تحقیقات دادگاه فدرال در مورد ورشکستگی صرافی FTX ادامه دارد

دادستان کل باهاما روز یکشنبه اعلام کرد که دادگاه همچنان به تحقیقات خود در مورد فعالیت های صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال FTX ادامه می دهد.

صرافی FTX
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر؛ دادستان کل ایالات باهاما از سرعت عمل دادگاه در پرونده ارزدیجیتال FTX قدردانی کرد و گفت تحقیقات ما همچنان ادامه دارد.

دفتر مرکزی صرافی FTX ، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهان در ایالت باهاما قرار دارد. شرکتی که بحران نقدینگی آن را مجبور به اعلام ورشکستگی در 11 نوامبر کرد. حالا دادگاه باهاما و ایالات متحده در حال تحقیق بر روی دلایل ورشکستگی آن هستند. در اواسط ماه نوامبر، پلیس سلطنتی باهاما خبرداد که بازرسان دولتی باهاما در حال بررسی این موضوع هستند که آیا "در این پرونده تخلف جنایی رخ داده است!"


پیندر، دادستان کل روز یکشنبه گفت: «ما در مراحل اولیه تحقیقات هستیم و بررسی ها همچنان ادامه دارد. اما، این موضوع خیلی پیچیده به نظر می رسد.» او در ادامه گفت: " این موضوع هم مقامات مدنی و هم مقامات جنایی را درگیر کرده است."

پیندر گفت که "پلیس جرایم مالی" کمیسیون اوراق بهادار باهاما، به بررسی حقایق و شرایط مربوط به بحران ورشکستگی FTX و هرگونه نقض احتمالی قوانین این ایالت ادامه می دهد." او در ادامه افزود: "سازمان های نظارتی باهاما در این خصوص عملکرد خیلی خوبی داشتند و کمیسیون اوراق بهادار نیز در چارچوب قوانین خیلی سریع اقدامات لازم را انجام داد."

کمیسیون اوراق بهادار باهاما مجوز صرافی FTX Digital را لغو و یک روز قبل از شروع رسیدگی به پرونده ورشکستگی آن در ایالات متحده، روال انحلال را شروع کرد.


پیندر گفت: «هر تلاشی برای مقصر جلوه دادن باهاما به علت این که دفتر مرکزی FTX در اینجا قرار دارد، ساده لوحانه و دور از واقعیت است.»
سام بنکمن-فرید30 ساله، صرافی FTX را در سال 2019 تأسیس کرد و با بالارفتن ارزش ارزهای دیجیتال به درآمد زیادی رسید. مجله اقتصادی فوربس درآمد صرافی را یک سال پیش 26.5 میلیارد دلار تخمین زده بود. Bankman-Fried همزمان با تشکیل پرونده ورشکستگی این شرکت در دادگاه باهاما، از سمت مدیر اجرایی FTX استعفا داد.


به تازگی خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع ناشناس گزارش داد که بحران نقدینگی زمانی رخ داد که Bankman-Fried مخفیانه 10 میلیارد دلار از سرمایه مشتریان FTX را به شرکت تجاری اختصاصی خود، Alameda Research منتقل کرد. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.


چاپ