وزارت دادگستری آمریکا شرایط وثیقه مدیرسابق FTX را محدود کرد

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد شرایط وثیقه سام بنکمن-فرید مدیر سابق FTX را محدودتر کند.

 سام بنکمن

براساس گزارش خبرگزاری اینگجت؛ سام بنکمن-فرید(SBF) در ماه ژانویه امسال سعی کرد با یک کارمند فعلی FTX از طریق پیام رسان سیگنال تماس بگیرد. بنابراین به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک بنیانگذار صرافی FTX فقط می تواند از تلفن های معمولی استفاده کند. دادستان های پرونده جنایی SBF روز جمعه اعلام کردند که وکلای او شرایط آن‌ها را پذیرفته اند. اگر قاضی مشاور پرونده با این درخواست دادستان ها موافقت کند، بکمن فقط اجاره خواهد داشت از تلفن های غیر هوشمند و بدون قابلیت اتصال اینترنت استفاده کند.

به غیر از این، فرید حق ندارد با هیچ کدام از کارمندان فعلی یا سابق FTX و شرکت Alameda Researchتماس بگیرد. او حتی اجازه نخواهد داشت از هیچ کدامیک از برنامه های پیام رسان رمزگذاری شده مانند سیگنال استفاده کند. این محدودیت ها پس از آن صورت گرفت که، Bankman-Fried اوایل سال 2023 سعی داشت با مشاور عمومی صرافی FTX از طریق سیگنال تماس بگیرد. طبق ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده، او در یکی از این پیام ها نوشت: " من دوست دارم دوباره با هم باشیم و ببینیم می توانیم با یک رابطه سازنده مشکلات را با کمک هم حل کنیم یا نه!"

اوایل هفته نیشاد سینگ، مدیرسابق بخش مهندسی FTX به توطئه علیه دولت و کلاهبرداری اعتراف کرد. او سومین نفر از افراد نزدیک به SBF است که با دادستان ها در این پرونده شکایت همکاری می کند. در پایان سال قبل نیز، کارولین الیسون مدیر عامل سابق Alameda Research و Zixiao "Gary" Wang یکی از بنیانگذاران FTX به اتهامات کلاهبرداری خود اعتراف کردند و متعهد شدند با بازرسان در این پرونده همکاری خواهند کرد.

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه بانکمن-فرید را تهدید کرد که وثیقه او را برمی گرداند و او را قبل از شروع محاکمه به اتهام تاثیر بر شاهدان احتمالی پرونده به زندان می اندازد. ماه گذشته نیز، کاپلان استفاده از فیلترشکن (VPN) را برای او ممنوع کرد. وکلایش ادعا کردند او از این برنامه برای تماشای بازی فوتبال استفاده کرده است. قاضی هشدار داد کهSBF حق استفاده از وسایل الکترونیکی را در زندان ندارد".

طبق حکم دادگاه در زمان صدور وثیقه، SBF فقط اجازه دارد از لپ تاپ برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کند. اما دسترسی او محدود خواهد بود. او فقط می تواند به وب سایت های مرتبط با پرونده و 23 وب سایت در زمینه پخش استریم ، اخبار و سفارش غذا دسترسی داشته باشد. است، اما دسترسی او از طریق یک VPN فیلتر می شود که او را به دو دسته از وب سایت ها محدود می کند. یک دسته شامل منابعی است که تیم دفاعی او می گوید برای پرونده او حیاتی است. البته هنوز معلوم نیست این محدودیت ها، تماشای بازی League of Legends را هم شامل می شود یا خیر!
وزارت دادگستری از سام بنکمن-فرید خواست در زمان رسیدگی به پرونده فقط از گوشی های تاشو قدیمی استفاده کند.


چاپ