ساعت Masimo Freedom با قابلیت سنجش اکسیژن خون رونمایی شد

ساعت هوشمند Masimo Freedom با قابلیت سنجش اکسیژن خون (پالس اکسیمتر) جایگزین اپل واچ های ممنوعه می شود.

ساعت ماسیمو سنسور سنجش اکسیژن

شرکت Masimo که از اپل به اتهام نقض حق ثبت اختراع در سنسور سنجش اکسیژن خون شکایت کرده بود، به تازگی از ساعت هوشمند جدید خود با نام " Masimo Freedom" رونمایی کرد. Apple از پتنت های ماسیمو در اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 استفاده کرد. با تحقیقات کمیسیون تجارت بین الملل(ITC) اتهامات اپل ثابت و حکم ممنوعیت فروش آنها صادر شد. حالا ماسیمو می تواند با ارائه ساعت Freedom مجهز به قابلیت پالس اکسی متر به مسیر موفقیت خود ادامه دهد.

ساعت ماسیمو

یکی از امتیازهایی که ساعت Freedom برای شرکت ماسیمو دارد این است که، آن را از قالب یک شرکت تجهیزات پزشکی خارج می کند. در حال حاضر بیشتر تمرکز آنها روی ساخت گجت های پوشیدنی کاربر پسند است. البته ماسیمو در سال 2023 یک ساعت هوشمند با نام Masimo W1 عرضه کرده بود اما، این مدل بیشتر سلامت محور به نظر می رسید. ساعت Freedom مصرف کنندگان بیشتری را پوشش می دهد. نمونه اولیه ساعت Freedom در نمایشگاه CES 2024 امسال به نمایش گذاشته شد. ویژگی های آن به طور کلی با ساعت های اپل واچ فرق دارد. صفحه نمایش آن گرد است و نوار لمسی ناوبری در سمت راست و دکمه هایی برای انتخاب آیتم ها دارد. ماسیمو سعی می کند هویت متفاوتی نسبت به ساعت های اپل ارائه دهد چون در غیر اینصورت، با هرگونه نقض حق ثبت اختراع اپل حکم ممنوعیت اپل واچ لغو می شود. طبق ادعای سازنده ساعت Freedom سنسور اندازه گیری اکسیژن سطح خون نسبت به برندهای دیگر دقیق تر عمل می کند. این ساعت می تواند ویژگی های مختلف خون مانند پرفیوژن کم، حرکت، رنگدانه‌های پوست یا جریان خون بد را به صورت دقیق نمایش دهد.

ساعت Masimo Freedom می تواند مجموعه ای از علائم حیاتی مانند شاخص هیدراتاسیون، تغییر نرخ نبض، ضربان نبض، تعداد تنفس و تشخیص سقوط را به خوبی شناسایی کند. اگر به همه این موارد، قابلیت ردیاب خواب هم اضافه کنید این ساعت می تواند بهترین انتخاب برای افراد به خصوص سالمندان باشد. ماسیمو به احتمال زیاد تا اواخر سال 2024 ساعت جدید را وارد بازار می کند. البته مشخصات نهایی آن با نمونه اولیه کمی فرق دارد و هنوز تاییدیه FDA برای ویژگی های جدید صادر نشده است. علاقه مندان به خرید این ساعت می توانند از طریق وب سایت رسمی Massimo، آنها را با قیمت 100 دلار سفارش دهند.


چاپ