عرضه جهانی لپ تاپ های گلکسی بوک 4 سامسونگ از 26 فوریه!

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی اعلام کرد عرضه جهانی لپ تاپ های گلکسی بوک 4 را از 26 فوریه(7 اسفند) آغاز می کند.

لپ تاپ گلکسی بوک4

لپ تاپ های گلکسی بوک نسل 4 سامسونگ در سه نسخه گلکسی بوک 4 اولترا، گلکسی بوک 4 پرو و گلکسی بوک 4 پرو 360 وارد بازار خواهد شد. طبق یک سنت قدیمی، اولین مرحله عرضه ابتدا از کره آغاز شد اما، در حال حاضر به نظر می رسد آماده عرضه در بازار ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان شده است.

گلکسی بوک 4 اولترا

از بین سه نسخه لپ تاپ های نسل 4 تنها نسخه اولتراست که به صفحه نمایش AMOLED 3K و پردازنده های Core Ultra اینتل با کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX نسل 40 مجهز است. علاوه بر این موارد، لپ تاپ های اولترا می توانند تا 64 گیگابایت حافظه داخلی و 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی جانبی از نوع SSD را به راحتی پشتیبانی کنند.

باتری: مد اولترا به باتری 76 وات ساعتی مجهز است و می تواند از تکنولوژی شارژ سریع 140 واتی به راحتی پشتیبانی کند.

ضخامت: ضخامت بدنه نسخه اولترا حدود 16.5 میلی متر است. بنابراین، بدنه باریکی دارد. وزن این لپ تاپ هم حدود 1.86 کیلوگرم است که نسبت به مدل های مشابه موجود در بازار، سبک تر خواهد بود.
وزن مدل اولترا به علت وجود باتری 76 وات ساعتی و شارژ سریع 140 واتی حدود 16.5 میلی متر است. بنابراین، به علت وزن سبک می تواند به راحتی آن را جابجا کرد.


گلکسی بوک 4 پرو 360

لپ تاپ های گلکسی بوک پرو360 از لحاظ وزن و ضخامت نسبت به نسخه اولترا سبک تر است. اما کیفیت صفحه نمایش با مدل اولترا فرقی نمی کند و تنها تفاوت آنها به پردازنده گرافیکی مربوط می شود. سامسونگ در این مدل از پردازنده گرافیکی از نوع Intel Arc Graphics استفاده کرده است.

فضای ذخیره سازی: این لپ تاپ به همراه فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی، باتری باتری 76 وات ساعتی و آداپتور USB Type-C از نوع 65 واتی مجهز است. این مدل برای برای چه افرادی مناسب است؟ کاربرانی که به دنبال یک لپ تاپ 1*2 قابل تبدیل باشند از طرف دیگر، عملکرد و انعطاف پذیری دستگاه برای آنها مهم باشد.

گلکسی بوک 4 پرو

سامسونگ لپ تاپ گلکسی بوک 4 پرو را با دو ابعاد 14 و 16 اینچی عرضه می کند. این دستگاه برای کاربرانی که به دنبال یک لپ تاپ سبک وزن هستند می تواند انتخاب خوبی باشد.
پردازنده: نسخه پرو به پردازنده مرکزی نسل Intel Core Ultra مجهز است.

کارت گرافیک: گلکسی بوک 4 پرو یک کارت گرافیک از نوع Intel Arc Graphics دارد. این کارت گرافیک در بازار کامپیوتر به عنوان یک نوع کارت گرافیک میان رده شناخته می شود. یکی از معایب این پردازنده گرافیکی قیمت بالای آنها نسبت به کارت های گرافیک برندهایی مثل انویدیا و AMD است.

باتری: نسخه پرو بسته به اینکه 14 اینچی باشند یا 16 اینچی به باتری 63 وات ساعتی یا 76 وات ساعتی مجهز خواهند بود. هر دو ابعاد به آداپتور 65 واتی برای شارژ مجهز هستند.

قیمت: هنوز قیمت جهانی این لپ تاپ ها معلوم نیست. اما سامسونگ در کره Galaxy Book 4 Pro را با قیمت 1.88 میلیون وون (1452 دلار)، Galaxy Book 4 Pro 360 و Galaxy Book 4 Ultraرا به ترتیب با قیمت های 2.59 میلیون وون (2002 دلار) و 3.36 میلیون وون (~2597 دلار) عرضه کرد.


چاپ