راه اندازی ارز دیجیتال سانگو در آفریقای مرکزی

رئیس جمهوری آفریقای مرکزی، روز یکشنبه با اشاره به هزینه افتتاح حساب های بانکی گفت که، ارزهای دیجیتال راه حلی برای مقابله با محرومیت مالی در جمهوری آفریقای مرکزی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد رمز ارز سانگو کوین تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

nft

توادرا، در یک رویداد راه اندازی ارز دیجیتال Sango که توسط این کشور برگزار شد، گفت: «جایگزین پول نقد، ارز دیجیتال است. برای ما، اقتصاد رسمی، دیگر یک گزینه نیست.»


اقدام به پذیرش ارزهای رمزنگاری شده در کشوری که استفاده کاربران از اینترنت و برق کم است، باعث ایجاد اختلاف نظر در میان کارشناسان رمزنگاری، قانون‌گذاران و ساکنان این کشور شده است. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول نیز نسبت به این موضوع، با احتیاط برخورد کرده است.

پروژه سانگو، از جمله "سکه سانگو" توسط مجلس ملی جمهوری آفریقای مرکزی حمایت شد و توادرا رهبری این جریان را بر عهده داشت و گفت این توکن دسترسی به "کوه" منابع طبیعی کشور از جمله طلا و الماس را فراهم می کند.
وب سایت "سانگو" این کشور می گوید که "توکن سازی، دسترسی به منابع جمهوری آفریقای مرکزی را برای سرمایه گذاران در سراسر جهان تسهیل می کند".

توادرا بدون ارائه جزئیات گفت: «سنگو کوین نسل جدید، واحد پول جمهوری آفریقای مرکزی خواهد بود.»

بر اساس داده‌های Refinitiv (یک شرکت آمریکایی- بریتانیایی ارائه دهنده خدمات مالی در بازارهای جهانی)، به نظر نمی‌رسد که شور و شوق جمهوری آفریقای مرکزی نسبت به ارزهای دیجیتال به دلیل افت شدید ارزش ارزهای دیجیتال در جهان، کاهش یافته باشد.


در سال قبل، این کشور به عنوان دومین کشور جهان و اولین کشور در قاره آفریقا، بیت کوین را در این کشور به عنوان یک ارز رسمی و قانونی، اعلام کرده بود. با وجود میزان تقاضاها ی فروش رمز ارزها در جهان که به ثبت رسیده، این رییس جمهور همچنان به حمایت خود از رمز ارز بیت کوین ادامه داده است. قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته بیش از 58 درصد کاهش نشان می دهد.


چاپ