شرکت بلاک چین Roxe با قرارداد 3.6 میلیارد دلاری وارد بورس می شود

شرکت Goldenstone Acquisition Ltd (GDST.O) اواخر روز سه شنبه اعلام کرد که با شرکت پرداخت مبتنی بر بلاک چین Roxe Holding Inc وارد مذاکره شده است تا با دریافت مبلغ حدود 3.6 میلیارد دلار، وارد بازار بورس شود. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

bitqueen

این خبر، اولین بار به نقل از افراد آشنا از این معامله، در خبرگزاری رویترزمنتشر شده بود. به گفته این منابع، هیچ یک از سرمایه گذاران Roxe قصد فروش سهام خود را ندارند.

گلدن استون در بیانیه ای گفت: سهامداران Roxe ، 100 درصد از سهام خود را به این شرکت ترکیبی می ریزند. سهامداران در صورت افزایش قیمت سهام، حق دریافت تعداد سهام بیشتری در این شرکت ترکیبی دارند.
گلدن استون تنها 57.5 میلیون دلار در عرضه اولیه عمومی خود در ماه مارس امسال جمع آوری کرد که، تنها بخشی از این مبلغ را تشکیل می دهد.

شرکت Roxe که در سال 2019 تأسیس شد، بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت و شرکت‌های حواله را به هم متصل کرده و با استفاده از توکن‌های بلاک چین خصوصی، پرداخت‌های بین‌مرزی را تسهیل می‌کند. از مزیت آن می توان گفت، به دلیل این که از ارزهای رمزنگاری شده استفاده نمی کند، نوسانات بازار در آن تاثیری ندارد.

ارزش بیت کوین در 18 ژوئن برای اولین بار از دسامبر سال 2020 به زیر 20000 دلار و معادل 60 درصد در سال جاری سقوط کرد. بازار کلی کریپتو به حدود 900 میلیارد دلار کاهش یافته است که نسبت به رکورد 3 تریلیون دلاری در ماه نوامبر، کاهش یافته است.
این دومین ادغام SPAC توسط Haohan Xu بنیانگذار Roxe در سال جاری، پس از آن که او موافقت کرد صرافی کریپتو Apifiny را در اوایل سال جاری در یک معامله 530 میلیون دلاری به این شرکت بپیوندد، می باشد.

 

طبق داده‌های Dealogic(شرکتی که تجزیه و تحلیل داده های مالی را در بازار سرمایه، به شرکت های مالی ارائه می دهد)، حدود 600 شرکتی که به کمک SPAC در چند سال گذشته وارد بورس شدند، هنوز در تلاش برای تکمیل معاملات خود هستند. بر اساس داده‌های ردیاب صنعتی Spac Research، با گذشت شش ماه از سال 2022، SPAC کار ادغام تعداد 26 شرکت را در ایالات متحده خاتمه داده است. البته، در مقایسه با مجموع 18 مورد سال 2021 و 7 مورد در سال 2020 ، روند افزایشی را نشان می دهد.
پس از بسته شدن معامله، گلدن استون به Roxe Holding Group Inc تغییر نام داده و وارد بازار بورس نزدک شد.


چاپ