توقیف 700 میلیون دلار از دارایی مدیر سابق FTX !

بانک مرکزی ایالات متحده بر اساس حکم دادگاه فدرال، 700 میلیون دلار از دارایی سام بنکمن-فرید مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX را ضبط کرد.

صرافی FTX

خبرگزاری رویترز اعلام کرد دادستان های فدرال روز جمعه بر اساس حکم دادگاه، نزدیک به 700 میلیون دلار دارایی از سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX را به صورت سهام در پلتفرم رابینهود توقیف کرده اند.

Bankman-Fried که متهم به سرقت میلیاردها دلار از حساب مشتریان FTX به صندوق تامین شرکت زیر مجموعه اش شده است، خود را بی گناه می داند. محاکمه او قرار است در اکتبر سال جاری آغاز شود.


وزارت دادگستری اوایل این ماه خبر توقیف سهام رابینهود را فاش کرد. اما فهرست کامل دارایی های توقیف شده را در روز جمعه منتشر نمود. طبق این فهرست، پول نقد موجود در بانک های مختلف و دارایی های سپرده شده در صرافی ارز دیجیتال Binance بلوکه شده است.

مالکیت سهام توقیف شده رابینهود به ارزش حدود 525 میلیون دلار، موضوعی است که Bankman-Fried، FTX و وام دهنده رمزنگاری ورشکسته BlockFi بر سر آن اختلاف دارند. جدیدترین دارایی توقیف شده وزارت دادگستری روز پنجشنبه صورت گرفت. دادستان ها 94.5 میلیون دلار پول نقد موجود در بانک Silvergate که با FTX Digital Markets شعبه دیگرFTX در باهاما مرتبط بود، ضبط کردند. وزارت دادگستری حدود 7 میلیون دلار دیگر از حساب های Silvergate مرتبط با Bankman-Fried و FTX را کشف و ضبط کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده قبلاً نزدیک به 50 میلیون دلار از یک حساب FTX Digital Markets در بانک مون استون که یک بانک کوچک در ایالت واشنگتن است را، هم ضبط کرده بود. وزارت دادگستری علاوه بر موراد بالا اعلام کرد دارایی‌های سه حساب Binance مرتبط با Bankman-Fried نیز بر اساس این حکم توقیف شده اند، اما برآوردی از مبالغ واقعی این حساب‌ها منتشر نکرد.


چاپ