ردیاب هوشمند هواوی

ردیاب هوشمند جدیدی به‌ نام هواوی اس-ت (S-Tag) یک ثبت اختراع که شاید به واقعیت تبدیل شود.

این ایام روز به روز دستگاه‌های ردیاب هوشمند محبوب‌تر شده اند و سازندگان بزرگی مانند سامسونگ که در اوایل سال جاری Galaxy SmartTag خود را و اپل از AirTag عرضه کردند، در این قلمرو قدم گذاشته اند
و اکنون به نظر می رسد که هوآوی نیز با تکرار ایده دستگاه هوشمند، ردیاب هوشمند خود به نام Huawei S-Tag- هواوی اس-تگ وارد این رقابت شود . البته( های فن تک ) لازم میداند اعلام کند، این اطلاعات از افشاکنندگان معروف خبرهای فناوری لتزگودیجیتال منتشر شده است.
در 28 اکتبر 2021 ، اختراع مورد بحث در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) با نام "Huawei S-Tag" ثبت شده، که "S" در اینجا احتمالاً مخفف "smart" است.
پرونده‌ی این محصول به شماره کلاس 9/10/14 است، که به این معنی است: «ساعت‌های هوشمند. عینک هوشمند؛ حلقه های هوشمند؛ برنامه های کامپیوتری، برنامه های نرم افزار کامپیوتری قابل دانلود; ردیاب های فعالیت پوشیدنی؛ دستگاه پردازش داده؛ گام شمار؛ گوشی های هوشمند؛ دستگاه اندازه گیری؛ دستگاه برای استفاده در تجزیه و تحلیل پزشکی میباشد.»
چیزی که کمی تعجب آور است این است که دسته "برچسب الکترونیکی" در توضیحات ثبت اختراع وجود ندارد. احتمال کمی وجود دارد که هواوی روی یک دستگاه پوشیدنی جدید مجهز به عملکرد S-Tag مانند انگشتر هوشمند، دستبند و غیره کار کند.
های فن تک لازم میداند توضیحات جامع تری در ارتباط با دستگاه برچسب هوشمند در اختیار کاربرانش قرار دهید، بنابراین تا پایان این مطلب همراه باشید.

Huawei might be working on a smart tag device patent shows

دستگاه برچسب هوشمند چیست؟
برچسب‌های هوشمند اساساً دستگاه‌های ردیابی هستند که می‌توانند به هر چیزی که برای شما ارزش قائل هستید متصل شوند و به راحتی گم شوند. اینها معمولاً از بلوتوث برای فاصله نزدیک استفاده می‌کنند و وقتی نمی‌توانید کلید، کیف پول یا هر چیز دیگری را که به برچسب هوشمند متصل است پیدا کنید، سیگنالی به تلفن شما ارسال می‌کند و موقعیت مکانی را به شما می‌دهد.
اگر برچسب خارج از محدوده بلوتوث باشد، شرکت‌ها از ترفندهای هوشمندانه‌ای مانند اتصال همه دستگاه‌های برند خود (مثلاً تلفن‌های هوشمند) در یک شبکه بزرگ استفاده می‌کنند تا بتوانند دستگاه برچسب گمشده شما را جستجو کنند. این ایده بسیار ساده است، و همچنین بسیار موثر است، اما دارای معایب خاص خود است.

مردم می‌توانند از ردیاب‌های هوشمند برای جاسوسی از همسر، فرزندان، غریبه‌ها و غیره استفاده کنند. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های برچسب هوشمند در بسیاری از موارد اقدامات ضد تعقیبی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، Apple AirTags پس از هشت ساعت و در عرض 24 ساعت شروع به پخش صدا در یک زمان تصادفی در یک پنجره می کند.

اخطارهایی در مورد این ثبت اختراع نیز وجود دارد. مانند همه درخواست های ثبت اختراع، هیچ تضمینی وجود ندارد که این سند یک دستگاه واقعی را به وجود آورد. هزاران و هزاران حق ثبت اختراع هر ساله ثبت می شود و در پایان، فقط تعداد انگشت شماری از دستگاه ها را می بینیم که به قفسه های بازار می رسند. در این مرحله، هیچ اطلاعاتی در مورد دستگاه یا نحوه عملکرد دقیق آن وجود ندارد. هواوی باید یک نسخه پشتیبان نرم افزاری قوی به این ایده اضافه کند تا بتواند کاربردی باشد. این شامل نوعی شبکه Huawei Find My است، که در آن دستگاه‌های مختلف می‌توانند متصل شوند و S-Tag گم شده را جستجو کنند. و در واقع، چنین چیزی وجود دارد، به نام Find My Phone، اما مشخص نیست که بتواند S-Tag را بدون به روز رسانی کافی در خود جای دهد. و این ممکن است سخت‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد، زیرا هوآوی به جاسوسی صنعتی متهم شده است (و از ایالات متحده منع شده است)، بنابراین راه‌اندازی شبکه‌ای بین دستگاه‌های کاربران نهایی و درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود ممکن است دشوار باشد.
با تمام این موارد باید دید آیا ردیاب هوشمند از برند هواوی عرضه میشود یا خیر.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ