جدیدترین لپ تاپ های ایسر در سال 2024 رونمایی شد!

ایسر از نسل جدید لپ تاپ های مجهز به هوش مصنوعی خود در سال 2024رونمایی کرد.

لپ تاپ ایسر2024

نسل جدید لپ تاپ های ایسر در دو مدل Swift Edge با صفحه نمایش 16 اینچی و Swift Go با صفحه نمایش 14 اینچی عرضه می شود. این لپ تاپ ها مجهز به آخرین پردازنده سری AMD Ryzen 8040 هستند. این دستگاه ها به لطف واحدهای پردازش عصبی مخصوصی که دارند قادرند برنامه های هوش مصنوعی را به خوبی اجرا کنند. این ویژگی ها با هدف بهبود ارتباطات آنلاین مانند کاهش نویز و حذف پس‌زمینه در حین تماس‌های ویدیویی طراحی شده‌اند تا جلسات مجازی را بهبود بخشند.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد نسل جدید، اضافه شدن یک دکمه جدید به صفحه کلید برای انجام کارهای هوش مصنوعی است. کاربر با زدن این دکمه می تواند برنامه هوش مصنوعی Microsoft Copilot را فعال کند و سئوالات خود را از چت بات بپرسد. این برنامه از خدمات ابری برای پاسخ به سئوالات کاربران استفاده می کند. علاوه براین، استفاده از پردازنده Ryzen 8040 در کنار سایر ویژگی های سخت افزاری آنها باعث می شود این رایانه ها بتوانند به راحتی برنامه های هوش مصنوعی را با سرعت خیلی بیشتری نسبت به نسل های قبلی اجرا کنند.

ایسر از مهم ترین ویژگی یعنی امنیت اطلاعات کاربران، چشم پوشی نکرده است. سازندگان برای محافظت از اطلاعات حساس کاربران در برابر مهاجمان سایبری از پردازنده امنیتی Pluton شرکت مایکروسافت استفاده کردند. در مورد پردازنده امنیتی MicroSoft چه می دانید؟ به صورت خلاصه می توان گفت: پردازنده Pluton مایکروسافت یک سیستم امنیتی سخت‌افزاری است که فقط روی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز کار می کند. ویزگی های این پردازنده عبارتند از:

  1. محافظت در سطح سخت‌افزار: از اطلاعات حساس در سطح سخت‌افزار، به جای سطح نرم‌افزار محافظت می‌کند. این کار باعث امنیت بیشتر سیستم می‌شود.
  2. ایزوله سازی: می تواند از دسترسی نرم‌افزاری و کنترل ناخواسته برنامه‌های مخرب جلوگیری کند.
  3. به‌روزرسانی‌های امنیتی خودکار: به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌طور خودکار و بدون نیاز به مداخله کاربران انجام می‌دهد. این ویژگی باعث افزایش امنیت و اطمینان در برابر تهدیدات سایبری می‌شود.
  4. همکاری با سیستم‌های امنیتی دیگر: با سیستم‌های امنیتی دیگری مانند TPM (ماژول حفاظت از تراشه) هماهنگی دارد تا از این راه امنیت کلی سیستم را تقویت کند و حفاظت از اطلاعات را بهبود ببخشد.
  5. مقاومت در برابر حملات فیزیکی: مقاومت قوی در برابر حملات فیزیکی مانند تزریق سوزن و روش‌های نفوذ فیزیکی دارد. این ویژگی کمک می کند که اطلاعات حساس در مقابل حملات فیزیکی محافظت شوند.


بنابراین لپ تاپ های ایسر از امنیت بالایی برخوردار هستند. لپ تاپ 16 اینچی آن علاوه بر قدرت بالا، وزن سبکی هم دارد. مهم ترین عاملی که در وزن یک لپ تاپ به صورت مستقیم تاثیر می گذارد: صفحه نمایش است. صفحه نمایش این لپ تاپ در عین سبکی، وضوح تصویر بالایی دارد. البته لپ تاپ 14 اینچی Swift Go از نظز کیفیت تصویر چیزی کم ندارد. وزن این دو لپ تاپ تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند و در مجموع جابجایی آنها برای کاربران سخت نخواهد بود.

قیمت و زمان عرضه نهایی

ایسر قصد دارد لپ تاپ 16 اینچی Swift Edge را در ماه مارس با قیمت 1300 دلار عرضه کند. اما لپ تاپ 14 اینچی در اوایل آوریل آینده با قیمت پایه 700 دلار برای عرضه آماده می شود. Acer این لپ تاپ ها را برای رقابت به محصولات مشابه سایر رقبا به امکانات پیشرفته و کاربر پسند مجهز کرده است.


چاپ