بنچمارک لپ تاپ جدید DELL با یک تراشه 12 هسته ای اینتل!

به نظر می رسد لپ تاپ جدید DELL به یک تراشه 12 هسته ای از نوع Meteor Lake اینتل مجهز می باشد.

پردازنده نسل چهاردهم اینتل

یک افشاگر معروف توییتر به نام @Komachi_Ensaka با انتشار یک بنچمارک در صفحه توییتر خود، از تولید جدیدترین لپ تاپ لپ‌تاپ Dell Inspiron 15خبرداد. طبق این بنچمارک لپ تاپ 15 اینچی به یک پردازنده نسل چهاردهم هسته اینتل «Meteor Lake» مجهز می باشد. به نظر می رسد این تراشه از نوع 12 هسته ای باشد.

تا رونمایی پردازنده های نسل بعدی اینتل معروف به Meteor Lake هنوز چند ماهی باقی مانده است. بنابراین، عجیب نیست که بزرگ ترین سازندگان رایانه های شخصی جهان در حال تست دستگاه های خود براساس CPU جدید اینتل هستند. پردازنده U3E1 در ظاهر 12 هسته و 16 رشته(threads ) دارد که با روش 4P + 8E پیکربندی شده اند. این پردازنده دارای کلاک پایه 20 گیگاهرتز و کلاک توربو 0.55 گیگاهرتز می باشد.

پردازنده‌ی مرکزی Meteor Lake نسل بعدی اینتل دارای طراحی منحصر به فردی است. این پردازنده از یک چیپ‌لت چندگانه بهره می برد. این چیپ لت ها از چند تراشه با گره های فرایندی مختلف تشکیل می شوند. در این مدل، چیپ لت چهار کاشی مجزا دارد: یک کاشی محاسباتی برای هسته‌های CPU که به عنوان تراشه 7 نانومتری EUV شناخته می‌شود، یک کاشی گرافیکی با گره های 3 نانومتری یا 5 نانومتری ساخت شرکت TSMC، یک کاشی SoC و یک کاشی ورودی/خروجی. این کاشی ها از طریق فناوری Foveros D3 اینتل به هم متصل هستند.

احتمال دارد تراشه Meteor Lake اینتل CPUهایی شبیه به cpu های تلفن همراه داشته باشند تا ساخت رایانه‌های شخصی مبتنی بر پردازنده را آسان‌تر کند. اما، بعید به نظر می‌رسد که بتواند با پردازنده های Alder Lake سازگاری داشته باشد، زیرا این دو محصول ولتاژهای مختلفی در مدار منبع تغذیه دارند.
نمی توان خیلی به این بنچمارک اتکا کرد اما، چیزی که دریافتیم Dell مشغول آزمایش یک پردازنده 12 هسته ای از نوع Meteor Lakeبا cpu هایی است که با روش 4P + 8E پیکربندی شده اند.


چاپ