هند بالاترین درصد بازار ساعت های هوشمند در سال 2021

در سال گذشته بازار ساعت های هوشمند رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت نمود . با رشد QoQ (اقتصادی) بیش از 8 درصدی در سه ماه چهارم 2021 به بزرگنرین بازار محصولات هوشمند تبدیل شد.

این ارقام از از تحقیقات متقابل( Counterpoint Research) برآورد شده است که مشخص می کند، این رشد می تواند به افزایش آگاهی سلامت، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، رشد شرکت‌کنندگان جدید، طرح‌های تخفیف و عرضه‌های فراوان در طول سال نسبت داده شود.

indian smartwatch market brands Q4 2021 696x353

اکثر محصولات هوشمند در مقایسه با 59٪ در سال 2020 به میزان (86٪) زیر قیمت 5000 روپیه عرضه می شدند. دلیل اصلی این واقعیت این است که بسیاری از ویژگی های ساعت های هوشمد مانند نظارت بر (اندازه گیری اکسیژن خون) SpO2، که قبلاً با قیمت 3000 روپیه عرضه می شد.در سال 2021 به قیمت 2000 روپیه کاهش پیدا کرد.( ساعات هوشمندی که دارای سنسورهای چکاپ سلامت بودند با همان ویژگی ها با هزینه کمتر عرضه شدند)
هارشیت راستوگی، همکار پژوهشی، در مورد روند اقتصادی بازار میگوید : « شرکت های محصولات هوشمند هندی با تصاحب بیش از 75 درصد سهم، بازار جهانی را رهبری کردند. و سه برند برتر هندی ، دو سوم کل بازار ساعت‌های هوشمند را در سال 2021 به خود اختصاص دادند، در مقایسه با نصف آن در سال 2020. بازار شاهد بیش از 10 شرکت جدید در سال 2021 بود که باعث تشدید رقابت شد. تخمین زده می‌شود که با توجه به تقاضای بالا و تلاش‌های اختصاصی برندها برای ارائه قابلیت‌های اضافی به دستگاه‌هایشان، بازار در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد رشد کند.»

indian smartwatch market brands 2021 696x240

نویز در سال 2021 با سهم 27 درصدی و رشد بیش از 278 درصدی در سال 2021، پیشتاز بازار کلی ساعت های هوشمند هند شد. چهار مدل از 10 مدل برتر در سال گذشته متعلق به این شرکت بودند که ColorFit Pro 2 محبوب‌ترین مدل آن بود.
رتبه بعدی boat است که در سال 2021 با سهم 26 درصدی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. این شرکت با بیش از 10 مدل خود، در واقع مقام اول را در سه ماهه چهارم 2021 به خود اختصاص داد. و پرفروش ترین محصول آن BoAt Storm بود.
Fire Boltt، یک شرکت نسبتاً جدید در فضای ساعت های هوشمند، به سرعت توانست با بیش از 20 مدل پراکنده در طیف گسترده قیمت، جایگاه سوم را به دست آورد. این برند هندی نیز در سال 2021 وارد خاورمیانه شد.
دیگر بازیگران اصلی بازار ریلمی، آمازفیت، سامسونگ، اپل و دیزو بودند که هرکدام رشد قابل توجهی را در سال جاری ثبت کردند.
به لطف تعدیل نرخ عوارض گمرکی با بودجه سال 2022، انتظار می‌رود که در سال جاری، پوشیدنی‌های هوشمند( گجت ها) بیشتری در هند تولید شوند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ