مشتریان FTX دسته جمعی از این صرافی شکایت کردند

مشتریان صرافی FTX روز سه شنبه علیه این صرافی و مدیر عامل سابق آن، سام بنکمن به صورت دسته جمعی شکایت کردند.

صرافی FTX
طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ هدف مشتریان صرافی ورشکست شده FTX از طرح این شکایت ضبط دارایی های دیجیتال فعلی آن می باشد. این شکایت آخرین تلاش قانونی برای ضبط اندک دارایی های FTX است که در حال حاضر شرکت های زیر مجموعه آن در باهاما، آنتیگوا و همچنین املاک ورشکسته Blockfi را درگیر کرده است.

طبق دادخواستی که به دادگاه ایالات متحده در دلاور ارائه شده است، FTX متعهد شد که حساب‌های مشتریان را جدا کند بنابراین ابتدا باید بدهی مشتریان بازپرداخت شود. در این شکایت آمده است: «مشتریان نباید در ماجرای ورشکستگی کنار طلبکارانی که به آن ها وثیقه داده شده یا بدون وثیقه اند قرار بگیرند و در دارایی‌های باقی مانده FTX و Alameda سهیم شوند». البته این صرافی هنوز نسبت به طرح این شکایت اظهار نظری نکرده است.

FTX ماه گذشته پس از هجوم مشتریان برای برداشت دارایی.، از این صرافی اعلام ورشکستگی کرد. Bankman-Fried از سوی دادستان فدرال متهم به "بزرگ ترین کلاهبرداری در طول تاریخ آمریکا" شد. بکمن متهم است که از دارایی مشتریان خود برای برای حمایت از پلتفرم معاملاتی رمزنگاری Alameda Research استفاده کرده است.

Bankman-Fried اشتباهات خود را در FTX پذیرفت اما اتهام های مطرح شده از سوی دادستانی را کاملا رد کرد. او هفته گذشته با وثیقه 250 میلیون دلاری به صورت موقت تا زمان تشکیل جلسه دادگاه آزاد شده است. بکمن هم اکنون در حبس خانگی در خانه والدین خود به سر می برد.

مشتریان صرافی از دادگاه می‌خواهند ثابت کند که اموال نگهداری شده در شرکت Alameda متعلق به دارایی های این شرکت نیست بلکه، به آن ها تعلق دارد. اگر دادگاه تشخیص دهد که این دارایی ها متعلق به FTX است، مشتریان حق تقدم بازپرداخت نسبت به سایر طلبکاران را پیدا می کنند.


چاپ