اپل پیشتاز فروش دستگاه های پوشیدنی در 3 ماه سوم2021

اپل با رشد 9.9 درصدی در سه ماهه سوم 2021 برای عرضه جهانی گجت های پوشیدنی پیشتاز است، چراکه اپل با فروش 39.8 میلیون دستگاه، 28.8 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش جدید شرکت بین المللی داده (IDC)، اپل با رشد 9.9 درصدی سالانه (سالانه) در سه ماهه سوم سال 2021 (سه ماهه سوم) جایگاه اول را به خود اختصاص داد و به مجموع 138.4 میلیون دستگاه رسید. دسته پوشیدنی‌ها شامل هدفون‌های استریو بی‌سیم واقعی (TWS )و همچنین پوشیدنی‌های مچ‌بند مانند باندهای تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند می‌شود. این شرکت تحقیقاتی بازار همچنین می‌گوید که تقاضا برای ساعت‌های هوشمند در مقایسه با مچ‌بندها به دلیل کاهش شکاف قیمت‌شان افزایش یافته است.

applepishtaz

طبق گزارش ردیاب سه‌ماهه جهانی دستگاه‌های پوشیدنی IDC، محصولات شنیدنی منجر به رشد 26.5 درصدی در سال به سال (سالانه) شدند و 64.7 درصد از محموله‌های دستگاه‌های پوشیدنی را تشکیل دادند. IDC می‌گوید پوشیدنی‌های مچ‌بند 34.7 درصد بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اپل و هوآوی جایگاه اول را در بخش مچ‌پبندها به دست آوردند و شیائومی که به مچ‌بند تکیه می‌کرد،را در سه‌ماهه سوم سال 2021 برکنار کردند؛
جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC Mobility و Consumer Device Trackers، گفت: «تقاضا به آرامی از مچ‌بندها به سمت ساعت‌ها تغییر می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به دستگاهی با قابلیت‌تر می‌خواهند و شکاف در قیمت‌ها کاهش می‌یابد. او می‌گوید که تعداد ساعت‌هایی که به قیمت کمتر از 100 دلار (تقریباً 7500 روپیه) فروخته می‌شوند، اکنون با مچ‌بندهایی برابری می‌کند که در گذشته بر این نوار قیمتی غالب بوده‌اند. Ramon T. Llamas، مدیر تحقیقات تیم پوشیدنی IDC، اضافه کرد: «در حالی که کل بازار پوشیدنی های مچ دست در سال کاهش یافت، بازار ساعت ها در واقع 4.3 درصد رشد کرد.
اوبرانی می‌گوید که برندهای هندی و چینی در توزیع بر حسب دسته‌بندی به دلیل ساعت‌های ارزان قیمت رشد کرده‌اند در حالی که «اپل، هوآوی و سامسونگ در رده‌های بالا نگه داشته می‌شوند». البته با وجود اینکه ساعت‌های هوشمند بسیار محبوب بوده‌اند، این ساعت‌های دیگر ،از جمله ساعت‌های بچه‌گانه، ساعت‌های ورزشی، ساعت‌های هیبریدی، و سایر ساعت‌ها هستند که بازار را به حرکت درآورده‌اند.
برندهای پوشیدنی برتر در سه ماهه سوم 
همانطور که گفته شد، اپل با وجود کاهش 35.3 درصدی در فروش اپل واچ در سه ماهه سوم 2021، جایگاه اول را به دست آورد. Hearables از Beats و AirPods به این شرکت کمک کرد تا در بازار پوشیدنی ها پیشتاز باشد. سامسونگ به دلیل استقبال خوب از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سری 4 که سیستم عامل Wear OS گوگل را اجرا می‌کنند، جایگاه دوم (رشد 13.8 درصدی) را کسب کرد. شیائومی در طول سه ماهه 23.8 درصد به دلیل پوشیدنی های مچ دست کاهش یافت، با این حال، در رده محصولات شنیدنی، این شرکت همچنان گزینه های بسیار کم هزینه ای را ارائه می دهد.
هوآوی با کمک تجارت محصولات شنیدنی خود رشد کرد زیرا مچ بندها و ساعت ها در سه ماهه سوم 2021 در مجموع 5 درصد کاهش یافتند. رتبه پنجم را شرکت هندی Imagine Marketing که پشت سر برند Boat قرار دارد، از آن خود کرد. این شرکت محصولات ارزان قیمتی را ارائه کرد و "بازاریابی بی وقفه" را انجام داد که به آن کمک کرد تا حجم تولید را افزایش دهد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ