حذف ویژگی"Open Sky" در هدست ویژن پرو توسط اپل!

اپل قبل از آغاز مرحله ثبت سفارش خرید هدست ویژن پرو، یکی از امکانات آن را حذف کرد.

هدست اپل ویژن پرو حذف ویژگی

تنها چهار روز دیگر تا آغاز ثبت سفارش خرید هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو باقی مانده است. به نظر می رسد اپل در همین زمان باقی مانده تصمیم گرفت یکی از امکانات Vision Pro را حذف کند. اما به احتمال زیاد حذف یک ویژگی نمی تواند روی قیمت 3499 دلاری آن تاثیر چندانی داشته باشد. یکی از کاربران پلتفرم ایکس با نام کاربری @M1Astra یک ویدئوی کوتاه از هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر کرد و مدعی شد که Apple ویژگی "Open Sky" را حذف کرده است.

ویژگی "Open Sky" در هدست، سقف اتاق کاربر را به صورت مجازی با آسمان عوض می‌کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌داد زمانی که در اتاق خود نشسته‌اند، خود را در فضای باز تجسم کنند.این ویژگی با استفاده از دوربین‌های تعبیه‌شده در هدست، تصویر سقف اتاق کاربر را ثبت می‌کرد و سپس آن را با یک تصویر مجازی از آسمان جایگزین می‌کرد. این تصویر می‌توانست ابر، خورشید، ماه یا ستارگان شب باشد. این ویژگی کاربردهای مختلفی داشت. به عنوان نمونه اپل می توانست از آن برای بهبود تجربه بازی های واقعیت مجازی کاربران در یک فضای آرام بخش استفاده کند.

X2Twitter.com 1746328100026146817

اولین بار اپل این ویژگی را در تیزر تبلیغاتی هدست واقعیت ترکیبی معرفی کرد. در وب سایت رسمی Vision Pro در مورد ویژگی "Open Sky" این عبارت آمده است:"به طرز شگفت انگیزی سقف خانه خود را با یک آسمان صاف و آبی عوض کنید." یا این عبارت که"اتاق خود را به یک سینما تبدیل کنید." اما با این وجود در نسخه نهایی هدست که 2 فوریه 2024 عرضه شد، این ویژگی به طور کامل کنار گذاشته شد.

طرفداران اپل می‌توانند حدس بزنند که چرا این غول فناوری تصمیم گرفت ویژگی «آسمان باز» را از هدست واقعیت ترکیبی خود حذف کند. دو احتمال وجود دارد: اول اینکه اپل احتمال دارد نتوانسته باشد این ویژگی را به موقع برای عرضه آماده کند. شاید ایجاد این افکت برای اپل پیچیده‌تر از آن بود که بتواند آن را به اتمام برساند. احتمال دوم این است که اپل اولویت های های خود را تغییر داده باشد. اگر این حدس درست باشد، به احتمال زیاد ویژگی «آسمان باز» در آینده به هدست اضافه خواهد شد. پیش‌سفارش‌های هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro از جمعه آینده 19 ژانویه از ساعت 5 صبح به وقت PST آغاز می‌شود.


چاپ