نفس خود را برای جهش بیت کوین حبس کنید

اگر منتظر بهبودی بازار بیت کوین هستید، ممکن است مجبور شوید ماه ها صبر کنید. این نتیجه بررسی برخی از متخصصان فنی بازار است که به دنبال روش جنون آمیزی برای بهبود این بازار هستند. برای اطلاعات دقیق تر از آینده بازار بیت کوین تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

bitcovin

ریزش بیت کوین از ماه مه، تحت تاثیر اضطراب اقتصادی، آن را به پایین تر از میانگین متحرک 200 هفته ای خود در حدود 22600 دلار و همچنین میانگین متحرک 200 روزه آن در حدود 35500 دلار رسانده است. اکنون بیش از یک ماه این جریان ادامه دارد و به میانگین متحرک 200 هفته ای خود رسیده است.
برای مثال، Valkyrie Investments که یک شرکت تخصصی مدیریت دارایی در بخش ارزهای دیجیتال است، می‌گوید تحقیقاتش نشان می دهد که یک حرکت صعودی در راه است، اما مشخص نیست چه زمانی!

جاش اولزویچ، رئیس تحقیقات Valkyrie، با اشاره به دوره ای از معاملات جانبی قبل از سقوط شدید قیمت آن، گفت: "از لحاظ زمانی ما (حدود 200 هفته) یا به عبارت دیگر سه تا شش ماه انباشته کرده ایم."

بین اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین نزدیک به سه ماه را با میانگین متحرک 200 هفته ای سپری کرد. Olszewicz اضافه کرد، با این حال، در یک سناریوی تیره تر، بیت کوین ممکن است تا حدود یک سال رشد صعودی نداشته باشد.

میانگین‌های متحرک، سیگنال های نوسانات قیمت را پاک می‌کنند، یا حداقل این طور به نظر می رسد. معامله‌گران از میانگین‌ها برای بازه زمانی طولانی‌تر جهت یافتن سطوح حمایت یا مقاومت بعدی استفاده می‌کنند.

با این حال، تجزیه و تحلیل نمودار بر اساس الگوهای قیمت در زمان های مختلف، به‌ویژه زمانی که از رشد بازار کریپتو صحبت به میان می‌آید، قابل استناد نیست.
برخی دیگر از شاخص‌های فنی نشان‌دهنده طیف گسترده‌ای از سطوح بالقوه پشتیبانی از بیت‌کوین هستند که از 20000 دلار تا 12000 دلار متغیر است. این شاخص ها به ما نشان می‌دهد که بزرگترین ارز دیجیتال جهان، می‌تواند دوباره سقوط کند.
در این هفته، بیت کوین درست بالاتر از نقطه اوج خود در سال 2017 حرکت می کند، اما با بیش از 68 درصد کمتر از بالاترین رقم تاریخ خود یعنی 69000 دلار است که، در نوامبر گذشته به ثبت رسیده بود.


"چهار پله پایین، یک پله بالا"
برخی در رکود اخیر الگویی می بینند. ادی تافپیک، رئیس تحلیل تکنیکال در شرکت ADM Investor Services International گفت: «بازار در یک کانال نزولی است که شروع آن در ماه مه بود. به نظر می رسد در حال حاضر در حالت چهار پله پایین و یک پله به بالا است.» بیشتر بخوانید

پاتریک رید، یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره FX به نام Adamis Principle، گفت: الگوهای اصلاحی فیبوناچی، که هدف آنها شناسایی سطوح حمایت و مقاومت است، نشان می دهد که بیت کوین سطح حمایت متوسطی بین 19500 تا 20000 دلار پیدا کرده است.

Olszewicz در Valkyrie به 12000 دلار اشاره می کند، سطحی که بیت کوین نزدیک به دو سال است که به عنوان هدف بعدی به آن نرسیده است.

در غیاب محرک های اساسی، تحلیل تکنیکال برای شناسایی برخی الگوهای معاملاتی بلندمدت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین مفید بوده است.

به عنوان مثال، یک الگوی نمودار معروف "مرگ متقاطع" در 10 دسامبر، افت بیت کوین را پیش‌بینی کرده بود که، در اوایل ژانویه، میانگین متحرک 200 روزه مقاومت قوی را نشان داد.

چنین روش‌هایی با خطراتی نیز همراه هستند، همانطور که در سال جاری ثابت شد که با سقوط استیبل کوین TerraUSD و توکن جفت آن Luna و متعاقباً صندوق تامینی Three Arrows Capital باعث سقوط در همه ارزهای دیجیتال شد.

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی CryptoCompare، معاملات نقطه‌ای ارزهای رمزپایه در صرافی‌های بزرگ در ژوئن 27.5 درصد کاهش یافت و به 1.41 تریلیون دلار رسید که پایین‌ترین سطح از دسامبر 2020 است.

رید در Adamis Principle گفت: «اعتماد به شکلی وسیعی در این بازار از بین رفته است.»


چاپ