سام بنکمن بنیانگذار FTX متهم به کلاهبرداری شد!

دادگستری ایالات متحده، سام بنکمن بنیانگذار FTX را متهم به کلاهبرداری کرد. در حال حاضر مقامات دادگستری تحقیقات گسترده ای در این زمینه شروع کرده اند.

بتکمن بنیانگذار FTX

بر اساس گزارش‌های اخیر، دادستان‌های ایالات متحده در حال تحقیق از سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX به اتهام کلاهبرداری هستند. مقامات وزارت دادگستری به دنبال این هستند که بفهمند صرافی رمزارز FTX قبل از اعلام ورشکستگی به صورت غیر قانونی مبالغی را انتقال داده است یا خیر؟!


دادستان های فدرال احتمال دارد در حال تشکیل پرونده کلاهبرداری علیه سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX باشند. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که مقامات وزارت دادگستری این هفته با تیم صرافی ارز دیجیتال ملاقات کردند و با آن ها درباره یک سری اسناد محرمانه صحبت کردند.

در این جلسه دادستان ایالت ناحیه جنوبی نیویورک و روس، دستیار دادستان ایالات متحده، ماموران اداره تحقیقات فدرال و وکلای FTX حضور داشتند. روس در پرونده قضایی ترور میلتون بنیانگذار و مدیر اجرایی سابق نیکولا که در اوایل سال جاری به اتهام گمراه کردن سرمایه گذاران محکوم شد، حضور داشت. به گزارش بلومبرگ، اتهامات احتمالی در جلسه این هفته مطرح نشد.

وزارت دادگستری می خواهد مشخص کند که آیا FTX قبل از اعلام ورشکستگی شرکت در 11 نوامبر صدها میلیون دلار را به صورت غیرقانونی منتقل کرده است یا خیر؟! آن ها علاوه بر این، در حال بررسی این موضوع هستند که آیا صرافی مبالغی را به صورت غیر قانونی به شرکت زیر مجموعه اش Alameda Research منتقل کرده است یا خیر؟؟!


بانکمن-فرید در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز اتهام سوء استفاده از سرمایه مشتری را رد کرد. او در این مصاحبه گفت: "واضح است که اشتباهات زیادی مرتکب شدم. چیزهایی هست که من حاضرم هر کاری کنم تا بتوانم این خسارت را جبران کنم. اما، من هرگز سعی نکردم از اموال دیگران سوءاستفاده کنم." او هفته آینده در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا باید حاضر شود و شهادت دهد. جلسه ای که باید مدیر عامل فعلی FTX، جان جی ری سوم نیز در آن حضور داشته باشد و شهادت دهد.


چاپ