وارن بافت هیچ ارتباطی با صرافی ارزهای دیجیتال ندارد

شرکت Berkshire Hathaway (BRKa.N) که توسط میلیاردر وارن بافت اداره می شود، روز جمعه به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داد که هیچ ارتباطی با وب سایت ادعایی صرافی ارزهای دیجیتال با نام Berkshire Hathaway ندارد.

وارن بافت

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، این وب سایت خود را به عنوان یک صرافی مستقر در تگزاس توصیف می کند که در سال 2020 تأسیس شد و برای سرمایه گذاران خود "فرصت کسب درآمد از ارزهای دیجیتال" را فراهم می کند.

یکی از مشتریان این سایت، می گوید که این صرافی در ایالات متحده، بریتانیا، قبرس و آفریقای جنوبی فعالیت دارد و از نام های جعلی برای سایت خود استفاده می کند. فرمت ایمیل آن با شرکت وارن بافت متفاوت است.


بافت مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که به ارزهای دیجیتال اعتمادی ندارد و در سال ۲۰۱۸ بیت‌کوین را «مربع سم موش» نامید. در بیانیه شرکت بافت آمده است که بعد از ظهر جمعه از وجود وب سایتی با نام، berkshirehathawaytx.com، مطلع شده است. برکشایر گفت: «شرکتی که این سایت به آن تعلق دارد، هیچ وابستگی به شرکت Berkshire Hathaway یا رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آن، وارن ای. بافت، ندارد.»
هنوز اپراتور این وب سایت نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده است.


بافت از سال 1965 شرکت برکشایر هاتاوی را اداره می کند. کنگلومرا مستقر در اوماها ایالت نبراسکا دارای چندین شرکت از جمله راه آهن BNSF و شرکت بیمه خودرو Geico است. ارزش سهام آن تا 30 سپتامبر به بیش از 306 میلیارد دلار رسیده بود.


مدتی است بازار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده دچار هرج و مرج شده است. صرافی کریپتو کارنسی مورد تحقیقات جدی از سازمان های تنظیم کننده آمریکا قرار گرفت. صرافی FTX نیز اعلام ورشکستگی نمود. چند نفر از افراد مشهور نیز که این صرافی را تبلیغ می کردند مانند تام بردی و کمدین NFL و لری دیوید از FTX بابت اقدامات فریب کارانه این صرافی برای فروش حساب‌های ارز دیجیتال شکایت کردند. در بحبوحه اعلام ورشکستگی، این صرافی 10 میلیارد دلار را به حساب یک شرکت بازرگانی با نام Alameda Research که متعلق به Bankman Fried می باشد، انتقال داد که این اقدامات توسط ارگان های نظارتی ایالت متحده در حال بررسی است.


چاپ