اپل به زودی مک بوک 15 اینچی را با تراشه M2 عرضه می کند

اپل در حال حاضر آزمایش سازگاری لپ تاپ های 15 اینچی را با برنامه های اپ استور شخص ثالث آغاز کرده است. به نظر می رسد این لپ تاپ ها دارای تراشه جدید M2 هستند.

15 اینچی مک بوک

براساس گزارش اینگجت؛ مک بوک ایرهای 15 اینچی از نسل جدید پردازنده های اپل (ام-2) برخوردار هستند. خبرگزاری بلومبرگ در گزارش جدید خود ادعا کرد سازنده گوشی های آیفون طبق سنت قدیمی، عرضه آزمایشی این لپ تاپ را برای برنامه های اپ استور شخص ثالث آغاز کرده است. اپل این کار را بیشتر با هدف اطمینان از سازگاری محصول جدید با برنامه های شخص ثالث انجام می دهد.

نتایج این مرحله نشان می دهد دستگاه جدید با پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای به همراه 8 گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی شده است. بنابراین، به نظر می رسد مک بوک ایرهای 15 اینچی که در گزارش ها از آن به نام "Mac 15,3" یاد می شود با چیپست M2 عرضه خواهد شد. مارک گورمن، تحلیل گر معروف خبرگزاری بلومبرگ معتقد است:« مک بوک های بعدی قرار است با تراشه M3 عرضه شوند. دستگاه جدید با سیستم عامل macOS 14 احتمالا در رویداد توسعه دهندگان WWDC 2023 معرفی خواهد شد.»

نمایشگر مک بوک ایرهای جدید از لحاظ وضوح تصویر مانند مک بوک پرو 14 اینچی عمل می کنند. بنابراین، نمایشگرهای جدید چگالی کمتری دارند. هنوز تاریخ دقیق عرضه این لپ تاپ ها مشخص نیست اما، این شرکت مک بوک ایرهای M2 را در رویداد سال قبل WWDC 2022 معرفی کرد. گورمن در ماه های گذشته گفته بود که اپل، لپ تاپ 15 اینچی را تا اواخر بهار یا اوایل تابستان رونمایی وارد بازار می کند.


چاپ