صرافی بایننس متهم به نقض تحریم های آمریکا علیه روسیه شد!

وزارت دادگستری ایالات متحده، صرافی بایننس را متهم به نقض تحریم ها علیه روسیه کرد.

صرافی بایننس
براساس گزارش اینگجت؛ وزارت دادگستری آمریکا مشغول بررسی این موضوع است که آیا بایننس به کاربران روسی اجازه دور زدن تحریم های بانکی این کشور را داده است یا خیر؟!

بایننس با تحقیقات جدیدی از سوی مقامات قضایی آمرکیا مواجه شده است اما، این بار موضوع در مورد نقض احتمالی تحریم های اعمال شده علیه روسیه است. طبق گفته منابع خبری، بایننس در حال حاضر مشغول مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا علیه اتهامات قبلی در مورد همکاری این صرافی با ایران است. اگر به خاطر داشته باشید پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده موسسات مالی این کشور را تحت تحریم شدید قرار دادند.
میخایلو فدروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین از صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال درخواست کرد تا همه حساب های روسیه و بلاروس را به صورت همزمان مسدود کنند. اما، صرافی بایننس از انجام این کار خودداری کرد. در آن زمان بایننس گفت:" تحریم های یک جانبه مردم روسیه علاوه بر الیگارسی های روسی، بر روی کاربران عادی هم تاثیر می گذارد ."

تحقیقات وزارت دادگستری در مورد ارتباط فعالیت های این صرافی با تحریم های روسیه، تنها یکی از اتهاماتی است که این صرافی با آن دست و پنجه نرم می کند. تحقیقات قبلی مربوط به اتهام پولشویی این صرافی رمز ارز در سال 2021 بود.

در اوایل سال جاری، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) از صرافی رمز ارز بایننس و چانگ پنگ ژائو مدیرعامل آن به علت نقض قوانین معاملاتی شکایت کرد. طبق اسناد این کمیسیون، صرافی بایننس با ۳۰۰ حساب که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با ژائو در ارتباط بود، معاملاتی را انجام داده است. علاوه بر این، آن‌ها به مشتریان آمریکایی خدمات مربوط به معاملات اسپات و مشتقه را نیز ارائه می کردند و این به منزله نقض آشکار قوانین است. اتهامی که بایننس هرگز زیر بار آن نرفت.


چاپ