مدیر سابق صرافی FTX ادعای بی گناهی کرد!

سام بانکمن مدیر سابق صرافی ورشکست شده FTX می خواهد در جلسه رسیدگی به اتهام کلاهبرداری دادگاه روز سه شنبه ادعای بی گناهی کند.

ftx 3
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از یک منبع آگاه؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های سام بانکمن قرار است در سه شنبه هفته جاری برگزار شود. دراین جلسه قرار است به اتهام تقلب و کلاهبرداری میلیاردها دلار مدیر سابق صرافی ورشکسته FTX رسیدگی شود. Bankman-Fried متهم است که به صورت غیرقانونی از سپرده های مشتریان FTX برای حمایت از صندوق ریسک شرکت زیر مجموعه خود Alameda Research جهت سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و همین طور میلیون ها دلار کمک سیاسی هزینه کرده است.


این منبع ناشناس گفت که بانکمن قرار است در این جلسه دادگاه برای دفاع از خود، ادعای بی گناهی کند. دادگاه او قرار است ساعت 14 روز سه شنبه برگزار شود. او می خواهد از قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان برای ورود به دادگاه منهتن درخواست دهد. البته، وکیل او نسبت به انتشار این خبر اظهار نظری نکرده است.


معمولا در جریان رسیدگی به اتهام هایی جنایی، این اولین دفعه ای نیست که متهم ادعای بی گناهی می کند. طبق قوانین دادگاه های ایالات متحده؛ متهم می تواند دفاعیات خود را در جلسه های بعدی رسیدگی تغییر دهد.

بنکمن-فرید پس از استرداد ماه گذشته در باهاما، به حکم دادگاه ایالتی با وثیقه 250 میلیون دلاری تحت حبس خانگی در خانه والدین خود به سر می برد. باهاما محل زندگی اوست و علاوه بر آن، دفتر مرکزی صرافی FTX در آن جا مستقر است. نکته جالب ماجرا اینجاست که والدین او هر دو استاد دانشکده حقوق استنفورد ایالت کالیفرنیا هستند.

فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست به دو فقره کلاهبرداری و شش فقره توطئه مانند پولشویی و ارتکاب تخلفات مالی در کمپین های انتخاباتی متهم شده است. اگر جرم او توسط دادگاه محرز شناخته شود ممکن است با مجازات ۱۱۵ سال زندان مواجه شود.
Bankman-Fried قبلا به اشتباهات خود در صرافی اعتراف کرد، اما گفت هیچ جرم کیفری در این بین مرتکب نشده است.

دارایی های این مرد میلیاردر 30 ساله با افزایش قیمت بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتالی چندین برابر شده است. ثروت او به حدی رسید که توانست به یک اسپانسر سیاسی پر نفوذ در ایالات متحده تبدیل شود. اما، ناگهان در اوایل ماه نوامبر با برداشت های متعدد مشتریان سقوط کرد. صرافی در 11 نوامبر به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد.

اعتراف دو تن از نزدیک ترین همکاران او در ماه گذشته، پرونده او را سنگین تر کرده است. کارولین الیسون، مدیر اجرایی Alamedaو گری وانگ، مدیر ارشد فناوری سابقFTX، به ارتکاب هفت و چهار اتهام جنایی اعتراف کردند. الیسون به دادستان گفت که با Bankman-Fried همکاری کرد و وام هایی را به صورت مخفیانه و بدون اطلاع سرمایه گذاران، وام دهندگان و مشتریان FTX از صندوق تامین صرافی پرداخت نمود.


چاپ