رویدادهای شرکت های کریپتویی در هفته ای که گذشت

یکی از بدترین اتفاقی که کریپتو در هفته اخیر تجربه کرد، اخراج کارکنان صرافی کوین بیس بود. مدیرعامل این صرافی ارز دیجیتال روز سه‌شنبه گذشته گفت:" که 18 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. به عقیده او، این شرکت در یک سال و نیم اخیر بسیار سریع تر از تصور، رشد کرده بود." برای اطلاعات بیشتر از دلایل افت کریپتو تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

crupto

اخراج‌های بیشتر: کوین‌بیس تنها شرکتی نبود که اخراج‌ها را در این هفته اعلام کرد. شرکت‌های فناوری املاک و مستغلات Redfin و Compass هر دو کاهش حدود 450 کارمند را تأیید کردند، در حالی که شرکت فین‌تک کانادایی Wealthsimple تقریباً 160 کارمند را اخراج کرد.

شرکت Kaiser breached: حساب ایمیل یکی از کارمندان این شرکت هک شد و اطلاعات محرمانه نزدیک به 70000 پرونده بیمار افشا شد. در اخطاریه ای که این شرکت به بیماران مبتلا ارسال کرد، اعلام نمود که داده های "در معرض خطر" شامل نام، تاریخ خدمات و نتایج آزمایشات آزمایشگاهی بوده است.

از ایلان به خاطر Dogecoin شکایت شد: آیا تقصیر ایلان است که Dogecoin یک ارز دیجیتالی که با یک شوخی شروع شد، ارزش آن به شدت افزایش یافت و سپس منفجر شد؟ یک شکایت دسته جمعی که این هفته در منهتن تنظیم شد، ادعا می کند که ماسک "از عنوان خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای اداره و دستکاری طرح هرمی Dogecoin برای سرگرمی استفاده کرده است و به دنبال خسارت 258 میلیارد دلاری از او هستند.


نامه اسپیس ایکس: روز چهارشنبه هفته جاری، کارمندان اسپیس ایکس "نامه ای سرگشاده" به سیستم چت داخلی این شرکت منتشر کردند که در آن گفت: "رفتار ایلان در حوزه عمومی باعث خجالت است" و از اسپیس ایکس خواستند "به سرعت و به صراحت از این شرکت خواستند، خود را از برند شخصی ایلان ماسک جدا کند.». صبح روز جمعه، یکی از کارمندانی که در این نامه شرکت مشارکت داشت، اخراج شد و گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس، دلیل اخراج او را "فعالیت بیش از حد" خواند.


Spotify یک شرکت شبیه‌سازی صدا می‌خرد: در سال 2014، وال کیلمر به عنوان بخشی از مراحل درمان سرطان گلو، تحت تراکئوتومی قرار گرفت. برای بازی در فیلم اخیراً منتشر شده «Top Gun: Maverick»، از استارتاپ سونانتیک مستقر در لندن خواسته شد تا صدای کیلمر را با هوش مصنوعی دوباره بسازد. این هفته، Spotify اعلام کرد که Sonantic را خریداری می کند. چرا؟ دلیل آن خیلی مشخص نیست، اما احتمالا Spotify فکر می کند استفاده از صداهای واقعی و در عین حال شبیه‌سازی‌شده چندان سخت نیست.


       مقالات مرتبط



چاپ