ارزش بیت کوین از مرز 68 هزار دلار عبور کرد!

ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی همچنان به رشد صعودی خود ادامه می دهد.

بیت کوین ارزش جهانی

بیت کوین امروز 5 مارس به بالاترین رشد خود در دو سال اخیر رسید. در حال حاضر ارزش آن بیش از 68600 دلار است که یک رکورد در طول تاریخ پیدایش این رمز ارز به حساب می آید. سیگنال های مثبت بازار هجوم سرمایه گذاران زیادی را به دنبال دارد. قیمت بیت کوین در سال جاری حدود 50 درصد افزایش یافت که بیشترین مقدار آن، مربوط به چند هفته اخیر می شود. به همین خاطر سرمایه گذاران آمریکایی به فکر سرمایه گذاری در این بازار هستند. قیمت بیت کوین روز سه شنبه در بازارهای آسیایی هم به 68500 دلار رسید و تا 68828 دلار  هم به رشد صعودی خود ادامه خواهد داد. اگر این روند ادامه پیدا کند، ارزش بیت کوین می تواند رکورد 68999.99 دلاری که در نوامبر 2021 ثبت شده بود را جابجا کند.

اوایل سال جاری SEC صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) را در ایالات متحده تایید کرد. راه اندازی صندوق ETF مسیر را برای ورود سرمایه گذاران بزرگ هموار کرد. این اتفاق نبض بازار ارز دیجیتال را که از سال 2021 دچار رکود شدید شده بود را، به جریان انداخت. کایل رودا، کارشناس ارشد بورس در وب سایت Capital.com گفت:"به احتمال زیاد پشت این رفتار غیر منطقی در بازار بورس علتی وجود دارد."

طبق گزارش LSEG، جریان خالص به 10 صندوق بزرگ بیت‌کوین نقدی ایالات متحده در هفته منتهی به 1 مارس به 2.17 میلیارد دلار رسید که بیش از نیمی از آن به صندوق iShares Bitcoin Trust بلک‌راک می‌رود . تونی سیکامور، تحلیلگر بورس در مورد تغییرات جدید بازار گفت: «میزان تقاضا برای ورود به بازار بیت کوین به سطح سیری ناپذیری رسیده است. اگر همین روند ادامه داشته باشد رسیدن ارزش آن به 80 هزار دلار خیلی دور از ذهن نیست.»

کارشناسان بورس معتقدند یکی از دلایل افزایش ناگاهانی قیمت بیت کوین در بازار، رشد تقاضا از سمت بازارهای آسیایی به خصوص کره جنوبی است. به همین علت این رشد موقتی است و بعد از یک مدت دوباره کاهش پیدا می کند. اینکه این نظریه تا چه حد می تواند درست باشد باید به میزان رشد شاخص های سهام در بازارهای جهانی نگاه کرد. به عنوان نمونه: میزان رشد شاخص سهام در بازار نیکای ژاپن به پایین ترین حد خود در دو ماه گذشته رسیده است. شاخص سهام بازار S&P 500 ایالات متحده هم برای اولین بار در سال 2024 به یر 4000 دلار سقوط کرد. بازار نزدک(Nasdaq ) که بیشترین سهام در بخش فناوری را دارد، بیشترین افت را نسبت به شاخص های اصلی داشته است. به همه این موارد، افزایش بی سابقه شاخص VIX که به عنوان "شاخص ترس" شناخته می‌شود، در طول 10 ماه گذشته به بالاترین میزان خود نسبت به سال گذشته رسیده است.

براساس این آمارها بازارهای سهام در سراسر جهان روند نزولی را تجربه می کنند و شاخص‌های مختلف به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده‌اند. از این تغییرات، اتر هم بی بهره نمی ماند. پیش بینی می شود این جریان ها این بازار را هم از رکود خارج کند. قیمت این ارز دیجیتال در طول سال گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته است. آخرین قیمت اتر در بازار حدود 3649 دلار بود. با رشد قیمت بین کوبن، صندوق بلک راد از کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست کرد که با تشکیل صندوق EFT اتریوم موافقت کند. اگر SEC با این درخواست موافقت کند، سرمایه گذاران می توانند از طریق بورس اوراق بهادار اتریوم را خرید و فروش کنند.

بلک راد روز گذشته در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که تعداد استیبل کوین های وابسته به دلار منتشر شده توسط تتر از 100 میلیارد دلار عبور کرده است. تتر؛ یک استیبل کوین است که برای حفظ ارزش ثابت 1 دلار طراحی شده است. افزایش تتر نشان دهنده رشد تقاضا برای ارزهای دیجیتال و استیبل کوین هاست.


چاپ