قیمت دوج کوین 70 درصد افزایش یافت

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) پس از امضای قرارداد خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، بیش از 70 درصد افزایش یافت.

قیمت دوج کویین
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، ارزش دیجیتال Dogecoin روز شنبه پس از این که ایلان ماسک قراردادی 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را امضا کرد، بیش از 70 درصد افزایش یافت.


مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (TSLA.O)، یکی از طرفداران سرسخت ارزهای دیجیتال است. این قرارداد جدید ماسک، به شدت بر قیمت دوج کوین و بیت کوین تأثیر گذاشته است. تسلا در اوایل سال جاری شروع به پذیرش دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت برای خودروهای خود کرد. علاوه بر این، برند عطر تازه راه اندازی شده ماسک را نیز می توان با دوج کوین خریداری نمود.


صرافی ارزهای دیجیتال Binance که 500 میلیون دلار از مبلغ قرارداد خرید توئیترخرتوئیتر را تامین کرده است، گفت که در جست و جوی روش های جدیدی است که بتوان از بلاک چین و رمزارز در توئیتر استفاده کرد. قبل از این، توییتر زیر نظر جک دورسی بنیانگذار و مدیر عامل سابق که از طرفداران بیت کوین بوده، در جست و جوی روش های جدید برای ترکیب فناوری بلاک چین در این پیام رسان بوده است.


ماسک در این ماه توییت کرد که قصد او از خرید توئیتر، تبدیل آن به یک "اپلیکیشن همه کاره" است. ایده یک اپلیکیشن همه کاره در آسیا با شرکت هایی مانند وی چت آغاز شد که، به کاربران این امکان را می دهد از آن نه تنها برای ارسال پیام، بلکه می توانند از سرویس خرید اینترنتی یا سرویس تاکسی اینترنتی آن نیز استفاده کنند.

توییت‌های ماسک در مورد دوج‌کوین، از جمله توییتی که او آن را «کریپتو مردم» نامید، ارز دیجیتالی ناشناخته را که با یک شوخی رسانه‌های اجتماعی آغاز شد، به یکی از بازارهای مهم برای سرمایه گذاران رمز ارزتبدیل کرده است.

ماسک که قول داده است آزادی بیان را به توییتر بازگرداند، با درخواست‌های متعدد از سوی رهبران جهانی برای بازگرداندن حساب‌های مسدود شده آن‌ها مواجه شده است. او روز جمعه توییت کرد که توییتر قصد دارد یک شورای نظارت بر محتوا را «با دیدگاه‌های بسیار متنوع» تشکیل می‌دهد و افزود "که هیچ تصمیم مهمی در مورد محتوا یا بازگرداندن حساب ها قبل از تشکیل شورا صورت نخواهد گرفت." این میلیاردر روز شنبه در توییتی گفت که کاربران توییتر در آینده می توانند با ارائه رتبه بندی توییت های خود، نسخه ای از پلتفرم رسانه اجتماعی را که به آن علاقه دارند، انتخاب کنند.


مدیرعامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس گفت: «این که شما قادر باشید نسخه‌ای از توییتر را که می‌خواهید استفاده کنید، فکر خیلی خوبی خواهد بود. این کار درست مانند کاری است که شما برای رتبه‌بندی فیلم‌ها انجام می دهید.»


چاپ