رگولاتورهای آمریکا به بانک ها در مورد رمز ارزها هشدار داد

رگولاتور تنظیم کننده ایالات متحده روز سه شنبه به کلیه بانک های این کشور در مورد فعالیت شرکت های رمزنگاری هشدار داد.

ftx 1

تنها دو ماه از اعلام ورشکستگی بزرگ ترین صرافی رمز ارز FTX می گذرد و دنیای اقتصاد هنوز از این شوک خارج نشده است. به دنبال این جریان، دیروز سه شنبه رگولاتورهای ایالات متحده به کلیه بانک های این کشور اعلام خطر کرد. فدرال رزرو به بانک ها در خصوص احتمال تقلب، عدم اطمینان قانونی و احتمال انتشار اطلاعات نادرست از سوی صرافی های رمزنگاری هشدار داد و از آن ها خواست بیشتر مراقب باشند.

فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل ارز (OCC) در اولین بیانیه مشترک خود در مورد ارزهای دیجیتال، اعلام کردند که نگران بانک هایی هستند که در زمینه رمز ارز دیجیتال فعالیت می کنند.


این رگولاتورها اضافه کردند که "بانک‌هایی که توکن‌های رمزنگاری ذخیره شده در شبکه‌های عمومی و غیرمتمرکز را منتشر می‌کنند یا نگه می‌دارند، «به احتمال زیاد» با روال قانونی بانک ها مطابقت ندارند و می توانند به صورت غیر مستقیم به تلاش های چندین وام دهنده برای ارائه خدمات رمزنگاری به مشتریان ضربه بزند.


بانک ها در هفته های اخیر تمایل خود را برای شفاف‌سازی بیشتر به رگولاتورها اعلام کرده بودند. سازمان های تنظیم کننده بلاخره پس از چند ماه کشمکش توانستند به یک بیانیه مشترک در مورد بازار رمز ارزهای دیجیتال دست پیدا کنند.
دفتر کنترل ارز آمریکا به بانک‌ها دستور داد قبل از انجام فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری مانند نگهداری توکن‌های مشتریان، باید تأییدیه نظارتی را دریافت کنند.


فدرال رزرو نیز به بانک‌ها اعلام کرد که قبل از انجام هر گونه اقدامی مربوط به کریپتو، باید به سرپرستان خود اطلاع دهند. بر اساس بیانیه مشترک، رگولاتورها در ادامه این بیانیه گفتند: "بر بانک‌هایی که ممکن است در معرض خطرات مرتبط با رمزنگاری قرار بگیرند نظارت می‌کنند و به‌دقت مشغول بررسی پیشنهاد بانک ها برای فعالیت در حوزه رمزنگاری هستند. برای ما مهم است که خطرات مربوط به بخش دارایی‌های رمزنگاری که غیر قابل پیش بینی هستند، به سیستم بانکی منتقل نشوند. "

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که صرافی های دارایی دیجیتال با احتمال ورشکستگی زیادی مواجه هستند. مهم ترین آن ها، صرافی FTX است که دادگاه رسیدگی به اتهامات این صرافی از روز سه شنبه آغاز شده است. سام بنکمن-فرید، بنیانگذار این صرافی در دادگاه فدرال منهتن به هشت اتهام جنایی، از جمله کلاهبرداری و پولشویی متهم شده است. اتهاماتی که بنکمن آن را به طور کامل رد و خود را بی گناه اعلام کرد.

فدرال رزرو، FDIC و OCC همچنین در این سخنرانی به خطرات بالای بازار کریپتو مانند نوسانات بازارهای دارایی دیجیتال، ریسک سرایت در این بخش و مدیریت ضعیف ریسک پذیری آن تاکید کردند. این رگولاتورها قصد دارند بیانیه‌های بیشتری در مورد فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری بانک‌ها، در صورت ضمانت صادر خواهند کرد و به همکاری خود با آژانس‌های دیگر در مورد مسائل کریپتو ادامه خواهند داد.


چاپ