چگونه از بلندگوهای هوشمند خود به عنوان سیستم صوتی سینمای خانگی استفاده کنید

تلویزیون ها به دلیل داشتن بهترین صدای داخلی شناخته شده نیستند، اما با خرید مجموعه ای از بلندگوها برای تقویت صدای شما می تواند کمی گران و درد سرساز باشند.

ولیکن شما میتوانید از بلندگوهای هوشمندی که قبلاً در اختیار دارید برای ارتقای صدای خانه خود استفاده کنید و سطح بیشتری را در فضاس خود در هنگام تماشای فیلم‌ها، نمایش‌ها و گوش دادن موسیقی‌های داشته باشید.

Echo Sub 130

برخی از اسپیکرهای هوشمند در حال حاضر قادر به تولید صدای مناسبی هستند، به‌ویژه سری اکو آمازون. استاندارد 100 دلاری نسل چهارم اکو صدای مناسبی ارائه می دهد. همچنین استودیو 200 دلاری Echo با کیفیت صدای عالی و حتی Echo Sub 130 دلاری برای به نمایش گذاشتن باس وجود دارد.
متأسفانه، هنوز نمی‌توانید از بلندگوهای هوشمند Nest یا Chromecast خود برای تکمیل سینمای خانگی خود استفاده کنید. این ویژگی بیش از یک سال پیش به طور رسمی وعده داده شد، اما ظاهر نشده است. با این حال، اگر همه با تجهیزات آمازون یا اپل هماپل هوم پاد
تا زمانی که یک جعبه Apple TV 4K به آن وصل شده باشد، می‌توانید از اسپیکرهای مینی هوم پاد و هوم پاد خود به عنوان تنظیم صوتی برای تلویزیون خود استفاده کنید. این با یک یا دو بلندگو کار می‌کند، که باید به همان اتاق Apple TV 4K در برنامه Home در iPhone، iPad یا Mac شما اختصاص داده شود و همه صداها، از جمله کلیک‌های ناوبری را پوشش دهد. برای این کار نمی‌توانید از بلندگوهای شخص ثالث استفاده کنید، حتی اگر با استاندارد بی‌سیم AirPlay 2 سازگار باشند. راه هستید، خوش شانس هستید. در اینجا نحوه شروع به کار آورده شده است.
اگر از دو بلندگوی هوم پاد استفاده می‌کنید، قبل از اینکه آنها را به Apple TV 4K خود متصل کنید، باید آنها را به‌عنوان یک جفت استریو تنظیم کنید. برنامه Home را در iOS یا iPadOS باز کنید، سپس روی یک دستگاه هوم پاد ضربه بزنید و نگه دارید. روی نماد چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید، سپس گزینه Create Stereo Pair را انتخاب کنید تا بلندگوی دوم خود را انتخاب کنید و فرآیند جفت شدن را کامل کنید.
برای اطمینان از اینکه Apple TV 4K شما و بلندگوهای مربوطه در یک اتاق در برنامه Home هستند، دوباره روی دستگاه مورد نظر فشار طولانی می‌دهید تا به تنظیمات آن و سپس Room دسترسی پیدا کنید. اگر می‌خواهید یک اتاق جدید برای راه‌اندازی سینمای خانگی خود بسازید، نماد + (به‌علاوه) در گوشه سمت راست بالای برگه اصلی صفحه اصلی و سپس Add Room است.
دفعه بعد که باکس Apple TV 4K خود را راه اندازی کردید، باید بتوانید گزینه Use as Apple TV Speakers را که روی صفحه نمایش ظاهر می شود، انتخاب کنید. اگر پیام را نمی‌بینید، می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات در دستگاه Apple TV 4K به همان گزینه دسترسی پیدا کنید. Video and Audio و سپس Audio Output را انتخاب کنید، سپس جفت HomePod یا HomePod را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با ضربه زدن و نگه‌داشتن روی نماد Apple TV 4K و سپس انتخاب نماد چرخ‌دنده تنظیمات و خروجی صوتی پیش‌فرض، از برنامه Home عبور کنید.
Amazon Echo
برای اینکه این کار با دستگاه‌های آمازون کار کند، به یک یا چند بلندگوی اکو و همچنین دستگاهی که Fire TV را به تلویزیون متصل کرده‌اید، نیاز دارید. همه دستگاه‌های درگیر باید به یک حساب آمازون متصل شوند، که اگر همه چیز را از طریق برنامه الکسا در تلفن خود پیکربندی کرده باشید، باید قبلاً هم همینطور باشد.
برگه Devices را باز کنید، سپس روی + (نماد به علاوه) و Combine speaker ضربه بزنید. سینمای خانگی را انتخاب کنید، سپس باید بتوانید دستگاه Fire TV خود را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید. با انجام این کار، می توانید یک یا دو دستگاه اکو را برای استفاده به عنوان یک بلندگو یا جفت استریو انتخاب کنید و همچنین می توانید به صورت اختیاری یک Echo Sub را نیز به پیکربندی اضافه کنید. اگر از دو بلندگوی اصلی استفاده می‌کنید، می‌توانید مدل‌های چپ و راست را مشخص کنید.
گام بعدی این است که به راه اندازی سینمای خانگی خود یک نام بدهید تا دسترسی به آن در مراحل بعدی آسان شود و آن را به اتاق یا گروهی در خانه خود اختصاص دهید. سپس باید توجه خود را به تلویزیون خود معطوف کنید، جایی که چوب یا جعبه آتش باید به شما امکان دهد تا تنظیمات را به پایان برسانید. اولین پیامی که باید ببینید به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات صوتی را که ایجاد کرده‌اید پیش‌نمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز کار می‌کند.
می‌توانید به تنظیمات جدید دسترسی داشته باشید و در صورت لزوم آن را از پایین تب دستگاه‌ها در اپلیکیشن الکسا تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که برخی از بلندگوهای Echo دارای خروجی‌های aux هستند، بنابراین می‌توانید به‌طور بالقوه بلندگوی بزرگ‌تر و با صدای بهتری را وصل کنید و در عین حال از تنظیمات سینمای خانگی که از طریق برنامه الکسا تنظیم شده است، بهره ببرید.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ