قانونگذاران بریتانیا: رمزارز یک نوع قمار است!

قانونگذاران بریتانیا می خواهند قانونی تصویب کنند که براساس آن رمزارزها را هم تراز با قمار قرار می دهد.

ارزهای دیجیتال

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ تعدادی از قانونگذاران بریتانیا امروز اعلام کردند که باید رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان قمار در نظر گرفته شوند. آن ها معتقدند افراد سودجو بیشتر با هدف کلاهبرداری از این نوع ارزها استفاده می کنند. انگلستان در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای تصویب اولین قانون خود در زمینه دارایی های رمزنگاری شده است که در عملیات های پولشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

طبق گزارش کمیته خزانه داری مجلس، دو سوم دارایی های رمزنگاری شده به اتر وبیت کوین تعلق دارد. این دارایی ها هیچ پشتوانه ای ندارد و بنابراین، با نوسانات قیمت تمام پول های سرمایه گذاری شده در آن از بین می رود. تبلیغ خرده فروشان برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باعث شکل گیری یک توهم در ذهن مصرف کنندگان شده است. آن ها فکر می کنند که این فعالیت می تواند امن تر از روش های موجود باشد. اما واقعیت چیز دیگری است!

در گزارش نمایندگان قانونگذار آمده است: «به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که دولت تجارت خرده‌فروشی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال بدون پشتوانه را به‌عنوان قمار در نظر بگیرد، نه به‌عنوان یک سرویس مالی!». سازمان های مالی نیز بارها به مصرف کنندگان در مورد خطرات سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هشدار داده اند. طبق آمار رسمی، حدود 10 درصد از بزرگسالان بریتانیا دارایی های رمزنگاری شده دارند.
دارایی‌های رمزنگاری شده در سطح جهان حدود 1.2 تریلیون دلار از گردش مالی را تشکیل می دهند. با سقوط بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال FTX در سال گذشته دولت ها سعی دارند با وضع قوانین این جریان را تحت کنترل خود در بیاورند.

هریت بالدوین، رئیس کمیته خزانه داری گفت: «اتفاقات سال 2022 توانست خطرات موجود در صنعت دارایی های رمزنگاری شده را برای مصرف کنندگان برجسته کند. البته، بخش های بزرگی از آن همچنان در غرب وحشی وجود دارد.» اتحادیه اروپا نیز روز گذشته، اولین قوانین جهانی بازارهای کریپتو را تصویب کرد.


چاپ