شرکت فورد برای ورود به محیط متاورس درخواست ثبت NFT کرد

طبق گزارش های فن تک، شرکت خودروسازی فورد موتور قصد سرمایه گذاری در بخش NFT دارد. این شرکت خودروسازی در همین راستا به سازمان ثبت اختراع آمریکا 19 درخواست ثبت برند تجاری در محیط متاورس ارسال کرده است.

ford metaverse

NFT ها یا توکن های غیرقابل تعویض، پلتفرمی دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین هستند که بر اساس عناصر واقعی مانند برندها، آثار هنری و حتی افراد نام گذاری شده اند. سرمایه‌گذاری در NFTها به عنوان یک پدیده نو ظهور در میان افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ، امینم، آمیتاب باچان، و جیمی فالون و دیگران رایج شده است. شرکت فورد نیز مانند سایر رقبای خود درخواست ثبت برند خود را به اداره ثبت اختراع و تجارت ایالات متحده (USPTO) ارسال کرده است.

مایک کوندودیس، وکیل دادگستری USPTO، تصاویری از پرونده های فورد را در توییتر به اشتراک گذاشته است. این خودروساز ممکن است به زودی آواتارهای مجازی برندهای معروف خود از جمله موستانگ، برانکو، لینکلن، اکسپلورر و F-150 لایتنینگ و غیره را راه اندازی کند.
این شرکت همچنین به دنبال ارائه خدمات در فروشگاه آنلاین با استفاده از NFT است. سایر برندهای مطرح در صنعت خودرو نیز در حال آزمایش محصولات کلکسیونی دیجیتال هستند.

به عنوان مثال، در اوایل ماه مارس، ماهیندرا با عرضه اولین مجموعه دیجیتالی خود، ورود خود به فضای NFT را اعلام کرد و به شرکت هایی مانند ام جی موتور هند در محیط Metaverse پیوستند.
در دسامبر سال 2021، فراری علاوه بر این، قراردادی با شرکت بلاک چین Velas جهت توسعه محصولات دیجیتال برای مشتریان وفادار خود امضا کرد.

امسال، تاکنون، تعداد برنامه‌های NFT از برنامه‌های ارسال شده در عرصه‌های کریپتو، وب۳ و متاورس پیشی گرفته است. تا این لحظه، بیش از 5800 درخواست و حق ثبت اختراع در مورد NFT ها به USPTO (اداره ثبت اختراع و برند تجاری ایالات متحده آمریکا) ارسال شد. کندولیس به تازگی ادعا کرده بود که در سال 2021، این تعداد به 2087 رسیده است.


چاپ