عینک واقعیت افزوده Xreal Air2 Ultra جایگزین ویژن پرو می شود!

شرکت فناوری Xreal در نمایشگاه CES 2024 امسال از عینک واقعیت افزوده جدید Xreal Air2 Ultra رونمایی کرد.

نمایشگاه CES2024 عینک واقعیت افزوده Xreal

شرکت فناوری Xreal یا همان Nreal سابق محصولات مرتبط با فناوری واقعیت افزوده (AR)تولید می کند. این شرکت در سال 2015 توسط دو کارمند سابق گوگل به نام های Chi Xu و Baojun Wang تاسیس شد. غرفه نمایشگاهی این شرکت در سال های اخیر همیشه یکی از جذابترین و پربازدیدترین غرفه در نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس بود.

Xreal Air 2 Ultra زمانی عرضه می‌شود که اپل نیز در حال توسعه هدست ترکیبی خود با نام Vision Pro است. این رقابت می‌تواند به توسعه سریع‌تر و بهتر فناوری واقعیت افزوده کمک زیادی کند. عینک Xreal Air2 Ultra در واقع نسخه ارتقا یافته عینک های Nreal Light بود که در سال 2019 عرضه شده بود. نسخه جدید به قابلیت های محاسبات فضایی و ردیابی دستی با شش درجه آزادی (6DoF) و میدان دید 52درجه(FOV) و 42 پیکسلی مجهز است. میدان دید انسان حدود 180 درجه است. اگر وضوح 1200 پیکسل در هر درجه داشته باشیم، پس در مجموع 2160000 پیکسل در میدان دید انسان وجود دارد. این مقدار پیکسل بسیار زیاد است و باعث می شود تصاویری که در عینک های Xreal Air 2 Ultra دیده می شود بسیار واضح و دقیق باشند. قابلیت محاسبات فضایی عینک نیز در واقع موقعیت و حرکت کاربر را در فضای سه‌بعدی ردیابی می‌کند. ردیابی فضایی توسط سنسورهای محیط سه بعدی دوگانه جلویی در عینک‌ها فعال می‌شود. این سنسورها می‌توانند موقعیت و حرکت کاربر را در فضای سه‌بعدی ردیابی کنند.

پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon در گوشی های Samsung Galaxy S23 یا S22، iPhone 15 یا هر دستگاه مک یا ویندوزی که می‌تواند برنامه Nebula Xreal را اجرا کند، به پردازش اطلاعات محاسبات فضایی کمک می‌کنند. این پردازنده‌ها قدرت محاسباتی لازم را برای ارائه ردیابی فضایی دقیق و روان فراهم می‌کنند. این کار به کاربران امکان می‌دهد تا با محیط اطراف خود تعامل بهتری داشته باشند و از ترکیب محتوای واقعیت افزوده به صورت طبیعی‌تر در دنیای واقعی لذت ببرند.

نمایشگاه CES2024 عینک واقعیت افزوده

بدنه عینک Xreal Air 2 Ultra از پلی کربنات ساخته شده است. پلی کربنات یک ماده پلاستیکی قوی و سبک است که معمولا از آن بیشتر در ساخت عینک های واقعیت افزوده استفاده می شود. این ماده مقاوم در برابر ضربه و خراش است و می تواند در برابر استفاده طولانی مدت دوام بیاورد. بدنه عینک Xreal Air 2 Ultra دارای طراحی ارگونومیک است که باعث می شود عینک ها راحت و ایمن روی صورت قرار گیرند. این عینک ها 80 گرم وزن دارد که این ویژگی استفاده از آنها را برای مدت طولانی آسان تر می کند. شرکت Xreal مدعی است که عینک Air2 Ultra با قیمت 699 دلار می تواند جایگزین خوب و مقرون به صرفه تری به جای هدست ترکیبی اپل ویژن پرو باشد که با قیمت 3499 دلار عرضه می شود.

برخلاف هدست های واقعیت ترکیبی، عینک AIR2 باید از طریق USB-C توسط یک دستگاه محاسباتی بیرونی مانند گوشی های هوشمند، رایانه یا از ماژول Xreal's Beam شارژ شود. در حالی که Air2 Pro و Air2 قبلی بیشتر به عنوان پوشیدنی های صفحه نمایش شخصی مورد استفاده قرار می گرفتند. این شرکت در حال حاضر برنامه ای برای پشتیبانی از گوشی های هوشمند بیشتری ندارد، اما در حال آماده سازی یک واحد محاسباتی سفارشی جدید برای همگام سازی با Air2 Ultra است.عینک‌های واقعیت افزوده Xreal Air 2 Ultra مانند Vision Pro اپل، از سه سطح کم نور الکتروکرومیک برای افزایش غوطه وری استفاده می‌کنند. این کار بدون نیاز به محافظ فیزیکی انجام می‌شود که باعث می‌شود عینک‌ها راحت‌تر و سبک‌تر باشند.

از دیگر ویژگی های مهم عینک، Air 2 Ultra می توان به قابلیت پشتیبانی از فناوری صوتی جهت دار برای بهبود حریم خصوصی و میکروفون‌های دوگانه برای تعامل صوتی اشاره کرد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا در حین استفاده از عینک‌ها، صدای محیط اطراف خود را بشنوند و با دیگران به صورت واضح صحبت کنند. در بخش نمایشگر هم، Air 2 Ultra از همان پنل‌های میکرو OLED قدیمی سونی با وضوح 1080 پیکسل در هر چشم، نرخ تازه‌سازی تا 120 هرتز (90 هرتز در حالت سه بعدی) و روشنایی تا 500 نیت (250 نیت در حالت سه بعدی) استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تصاویری که در عینک‌ها کاربر می بیند واضح، روان و روشن تر باشند. علاوه بر این، Air 2 Ultra می‌تواند یک صفحه مجازی دوبعدی «در فاصله 13 فوتی معادل 154 اینچ» ایجاد کند. این کار می‌تواند برای کارهایی مانند مشاهده فیلم، بازی و کار با کامپیوتر کاربرد داشته باشد. عینک Air 2 Ultra دارای گواهینامه TÜV Rheinland برای دقت رنگ، راحتی چشم، نور آبی کم است. این ویژگی ها باعث می‌شود استفاده طولانی مدت از عینک های جدید به چشم کاربر آسیبی وارد نکند.


چاپ