قیمت دوج کوین دو برابر شد

خرید توییتر توسط ایلان ماسک، جان تازه ای به dogecoin بخشید. این ارز دیجیتال که به میم کوین نیز معروف است، توسط مدیر جدید توییتر به شهرت رسید.

دوج کوین

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، قیمت Dogecoin ، پس از تکمیل قرار داد خرید 44 میلیارد دلاری توسط مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا دو برابر شد. این رمز راز در 27 اکتبر با قیمت 0.07 دلار معامله می شد. اما پنج روز بعد، قبل از اینکه ماسک در توییتی مالکیت رسمی خود را اعلام کند به 0.16 دلار رسید.

این عدد شاید ناچیز باشد، اما بر اساس پلتفرم داده CoinGecko، ارزش بازار این ارز دیجیتال پرنوسان را به ۲۱ میلیارد دلار رسانده است. این سکه، با یک «شوخی» در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده توسط دو مهندس نرم‌افزار در سال ۲۰۱۳ به وجود آمد.


متیو دیب، مدیر عملیاتی صرافی استک فاندز و مدیر سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال مستقر در سنگاپور، گفت: "تجارت دوج کوین بعد از توییت های ایلان به شکل سودآوری رشد کرده است."


ماسک، نقش بزرگی در ظهور دوج‌کوین ایفا کرده است. توییتی که او در حمایت از این سکه، با نام «کریپتو مردمی» منتشر کرد توانست قیمت آن را به حدود 4000 درصد در سال 2021افزایش دهد.

تحلیل گران بازار کریپتو معتقدند پس از خرید توییتر، سرمایه گذاران پیش بینی می کردند ماسک حتما دوج را به عنوان یکی از روش های سیستم پرداخت در پلتفرم رسانه اجتماعی اعلام می کند بنابراین، با رشد قابل توجهی مواجه شد. دیب افزود: شایعات زیادی در مورد این که توییتر بستر مناسب برای پذیرش و آزمایش دوج کوین را فراهم می کند، مطرح است.
به گفته CoinGecko، Dogecoin با قیمتی حدود 0.12 دلار یکی از هشت ارز بزرگ دیجیتال با سرمایه حدود 16 میلیارد دلار به حساب می آید.

قیمت میم کوین در ماه می سال گذشته به 0.63 دلار رسید، اما عدم علاقه سرمایه‌گذاران به بازارهای پرخطر باعث شد مانند رمزارزهای بیت کوین و اتر با افت شدید روبرو شود. Doge در 12 ماه گذشته حدود 57 درصد کاهش داشته است.
وب‌سایت خبری بازار کریپتو کوین دسک اعلام کرد که، دوبرابر شدن قیمت دوج آن را تبدیل به بهترین رمزارز از میان 150 دارایی دیجیتال موجود در ماه اکتبر کرده است.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، سهم این شرکت از ارزش بازار ارز دیجیتال یک تریلیون دلاری در طول سال تا پایان ماه جاری،1 درصد بوده است. اما در حال حاضر، به حدود 1.58 درصد رسیده است.

بالارفتن قیمت Doge، باعث افزایش ارزش سکه هایی شد که در نام آن ها کلمه " Doge" وجود داشت . یکی از مهم ترین نمونه های آن، سکه Shiba Inu است که نژاد سگ ژاپنی دوج را دارد و با هدف سازگاری با بلاک چین اتریوم طراحی شده است. Shib با قیمت 0.00001 دلار خرید و فروش می شود اما، پس از قرارداد خرید توئیتر ماسک به میزان یک سوم افزایش یافت.

برخلاف بیت کوین، دوج و شیب هر دو منابع نامحدودی دارند. به این معنی که، بازار برای بالا بردن قیمت آن‌ها به چیزی بیشتر از ایک شوک نیاز دارد.


دوج کوین در توییتر

احتمال این که از دوج کوین به عنوان یکی از روش های پرداخت در رسانه اجتماعی توییتر استفاده شود، بسیار بالاست. این احتمال، به خصوص بعد از انتشار توییت او با تصویر سگ شیبا قوت گرفت. با این حال، سرعت روند صعودی اولیه متوقف شده است و بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را نسبت به آینده dogecoin، دچار تردید کرد.

ماسک، در یک گفت و گویی که ماه مه سال گذشته انجام داد روند صعودی دوج کوین را یک "هیجان زودگذر" نامید. نتیجه اظهار نظر او، باعث افت شدید قیمت این رمز ارز شد. سپس در ژانویه امسال، تسلا شروع به پذیرش dogecoin به عنوان یکی از روش های پرداخت خرید محصولاتی مانند «گیگا تگزاس» و مدل‌های کوچک خودروهای الکتریکی، کرد. برندعطر تازه تاسیس ماسک با نام "موی سوخته" را نیز می توان با دوج خریداری کرد.


چاپ