ارزش جهانی بیت کوین به بالای 45000 دلار رسید!

ارزش جهانی بیت کوین برای اولین بار از آوریل 2022 به بالای 45000 دلار رسید.

bitcovin

بهای جهانی بیت کوین امروز سه شنبه برای اولین بار از آوریل 2022 به بالای 45000 دلار رسید. بزرگترین و معروفترین ارز دیجیتال جهان سال 2024 را با روند صعودی آغاز کرد. این افزایش قیمت به احتمال زیاد مربوط به خوش بینی سرمایه گذاران در مورد تایید احتمالی صندوق های بیت کوین قابل معامله در بورس (ETF) رخ داد.

بورس ETFیک نوع صندوق سرمایه گذاری است که ارزش آن بر اساس قیمت بیت کوین تعیین می شود. ETF ها به سرمایه گذاران امکان می دهند تا به راحتی و بدون نیاز به نگهداری فیزیکی بیت کوین، در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. تایید ETF بیت کوین می تواند باعث افزایش نقدینگی بازار بیت کوین و جذب سرمایه گذاران بزرگ شود. این کار می تواند به افزایش قیمت بیت کوین کمک کند.
قیمت بیت کوین در طول 21 ماهه اخیر به 45488 دلار رسید. قیمت این ارز دیجیتال در سال گذشته 154 درصد افزایش داشت و آخرین بار با رشد 2.6 درصدی به 45344 دلار رسید. با این حال، بیت کوین همچنان از رکورد قبلی 69000 دلاری خود که در نوامبر 2021 به ثبت رسیده بود فاصله زیادی دارد.

اتر، یکی دیگر از معروفترین ارزهای دیجیتال که به شبکه بلاک چین اتریوم متصل است، امروز با یک درصد افزایش رکورد ۲۳۷۶ دلاری را به نام خود ثبت کرد. خریداران رمزارز منتظرند ببینند که آیا تنظیم کننده اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) بورس ETF بیت کوین را تایید می کند یا خیر! در صورت تایید میلیون ها سرمایه گذار می توانند به بازار بیت کوین وارد شوند. کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده در طول سال های گذشته بارها با تاسیس بورس بیت کوین(ETF) مخالفت کرد. SEC معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال به راحتی می‌تواند توسط افراد یا گروه‌هایی که قصد سودجویی دارند، دستکاری شود. این دستکاری می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شود و سرمایه‌گذاران زیادی را متضرر کند.

از دلایل دیگر آنها این است که بازار ارزهای دیجیتال به اندازه کافی رشد نکرده اند و نظارت کافی بر آن وجود ندارد. این شکاف می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های بیشتری برای دستکاری شود. از طرف دیگر، ارزهای دیجیتال اغلب به صورت غیرمتمرکز معامله می‌شوند. این ویژگی می‌تواند کنترل بازار را دشوارتر کند و آن را در برابر تهدیدات موجود آسیب‌پذیرتر کند.

در ماه‌های گذشته، نشانه‌های زیادی وجود داشته است که SEC ممکن است حداقل با برخی از درخواست‌های راه‌اندازی صندوق ETF بیت‌کوین نقدی موافقت کند. به عنوان نمونه:
• تغییر در رویکرد SEC نسبت به ارزهای دیجیتال: در سال‌های اخیر، SEC رویکرد خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر داده است. SEC در حال حاضر از ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی‌های سرمایه‌گذاری قانونی‌تر استقبال می‌کند.
• تغییر در قوانین و مقررات ارزهای دیجیتال: سال‌های اخیر، قوانین و مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تغییر کرده است. این تغییرات می‌تواند به SEC کمک کند تا از امنیت ETF های بیت‌کوین مطمئن شود.
• افزایش محبوبیت ETF های ارزهای دیجیتال در سایر کشورها: ETF های ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشورها پذیرفته شده اند. این تصمیم ها می‌تواند SEC را تحت فشار قرار دهد تا ETF های بیت‌کوین را در ایالات متحده تایید کند.
با توجه به این نشانه‌ها، انتظار می‌رود که SEC تا اوایل ژانویه 2024 تصمیم خود را در مورد درخواست‌های راه‌اندازی ETF بیت‌کوین نقدی اعلام کند. اگر SEC حداقل با برخی از این درخواست‌ها را تایید کند، این تصمیم می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در سال جاری، باعث شد که ارزهای دیجیتال نیز در وضعیت بهتری قرار بگیرند. این اتفاقات امید را به سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال برگرداند که پس از فروپاشی FTX و سایر شکست‌های کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال در سال 2022، دچار رکود شده بود. ژوپیتر ژنگ، شریک شرکت سرمایه‌گذاری هَش‌کی کاپیتال، گفت :« بازار ارزهای دیجیتال امسال رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.» او سه عامل کلیدی را برای این رشد پیش‌بینی کرد: هجوم وجوه سرمایه‌گذاری از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین، نصف شدن بیت‌کوین و سیاست پولی نرم تر در ایالات متحده و سراسر جهان.


چاپ