هواوی از یک عینک هوشمند جدید رونمایی می کند

زمانی که هواوی سیستم عامل هارمونی او اس را در آگوست ۲۰۱۹ معرفی کرد، این سیستم عامل جایگزینی برای نسخه خدمات موبایل گوگل (GMS) در اندروید بود که دیگر به آن دسترسی نداشت.

هوآوی پس از اینکه توسط قانون گذاران آمریکایی به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی شناخته شد و در لیست نهاد های ممنوعه وزارت بازرگانی قرار گرفت، دیگر اجازه نداشت سخت افزار، نرم افزار و سایر قطعات را از تامین کنندگان آمریکایی خود تهیه کند. بعد از این اوضاع برای هوآوی بدتر هم شد، دقیقاً یک سال پس از روزی که هوآوی در این لیست قرار گرفت، اخبارهای بد بیشتری در رابطه با تغییر قوانین صادرات ایالات متحده دریافت کرد.

هوآوی به دلیل تغییر در قوانین صادرات ایالات متحده، که کارخانجات ریخته گری را از ارسال تراشه های پیشرفته ای که با استفاده از تجهیزات آمریکایی تولید می شد به هواوی منع می کرد، دسترسی به تراشه های پیشرفته خود را از دست داد، حتی تراشه هایی که خودش طراحی کرده بود. در نهایت، موجودی تراشه هوآوی به دلیل کمبود، این شرکت را مجبور به دریافت مجوز برای استفاده از نسخه 4G چیپست اسنپدراگون 888 کرد.

هوآوی ممکن است دیگر هرگز سامسونگ را برای عنوان "بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان" به چالش نکشد، هدفی که در سال ۲۰۱۶ به طور عمومی تعیین کرده بود. اما همچنان به تولید تلفن های جدید مانند P50 Pocket که اخیراً معرفی شده است،ادامه می دهد. این تلفن تاشو مانند Galaxy Z Flip و Razr می باشد. در جیب کاربران جای می گیرد و زمانی که به گوشی نیاز دارند، می توانند صفحه نمایش ۶.۹ اینچی AMOLED را باز کنند.

عینک هوشمند هوآوی 1

در حالی که هوآوی احساس می کند دستگاه گلکسی زد فلیپ 3 را به چالش می کشد، P50 Pocket تنها مجاز به استفاده از نسخه 4G اسنپدراگون 888 خواهد بود. با این حال، هواوی به کار خود ادامه می دهد و این شرکت همچنین آخرین جفت عینک هوشمند خود را معرفی کرد و اولین عینک هوآوی بود که نام تجاری Gentle Monster را از نام محصول حذف کرد.

هوآوی می گوید که به لطف طراحیهوشمندانه عینک، صدا همیشه به گوش کاربر می رسد و از شنیده شدن قسمت هایی از مکالمه توسط دیگران جلوگیری می کند. این عینک دارای یک بلندگوی ۱۲۸ میلی‌متر مربعی "فوق العاده نازک با دامنه بزرگ" برای پخش موسیقی و سایر محتواها است. نشت صدا به صورت حداقل است تا از حریم خصوصی افرادی که از دستگاه استفاده می کنند و کسانی که از طریق تلفن با کاربر صحبت می کنند محافظت شود.

درجه حفاظت IPX4 آن به این معنی است که عینک در برابر گرد و غبار مقاوم نیست، اما می تواند در برابر پاشیدن آب، باران یا عرق دوام بیاورد. باتری تا ۱۶  ساعت پس از شارژ شدن کار می کند و طراحی میکروفون دوگانه باعث می شود صداهای باد درک مکالمه ها را برای کاربر سخت نکنند. یک سیستم شارژ مغناطیسی سیمی جدید برای دستگاه موجود است و هشدارهای بی وقفه و اعلان های آب و هوای WeChat نیز قابل خواندن هستند.
این عینک مجهز به یک دستیار صوتی است و سلامت ستون فقرات گردنی افراد را به صورت لحظه ای کنترل می کند.

 Cela دستیار صوتی مورد استفاده در عینک هوشمند هوآوی است و اگر کاربر از قبل بخشی از اکوسیستم هارمونی او اس باشد، استفاده از آن برای او راحت تر است. هواوی برای کمک به تعیین موقعیت سر کاربر در مقایسه با ستون فقرات، حسگرهایی داخل عینک قرار داده است. قیمت عینک با لنزهای شفاف ۱۶۹۹ یوان (تقریباً ۲۶۷ دلار آمریکا) است، در حالی که مدل با لنزهای تیره ۱۸۹۹ یوان (یا ۲۹۸ دلار آمریکا) را برای خود در نظر گرفته است.

این عینک همچنین برنامه هایی را اجرا می کند که خطوط هوایی، برنامه قطارهای پرسرعت و موارد دیگر را نمایش می دهند.
انتظار می رود اپل نیز در سال ۲۰۲۳ عینک واقعیت افزوده خود را با نام Apple Glasses معرفی کند و این دستگاه قرار است بزرگترین محصول اپل بعد از آیفون باشد و یا حتی جای آن را بگیرد!  سوال بزرگ این است که آیا اپل می‌تواند با موفقیت چنین محصولی را تولید کند؟ و بعد از شکست گوگل در تولید این محصول با گوگل گلس، می تواند این شرکت را به مشتری بزرگ خود تبدیل کند؟


چاپ