رگولاتورهای جهانی با قوانین جدید از استیبل کوین ها حمایت می کنند

رگولاتورهای جهانی روز چهارشنبه اعلام کردند، که استیبل کوین‌های اصلی باید از همان روش های اشکال سنتی پرداخت، پیروی کنند و کنترل‌های خود را بر بخش آسیب‌دیده این رمز ارز دیجیتال تشدید کردند برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

stable

ارزهای رمزنگاری استیبل کوین ها به گونه ای طراحی شده اند که، ارزش ثابتی نسبت به ارزهای سنتی یا یک کالا داشته باشند تا از نوسانی که برای بیت کوین و سایر توکن های دیجیتال دراکثر تجارت ها رخ داده است، جلوگیری شود.

IOSCO، یک نهاد جهانی تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار، به همراه کمیته‌ای در بانک بین‌المللی (BIS)، که از بانک‌های مرکزی دیگر کشورها تشکیل شده، روز چهارشنبه اعلام کردند که آنها به طور رسمی پیشنهادهایی را که در اکتبر سال گذشته در مجمع عمومی ارائه شده بود، پذیرفته‌اند.
به گفته آنها، دستورالعمل جدید نشان می دهد که قوانین موجود بخش پرداخت، چه زمانی باید برای استیبل کوین های بزرگ اعمال شود که این خود گام بزرگی در اعمال قوانینی با نام "ریسک یکسان، مقررات یکسان" محسوب می شود.

اشلی آلدر، رئیس IOSCO و مدیر عامل رگولاتور اوراق بهادار هنگ کنگ، در بیانیه ای گفت: "ما انتظار داریم همان سطح از استحکام و قدرت جنبه های مختلف، در ترتیبات استیبل کوین هم وجود داشته باشد."

این قوانین استانداردهای مدیریت ریسک، حاکمیت و شفافیت را پوشش می دهد. جان کانلیف، رئیس کمیته BIS و معاون رئیس بانک انگلستان می‌گوید: «تحولات اخیر در بازار دارایی‌های رمزنگاری شده، زنگ خطری را برای مقامات به صدا در آورده است تا به خطرات احتمالی ناشی از دارایی‌های رمزنگاری، از جمله استیبل کوین‌ها به طور گسترده‌تری رسیدگی کنند.»

یکی از انواع استیبل کوین با نام TerraUSD ،اوایل سال جاری سقوط کرد و به دنبال آن نیز، شرکت وام‌دهنده ارز دیجیتال Voyager Digital در این ماه رسما اعلام ورشکستگی کرد.

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، از زمان رکورد 69000 دلاری خود در نوامبر، حدود 70 درصد کاهش یافته است. بیشتر بخوانید
تنظیم‌کننده‌های جهانی قرار است در ماه اکتبر، با نهاد نظارتی جهانی که شامل IOSCO می‌شود، قوانین قوی‌تری را برای ارزهای دیجیتال به‌طور کلی‌تر پیشنهاد کند.

ناظران جهانی با توجه به قوانین جدید اتحادیه اروپا که در این ماه برای تنظیم بازارهای رمزنگاری از جمله استیبل کوین ها به تصویب رسیده است، در حال عقب نشینی از مواضع خود هستند.

بریتانیا قرار است قوانینی را برای تنظیم استیبل کوین های مهم سیستمی، در این ماه به عنوان بخشی از پیش نویس قانون اصلاح خدمات مالی و بازارها پیشنهاد کند.


چاپ