مشخصات سنسور 450 مگاپیکسلی سامسونگ فاش شد

طبق گزارش های منتشر شده، سامسونگ در حال کار بر روی سنسور دوربین ISOCELL با رزولوشن فوق العاده 450 مگاپیکسلی است. سامسونگ در ژوئن امسال از سنسور تصویر ISOCELL HP3 با وضوح 200 مگاپیکسلی خود با فناوری Tetra2pixel رونمایی کرده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سنسور جدید سامسونگ تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

samsung

این گزارش پس از مشاهده علامت تجاری Hexa2pixel توسط سامسونگ در KIPRIS (KIPRIS یک سرویس جامع و رایگان جستجوی اطلاعات مالکیت صنعتی آنلاین در کره است.) در کره جنوبی و TMView در اروپا منتشر شد. از آنجایی که علامت تجاری به وضوح مشخص نمی کند که این سنسور دوربین است یا خیر! بهتر است تا انتشار خبر رسمی صبر کنید.
ماه گذشته، غول فناوری کره جنوبی از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 خود با فناوری Tetra2pixel رونمایی کرد. این دوربین جایگزین سنسور دوربین ISOCELL HP1 سامسونگ شد.

درخواست علامت تجاری Hexa2pixel توسط سامسونگ ارسال شده است. این درخواست در کره جنوبی و همچنین در TMView در اروپا نیز مشاهده شده است. طبق گزارش Sammobile، این علامت تجاری می تواند به این معنی باشد که این شرکت روی یک سنسور 450 مگاپیکسلی کار می کند. با این حال، برنامه ها به طور مستقیم به این موضوع اشاره ای نکردند که، آیا این علامت تجاری برای یک سنسور دوربین خاص است یا یک سنسور با وضوح 450 مگاپیکسل.

سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ با فوکوس خودکار Super QPD و فناوری Tetra2pixel در ژوئن امسال رونمایی شد. این سنسور تصویر؛ جایگزین سنسور ISOCELL HP1 شرکت شد. دارای پیکسل 0.56 میکرون (μm) و 200 میلیون پیکسل در فرمت اپتیکال 1/1.4 است. سامسونگ ادعا می کند که این سنسور تصویر می تواند ویدیوهای 8K را با سرعت 30 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) با حداقل افت تصویر ضبط کند.

این شرکت کره جنوبی همچنین اعلام کرده بود که سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 اواخر امسال وارد تولید انبوه خواهد شد. فناوری Tetra2pixel حسگر تصویر را قادر می‌سازد تا به‌عنوان پیکسل‌های 1.12 میکرون یا 50 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 2.24 میکرون یا سنسور 12.5 مگاپیکسلی برای کلیک کردن روی تصاویر بهتر در محیط‌های کم نور کار کند.
اگرچه سامسونگ هنوز سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی را در گوشی هوشمند گلکسی قرار نداده است، اما انتظار می‌رود که سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا در سال 2023 از سنسور ISOCELL HP3 استفاده کند. بیشتر بخوانید


برندهای دیگر گوشی‌های هوشمند مانند موتورولا و شیائومی نیز به دنبال رونمایی جدید هستند. گوشی هایی با سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی. گفته می شود موتورولا فرانتیر، دارای سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 کمی قدیمی تر سامسونگ است.


چاپ