مدیرعامل OpenAI به دنبال جذب سرمایه برای پروژه Worldcoin!

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI سازنده چت بات معروف ChatGPT قصد جذب سرمایه برای استارتاپ Worldcoin دارد.

 openai 

طبق گزارش فایننشنال تایمز؛ سم آلتمن استارتاپ Worldcoin را به تازگی راه اندازی کرد. او قصد دارد برای پروژه بحث برانگیز استارتاپ ورلدکوین حدود 100 میلیون دلار سرمایه جذب کند. استارتاپ جدید به هر کاربر، در ازای اسکن چشم رمزارز رایگان پرداخت می کند.

رمز ارز ورلدکوین در واقع یک توکن مبتنی بر اتریوم است که می تواند به توسعه رمزارزها کمک زیادی کند. تعدادی از شرکت های فعال در حوزه رمز ارز مانند کوین‌بیس، بلاکچین و... از این پروژه حمایت مالی می کنند. کار جالبی که استارتاپ سام آلتمن در همان ابتدا انجام داد این بود که 30 دستگاه اسکنر عنبیه چشم را در چهار قاره توزیع کرد. این دستگاه های اسکنر به Orb معروف هستند و وظیفه اسکن چشم های داوطلبین این قاره ها را به عهده دارند. داوطلب ها بعد از انجام اسکن می توانند از شرکت رمزارز رایگان دریافت کنند. تا امروز، حدود صدها هزار داوطلب در این پروژه شرکت کردند و از عنبیه آن ها عکسبرداری انجام شد. بعد از اسکن، به داوطلبین کدی داده می شود تا آن ها بتوانند بابت این کار رمزارز دریافت کنند. یکی از شرایط ثبت نام داوطلبین در این طرح، داشتن گوشی هوشمند است. در حال حاضر کاربران گوشی های تاشو اجازه ثبت نام در این پروژه را ندارند.

در حال حاضر این استارتاپ می خواهد شرکت های سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری متقاعد کند. در دوره قبلی، شرکت های مهمی مانند مدیراجرایی صرافی FTX، لینکدین، کوین‌بیس، دیجیتال کورنسی گروپ و مالت‌کوین در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند. حالا استارتاپ تصمیم گرفته است شانس خود را برای جذب سرمایه 100 میلیون دلاری امتحان کند.

هفته گذشته خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که استارتاپ جدید آلتمن فعالیت خود را در 7 کشور متوقف کرده است. هنوز علت اصلی این تصمیم مشخص نیست.


چاپ