افت شدید رمز ارزهای بیت کوین و اتر

بیت کوین و اتر امروز با افت شدید، به پایین‌ترین حد خود در 18 ماه اخیر رسیدند. پس از این که شرکت بزرگ وام‌دهنده ارزهای دیجیتال Celsius Network تمام نقل وانتقال حساب های مشتریان خود را در روز گذشته متوقف کرد، شوک بزرگی به بازار سرمایه رمز ارزها وارد کرد. برای آگاهی بیشتر از دلایل افت شدید رمز ارزها تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

bitqueen eter
بیت کوین با 7.2 درصد سقوط، به 20816 دلار رسید که پایین ترین از دسامبر سال 2020 تاکنون محسوب می شود. کاهش 15 درصدی روز دوشنبه، شیب نزولی این روند را افزایش داد. بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا به امروز بیش از 50 درصد و از روز جمعه 28 درصد کاهش داشته است.


توکن اتر که بعد از بیت کوین، دومین رمز ارزش با ارزش دنیا محسوب می شود، با کاهش 10 درصدی به 1075 دلار رسید که کمترین میزان آن از ژانویه 2021 است و توکن‌ها کوچک تر، ضربه های سنگین تری را متحمل شده اند.

QCP Capital، مدیر صندوق مستقر در سنگاپور، در یادداشتی گفت که این افت شدید، نتیجه تعلیق برداشت‌ها توسط شرکت سلسیوس و افت روز جمعه بازار سرمایه ایالات متحده، به دلیل تصمیم دولت بر افزایش شدید نرخ بهره؛ بوده است.
QCP گفت: «بازار در حال حاضر در مورد تأثیر ورشکستگی درجه سانتیگراد وحشت زده است.»


سلسیوس در یک پست وبلاگی که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، با استناد به شرایط شدید بازار گفت که هر گونه نقل و انتقال یا برداشت بین حساب‌های مشتریان خود را برای تثبیت نقدینگی و محافظت از دارایی‌های آن ها انجام می‌دهد.

سلسیوس واحد مستقر در نیوجرسی، که حدود 11.8 میلیارد دلار دارایی دارد، به مشتریانی که ارزهای دیجیتال را در پلتفرم آن سپرده گذاری می کنند، وام هایی با بهره کم ارائه می دهد.
میزان دارایی رمز ارزها در سراسر جهان به دلیل وجود تورم بالاتر؛ متزلزل شده است. زیرا، سرمایه گذاران دارایی های خود را از این بازار خارج کردند.

شاخص S&P (.SPX) برای چهار روز متوالی سقوط کرده است. در حال حاضر نیز، با بیش از 20 درصد افت نسبت به، آخرین رکورد ثبت شده، کاهش یافته است تا طبق یک تعریف رایج، بازار نزولی را تجربه کند.

سهام ارزهای رمزنگاری شده آسیب دیده است. سهام کریپتو بانک Silvergate Capital (SI.N) در روز دوشنبه 16.7 درصد کاهش یافت، خریدار BTC ، ارائه دهنده نرم افزار هوش تجاری MicroStrategy (MSTR.O) به میزان 25.2 درصد سقوط کرد و صرافی ارز دیجیتال Coinbase Global (COIN.O) نیز 11.4درصد از ارزش خود را از دست داد.


       مقالات مرتبط



چاپ