قیمت بیت کوین به بالای 72 هزار دلار رسید!

با افزایش بی سابقه آمار تقاضا، قیمت بیت کوین روز گذشته به بالای 72 هزار دلار رسید.

قیمت بیت کوین

بیت کوین روز دوشنبه 11 مارس از مرز 72000 دلار هم فراتر رفت. به نظر می رسد این روند صعودی همچنان ادامه خواهد داشت. قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی دیروز با 4.4 درصد افزایش به 72739 دلار رسید و دوباره به کانال 72649 دلار بازگشت. سیگنال های مثبت بازار ارز دیجیتال در جهان باعث هجوم سرمایه گذاران به صندوق های جدید معامله شده در بورس بیت کوین برای سرمایه گذاری شده است. به احتمال زیاد، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در آینده نزدیک نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

تحلیلگران شرکت مالی Bitfinex در مورد این اتفاق با انتشار گزارشی اعلام کردند:" افزایش اخیر در قیمت بیت کوین به محبوبترین ارزدیجیتال قدرت و انعطاف پذیری بیشتری می دهد. این دستاورد علاوه براین که می تواند به یک نقطه عطف در رمز ارزها تبدیل شود بلکه، باعث جلب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران نیز خواهد شد." طبق آمار موسسه LSEG ، جریان سرمایه به 10 صندوق بزرگ در بورس ETF آمریکا به پایین ترین حد خود نسبت به دو هفته مانده به 8 مارس رسید. با این حال، این رقم همچنان روی 2 میلیارد دلار باقی مانده است.

نیک کاولی، استراتژیست مالی DailyFX می‌گوید: «بیت‌کوین این هفته را با جهش آغاز کرد و باعث افزایش قیمت سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار شد. عرضه بیت‌کوین در حال حاضر به 21 میلیون توکن محدود شده است و در ماه آوریل، زمانی که رویداد موسوم به "نصف" اتفاق می‌افتد، بیشتر کاهش پیدا کند.»

رویداد نصف شدن معمولا هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. در این رویداد، پاداش ماینرها به ازای استخراج هر بلاک بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. هدف اصلی از انجام این کار، کنترل تورم و افزایش قیمت جهانی بیت کوین است. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین، به عنوان یک دارایی مالی، مشکلاتی با خود به همراه دارد. مهم ترین مشکل، عمر کوتاه آن است. درست مانند اتفاقی که در سال 2021 رخ داد. قیمت این رمز ارز در آن سال ها افزایش چشمگیری داشت اما، نوامبر همان سال به صورت خیلی ناگهانی کاهش یافت و در نهایت به همراه نیمی از بازار کریپتو سقوط کرد.

ناظر مالی بریتانیایی(FCA) با تصمیم جدید خود مسیر را برای ارائه محصولات جدید مرتبط با رمزارزها هموار کرد. ناظر مالی روز دوشنبه اعلام کرد که به صرافی‌های سرمایه‌گذاری شناخته‌شده اجازه می‌دهد تا "اسکناس‌های مبادله‌شده با پشتوانه رمزارز" راه‌اندازی کنند. این محصولات فقط در دسترس سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری و موسسات اعتباری قرار خواهد گرفت. سازمان FCA هشدار داد که این محصولات می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کوچک خطرناک باشد، اما آمار تقاضا برای آنها در حال افزایش است. داده‌ها نشان می‌دهد که مدیران شرکت های سرمایه گذاری در حال حاضر بزرگترین موقعیت صعودی در معاملات آتی بیت‌کوین را دارند. هفته منتهی به 5 مارس مدیران دارایی که شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های بازنشستگی می‌شوند، به طور خالص 15531 بیت‌کوین خریداری کردند. ارزش واقعی این خریدها چیزی حدود 5.5 میلیارد دلار با قیمت فعلی بیت‌کوین تخمین زده می شود.

اتر هم به عنوان دومین رمز ارز جهان از این روند صعودی بی بهره نماند. قیمت اتر در حال حاضر با 3.97 درصد افزایش به 4062.07 دلار رسید. این قیمت، نزدیک به بالاترین سطح اتر در دو سال گذشته است. قیمت اتر در سال جاری هم به طور قابل توجهی افزایش یافت. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، انتشار شایعاتی مربوط به تأیید صندوق ETFهای اسپات اتر توسط رگولاتورهای ایالات متحده است. تأیید ETFهای اسپات اتر می‌تواند به افزایش تقاضا برای اتر و به تبع آن افزایش قیمت آن منجر شود. در بازار سهام رمزارزها، سهام شرکت کوین‌بیس (COIN.O) با 2.8 درصد افزایش یافت. در حالی که سهام شرکت‌های استخراج رمزارز Riot Platforms (RIOT.O) و Marathon Digital (MARA.O) به ترتیب 6.1 و 2.2 درصد سقوط کردند.


چاپ