حکم استرداد دو کوان معروف به پادشاه ارزهای دیجیتال تایید شد!

دادگاه عالی مونته نگرو استرداد «پادشاه ارزهای دیجیتال»، دو کوان را تایید کرد.

ارزدیجیتال دو کوان

براساس گزارش های فن تک؛ دادگاه عالی مونته نگرو روز جمعه 24 نوامبر اعلام کرد حکم استرداد دو کوان، کارآفرین ارزهای دیجیتال را تایید کرده است و تصمیم گیری در مورد واگذاری آنها به کره جنوبی یا ایالات متحده را به عهده وزیر دادگستری قرار داده است.  دو کوان در ایالات متحده تهم به کلاهبرداری چند میلیارد دلاری است. او و همکارش هر دو به علت استفاده از گذرنامه های جعلی به چهار ماه زندان محکوم شده بودند. پلیس بعد از دستگیری آنها اعلام کرد در چمدان های آنها تعدادی پاسپورت کاستاریکا، گذرنامه های بلژیکی، لپ تاپ و تجهیزات الکترونیکی دیگر را کشف کرده است.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آنها در ماه مه برگزار شده بود. هر دو متهم در جریان رسیدگی پرونده اتهامات دادستان مونته نگرو را رد کردند. وکلای آنها نسبت به اتهامات دادگاه ایالتی آمریکا هیچ واکنشی نشان ندادند اما، سخنگوی شرکت Terraform Labs که آنها راه اندازی کرده اند در بیانیه رسمی ماه ژوئیه گفت که این شرکت با اتهامات ناقص ایالات متحده مبارزه می کند. دادگاه عالی مونته نگرو روز جمعه اعلام کرد که دادگاه با درخواست استرداد به کره جنوبی موافقت کرده است اما، با این حال حرف آخر را وزیر دادگستری می زند. به غیر از سئول، تعدادی از ایالت های آمریکا برای استرداد دو کوان درخواست داده بودند.

دادگاه در ادامه اضافه کرد که این تصمیم بعد از اتمام محکومیت 4 ماهه آنها به اجرا گذاشته خواهد شد. هنوز وکلای دو کوان هیچ واکنشی نسبت به تصمیم جدید دادگاه نشان ندادند. کوان شهروند کره جنوبی و مدیر عامل سابق آزمایشگاه های Terraform بود. شرکت کره ای که پشت پرده استیبل کوین TerraUSD قرار داشت که با سقوط خود در ماه می 2022 بازارهای ارزهای دیجیتال را در سراسر جهان متلاطم کرد. او در اواخر ماه مارس به همراه چانگ جون، مدیر مالی Terraform در حالی که قصد فرار به دبی را داشتند دستگیر شدند.

مدتی بعد از دستگیری کوان؛ دادگاه منطقه ای منهتن بابت هشت مورد کلاهبرداری اوراق بهادار، کلاهبرداری تلفنی، کلاهبرداری در قیمت گذاری کالاها و توطئه کیفر خواست صادر کرد. ماه مه دادگاه مونته نگرو وثیقه 800,000 یورویی را به علت این که نمی تواند ضمانت محکمی در نظر گرفته شود لغو کرد.


چاپ