آیا اپل هدست ویژن پرو را زودتر از موعد عرضه می کند؟

اپل قصد دارد عرضه جهانی هدست های ویژن پرو را از هفته اول ژانویه آغاز کند.

هدست ویژن پرو

مینگ چی کو، تحلیلگر معروف زنجیره تامین معتقد است اپل از هفته اول ژانویه عرضه عمومی هدست ویژن پرو را آغاز می کند. شرکت سازنده ابتدا قصد داشت هدست های واقعیت ترکیبی را از اوایل سال 2024 عرضه کند و عده ای هم تصور می کردند Apple این هدست ها را از مارس 2024 وارد بازار کند. در هر حال طبق پیش بینی کو، به نظر می رسد اپل زودتر از حد انتظار اقدام به عرضه انبوه هدست Vision Pro خواهد کرد.

پیش بینی می شود از اواخر ژانویه یا اوایل فوریه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در سراسر فروشگاه های اپل آماده فروش می شوند. ادعای کو با گزارش اخیر گورمن مبنی بر "افزایش تولید" و "فراهم کردن شرایط فروش سراسری" تا فوریه مطابقت دارد. مینگ چی کو در ادامه اضافه رد:"اپل در حال برنامه ریزی عرضه حدود 500 هزار دستگاه از هدست Vision Pro در سال 2024 است. البته توسعه دهندگان اپل هم در جریان تصمیم جدید قرار گرفتند تا بتوانند برنامه های نرم افزاری خود را در تاریخ مقرر آماده ارائه کنند."

طبق گزارش‌ها، این شرکت به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ایمیلی ارسال کرده و از آنها خواسته است تست های آخر برنامه های خود را انجام دهند و خود را برای عرضه عمومی Vision Pro آماده کنند. علاوه بر این، کارکنان فروشگاه اپل نیز در حال گذراندن دوره آموزشی کار با هدست های جدید هستند تا بتوانند به خریداران نحوه کار با آن را آموزش دهند.

هدست ویژن پرو پردازنده و دوربین

هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی Apple در مورد تاریخ عرضه نهایی هدست ترکیبی ویژن پرو منتشر نشد. همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کردیم این هدست ترکیبی، دو صفحه نمایش OLED با وضوح بالا و مجموع 23 میلیون پیکسل دارد. هدست واقعیت ترکیبی اپل از دو تراشه قدرتمند Apple M2 و Apple R1 برای ارائه عملکرد پردازش بلادرنگ و یکپارچه استفاده می کند. این هدست برای ارائه تصاویر 360 درچه به 12 دوربین و 6 میکروفون مجهز است که تحت سیستم عامل VisionOS کار می کنند.

با وجود امکانات جذابی که این هدست های جدید دارند اما، قیمت بالای 3499 دلاری آنها می تواند خریداران را دلسرد کند. البته Apple برای این مشکل هم راه حلی پیدا کرد. شایعه شده است این شرکت در حال ساخت یک نسخه ارزان تری از ویژن پرو است. اما هنوزمعلوم نیست نسخه ارزان تر از چه تاریخی آماده عرضه خواهند شد. با افزایش تولید و آماده سازی توسعه دهندگان، معلوم است که اپل خود را برای عرضه اولیه در سال 2024 آماده کرده است. اما، آیا Vision Pro می تواند رکورد فروش محصولات قبلی اپل را شکست دهد؟! معلوم نیست، برای پیدا کردن پاسخ این سئوال باید منتظر ماند و دید.


چاپ