مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی

در سال 2021 میلادی، سامسونگ اولین نسل از دوربین های 200 مگاپیکسلی گوشی های هوشمند خود را به جهان معرفی کرد. این دوربین دارای سنسوری است که تا حالا بر روی هیچ دستگاهی تا قبل از آن، مشاهده نشده است. اما، کارشناسان معتقدند سامسونگ از این دوربین، در گوشی اس 23 اولترا استفاده خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات گوشی پرچمدار سامسونگ تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ultra23
بر اساس گزارشاتی که به تازگی در نشریه ETNews کره جنوبی منتشر شده است، مراحل بهینه سازی حسگر 200 مگاپیکسلی مراحل پایانی خود را می گذراند و برنامه ریزی شده تا در سال 2023 در جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار آینده این شرکت، Samsung Galaxy S23 Ultra عرضه شود.

علیرغم ویژگی های منحصر به فرد ISOCELL HP1 سامسونگ، بخش Electro-Mechanics Samsung Electronics و ارتباطات موبایلی در حال به روز رسانی به نسخه ISOCELL HP3 می باشد. سامسونگ فعلا هیچ توضیحی در خصوص ویژگی های ISOCELL HP3 نداده و به طور دقیق مشخص نیست چه مزیت هایی نسبت به نسخه قبلی خود دارد. اما، سنسورهای به کار رفته در دوربین های 200 مگاپیکسلی، آن ها را به بزرگترین حسگرهای حال حاضر هر گوشی هوشمند تبدیل خواهد کرد. هر دو بخش به روز رسانی شده، تولید مشترک دو بخش الکترونیک و موبایل شرکت سامسونگ است، که بخش موبایل 30 درصد مسئولیت آن را به عهده دارد و بخش الکترومکانیک 70 درصد باقیمانده از کل کار را بر عهده گرفته است.

گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ، قوی‌ترین گوشی پرچمدارکره‌ای‌خواهد بود که تا پایان سال 2022، وارد بازار خواهد شد. در ادامه به قیمت، مشخصات فنی، امکانات و تاریخ عرضه سری Galaxy S23 نگاهی خواهیم داشت.
کارشناسان معتقدند که سری گلکسی اس ۲۳ نسبت به نسل‌های قبلی خود، از نظر طراحی، اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری، پردازنده و کیفیت دوربین، بسیار متفاوت است. این سری قرار است در سه نوع مختلف که شامل Galaxy S23، S23 Ultra و S23 Plus می باشد، به بازار عرضه خواهد شد. مشخصات احتمالی سری گلکسی اولترا شامل


• پشتیبانی از مودم 5G کوالکام X70
• استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲
سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای مدل اس ۲۳ اولترا
• سنسور دوربین ۱۸۰ مگاپیکسلی برای مدل اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس
• نمایشگر مدل آبشاری خمیده از چهار طرف، اس ۲۳ اولترا
• دارای نمایشگر LTPS با نرخ 10 هرتز تا 120 هرتز برای گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس
• دارای سیستم عامل اندروید 13 به همراه رابط کاربری One UI 5

تراشه های بعدی شرکت سامسونگ قرار است با همکاری شرکت تایوانی TSMC ساخته شود. به علاوه می‌توان انتظار داشت که پردازنده نسل بعدی اگزینوس هم به عنوان یکی از گزینه‌های دیگر سامسونگ برای بعضی از کشورها، در دستور کار طراحان Galaxy S23 قرار گرفته باشد.


تاریخ رونمایی گلکسی S23 سامسونگ

شرکت سامسونگ، معمولا در همان اوایل سال نو میلادی، گوشی های پرچمدار سری S گلکسی را به طرفداران خود، هدیه خواهد داد. اگر طبق همین برنامه پیش برویم، عرضه گلکسی S23، احتمالا از تاریخ 19 بهمن سال جاری (برابر با 8 فوریه سال 2023) رونمایی خواهد شد و در تاریخ 5 اسفند (برابر با 24 فوریه) نیز آماده فروش، در نمایندگی‌های اصلی سامسونگ خواهد بود.
هرچند علت این زمانبندی، فقط به علت هدیه سال نو میلادی به مشتری‌ها نیست. سامسونگ رونمایی از گلکسی مدل اس 21 و اس 22 را جلوتر از تاریخ تعیین شده انجام داد، زیرا می خواست به نمایشگاه کنگره جهانی موبایل (MWC) برسد. براساس گزارشات که اخیرا منتشر شده، نمایشگاه MWC سال 2023 قرار است در تاریخ 8 اسفند لغایت 11 اسفند امسال (برابر 27 فوریه تا 2 مارس سال میلادی آینده) برگزار شود. این نمایشگاه از اوایل هفته یعنی دوشنبه، شروع به کار خواهد کرد و این یعنی، سامسونگ باید روز جمعه مصادف با آخرین روزهفته، محصولات جدید خود را برای حضور در نمایشگاه موبایل، ارسال کند. شاید در ذهن شما هم مثل من سوال پیش آمده، چرا سامسونگ سعی می کند محصولات خود را هم زمان با برگزاری نمایشگاه جهانی موبایل برگزار کند؟!!
پاسخ آن روشن است، زیرا حضور محصولات پرچمدار سازندگان گوشی های هوشمند در MWC، یک امتیاز برای آن ها محسوب می‌شود و هیچ سازنده ای نمی‌خواهد شانس قرار گرفتن در رده بندی بهترین‌ برندهای گوشی های موبایل را از دست بدهد. با این وجود باید تا زمان رونمایی اولترا 23 منتظر بمانیم.


قیمت سامسونگ 23 اولترا
پس از پایان بحران جهانی کمبود تراشه، سازندگان گوشی جهان قصد دارند تا با قیمت گذاری های جدید بر روی محصولات خود، علاوه بر حفظ کردن مشتریان خود، خسارت های ناشی از دوران همه گیری بیماری کرونا را هم جبران کنند.
بر این اساس و با در نظر گرفتن قیمت نسل‌های قبلی خانواده S، قیمت پایه گلکسی S23 اولترا، مانند نسل قبلی خود، حدود 1199 دلار خواهد بود؛ البته، اگر نمایشگر آبشاری چهار طرفه و دوربین 200 مگاپیکسلی در این سری موجود باشد، احتمال دارد قیمت نهایی، تغییرکند.

 

       مقالات مرتبط



چاپ  
صفایی
با سلام بسیار مطالب مفید و جالبی بوده. ممنون از اینکه مطالب ارزشمند به اشتراک می گذارید.
1