جهش صعودی اتر در آستانه ادغام

به نظر می رسد که سر انجام ارتقای مگا اتریوم در حال انجام است. پس از سال‌ها تأخیر، این «ادغام» در ماه سپتامبر اتفاق می‌افتد، زیرا زیر‌ساخت بلاک چین در حال تغییر اساسی به سمت سیستمی است که در آن ایجاد توکن‌های جدید اتر هزینه بسیار کمتری دارد. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات وضعیت رمزارز اتر با های فن تک همراه باشید.

bitqueen eter

عمر سید، یکی از بنیانگذاران پلتفرم قراردادهای هوشمند Shardeum می گوید: «این زمان هیجان انگیزی برای اکوسیستم اتریوم است. فکر نمی‌کنم در این مسیر هیچ مشکل فنی وجود داشته باشد.»
به نظر می رسد سرمایه گذاران بازار رمز ارزها خوشحال هستند که اتر از برادر بزرگتر خود، بیت کوین پیشی گرفته است. اتر شش هفته متوالی افزایش قیمت داشته و ارزش آن از 880 دلار در اواسط ژوئن به نزدیک 2000 دلار رسید. اما، بیت کوین در مقایسه با رمز ارز اتر با کاهش 37 درصدی از پایین ترین سطح خود در ژوئن به 24116 دلار رسید.

اتر در حال به دست آوردن جایگاه بیت کوین در بازار است: اکنون تقریباً 19.7 درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال 1 دلاری را به خود اختصاص داده است. اما، سهم بیت کوین از 44.9 درصد در مدت مشابه به 40.2 درصد رسید.
الکس میلر، مدیرعامل Hiro که ابزارهای توسعه‌دهنده و برنامه‌های کاربردی برای بیت‌کوین می‌سازد، می‌گوید: «کریپتو هنوز خیلی محکم است، من فکر می‌کنم وقتی ادغام با موفقیت انجام شود، می‌تواند قیمت بیت‌کوین را نیز بالا ببرد.»

اگر سازندگان اتریوم موفق شوند، می‌تواند یک روند بلاک چین را تغییر دهد و استخراج آن را ارزان‌تر و استفاده از آن را برای فین‌تک و سایر برنامه‌های رمزنگاری آسان‌تر کند.
مطمئناً انجام این ادغام، که چندین بار به تعویق افتاده است، به طور دقیق مشخص نبود و توسعه‌دهندگان اخیراً برنامه‌های خود را برای فشار دادن دکمه قطع در ماه ژوئن آماده کرده‌اند و سرمایه‌گذاران نگران این بودند که آن روز را نبینند.
این ادغام خطراتی هم با خود به همراه دارد و ثروت تقریباً 122 میلیون اتر در گردش به ارزش 232 میلیارد دلار، در صورت شکست ممکن است نابود شود. میلر هیرو گفت، اگر ادغام به خوبی پیش نرود، کل دنیای ارزهای دیجیتال را پنج یا 10 سال به عقب بر می گرداند.

"بمب سخت"
بلاک‌چین اتریوم در حال حاضر از روش اثبات کار (PoW) برای اعتبارسنجی بلاک‌ها استفاده می‌کند، که در آن استخراج‌کنندگان از مقادیر زیادی نیرو برای حل سریع مشکلات محاسباتی پیچیده برای برنده شدن سکه‌های تازه ضرب شده استفاده می‌کنند.

در یک زنجیره موازی، اتریوم در حال آزمایش یک سیستم اثبات سهام (PoS) است که تنها به استخراج‌کنندگان نیاز دارد تا سکه‌های خود را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید «سرمایه‌گذاری» کنند. این سیستم کاهش 99 یا95 درصدی مصرف انرژی بلاک‌چین را فراهم کرده و آن را برای تراکنش‌های سریع‌تر آماده می‌کند.

همه از ادغام قریب الوقوع این دو سیستم به ویژه ماینرهای اتر که تجهیزات استخراج گران قیمت آنها منسوخ شده و نمی توانند برای استخراج بیت کوین استفاده شوند، خوشحال نیستند.

استخراج اتر تا کنون سود بیشتری نسبت به استخراج بیت کوین داشته است. طبق تحقیقات Arcane، استخراج کنندگان اتر در سال 2021 حدود 18 میلیارد دلار سود در مقابل 17 میلیارد دلار استخراج کنندگان بیت کوین به دست آوردند.

برخی از ماینرها تصمیم گرفته‌اند به بهترین گزینه بعدی مانند توکن‌های اتریوم کلاسیک یا ریون کوین روی بیاورند. حداقل یکی از ماینرها اعلام کرده است که قصد دارد در برابر ماینینگ اتریوم مقاومت کند و به مسیر خود ادامه دهد. این موضوع باعث شده است که برخی افراد بخواهند زنجیره PoW را حتی پس از ادغام به شکل فعلی حفظ کنند و احتمالاً با بلاک چین ارتقا یافته رقابت می کنند. با این حال، این گزینه خطراتی هم به دنبال دارد. سازندگان اتریوم یک "بمب سخت " طراحی کرده اند تا به طور تصاعدی دشواری استخراج را افزایش دهد تا زنجیره موازی PoW را پس از ادغام متوقف کنند.


آینده های حباب آلود
الکس تورن، رئیس تحقیقات شرکت گلکسی دیجیتال گفت: «احتمال شکاف زنجیره ای طولانی مدت اتریوم پس از ادغام کم است. با این وجود، موقعیت بازار مشتقات نشان می دهد که، حداقل برخی از سرمایه گذاران در حال آماده شدن برای یک هارد فورک یا یک زنجیره PoW موازی هستند.


متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتالو مدیر صندوق VanEck، گفت: "قراردادهای آتی اتر نیز با قیمت 1905 دلار در بورس CME معامله می‌شدند که منعکس کننده انتظارات پیرامون اثبات فورک کار است." او افزود: «اما این شکاف آنقدر بزرگ نیست که فکر کنیم حباب شدید وجود دارد.»


چاپ