اولین لپ تاپ مجهز به پردازنده اینتل Core Ultra جهان رونمایی شد

شرکت لنوو از اولین گروه لپ تاپ های Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 مجهز به جدیدترین پردازنده اینتل رونمایی کرد.

لپ تاپ لنوو 2024

شرکت Lenovo امروز از لپ تاپ جدید مدل 2024 خود پرده برداشت. به نظر می رسد این اولین لپ تاپی است که از پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core Ultra استفاده می کند. پردازنده نسل جدید Intel نسبت به نسل های قبلی قدرت بیشتر و دوام باتری بالاتری را می تواند برای لپ تاپ فراهم کند.

نمایشگر لپ تاپ Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 از نوع IPS LCD با رزولوشن 3840x2400 است. این نمایشگر از روشنایی 500 نیت و از نسبت کنتراست 1000:1 پشتیبانی می کند. علاوه براین، مجهز به یک صفحه کلید کامل با نور پس زمینه است. لنوو در ساخت این لپ تاپ از یک ترک پد بزرگ و با کیفیت استفاده کرده است.

شرکت سازنده از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات سخت افزاری لپ تاپ و زمان عرضه نهایی آن خودداری کرد. اما، تصویری که از سوی اینتل در مورد زمان برگزاری رویداد آنپکد پردازنده های جدید Core Ultra منتشر شد، مربوط به 15 سپتامبر می شود. این رویداد قرار است در چین برگزار شود اما، رونمایی جهانی آن با یک روز فاصله در تاریخ 14 سپتامبر برگزار خواهد شد.


به احتمال زیاد لپ تاپ های سری 2024 لنوو در سه نسخه متفاوت با پردازنده های 7 ،Core Ultra 5 و Core Ultra 9 وارد بازارهای جهانی می شوند. اینتل این پردازنده ها را که به پردازنده های Meteor Lake معروف هستند، با فناوری 4 نانومتری تولید می کند.

شرکت سازنده در کنار نام پردازنده از اصطلاح هوش مصنوعی یا AI استفاده کرده است اما، هنوز معلوم نیست چه ارتباطی با این فناوری نو ظهور می تواند داشته باشد. به احتمال زیاد، این ویژگی امکانات مختلفی مانند هوش مصنوعی مولد را در اختیار کاربران قرار می دهد. طبق خبرهایی که از منابع نزدیک به این شرکت فاش شده است، لپ تاپ مجهز به Core Ultra 5 با قیمت پایه 1100 دلار و لپ تاپ های مجهز به Ultra 7 با قیمت 1400 دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.


چاپ