بیت کوین به زیر 20000 دلار سقوط کرد

بیت کوین در روز شنبه به زیر 20000 دلار سقوط کرد و به روند نزولی خود در بازار ادامه داد که تقریباً 60 درصد نسبت به بالاترین میزان خود کمتر است.

bitcovin 1

بر طبق گزارش های فن تک، بیت کوین، بزرگترین و شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده جهان، آخرین بار با افت 1.5 درصدی در روز شنبه به 19946 دلار رسید که 298 دلار نسبت به مقدار قبلی خود کاهش داشته است. این 58.7 درصد نسبت به بالاترین میزان ارزش آن در 28 مارس که به 48234 دلار رسیده بود، روند نزولی را نشان می دهد.

اتر، سکه متصل به شبکه بلاک چین اتریوم، در همین حین با 2.76 درصد کاهش به 1467 دلار رسید که از آخرین قیمت آن در بازار کمتر به نظر می رسد.
سقوط بیت کوین روز جمعه با افت 3 درصدی هر سه شاخص آن در بازار وال استریت به کار خود پایان داد. این افت شدید در دارایی های ریسک پذیر پس از اعلام هشدار جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده نسبت به ادامه روند افزایش نرخ بهره اتفاق افتاد. اقدامات بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ بهره باعث شده است که برخی از سرمایه گذاران مشکلات بیشتری را برای سهام پیش بینی کنند.


ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار روز شنبه در OANDA گفت: «بیت‌کوین به زیر 20000 رسید زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند آخر هفته بعد از بدبینی جکسون هول باعث کاهش احساسات شود.» وی افزود: «بانک‌های مرکزی اروپا و آسیا احتمالاً بسیار بدبین‌تر از پاول رئیس بانک مرکزی خواهند بود و این باعث شده است که بسیاری از معامله‌گران برای پیدا کردن یک روزنه امید در یکشنبه شب آماده باشند.»
بیت کوین آخرین بار در اواسط جولای زیر 20000 دلار بود.


چاپ