سامسونگ بزرگ ترین نمایشگر تاشو خود را در سال 2023 عرضه می کند

سامسونگ قرار است بزرگ ترین نمایشگر تاشو خود را در سال 2023 عرضه کند. این برند با ارائه این نمایشگر تاشو قصد دارد از رقبای دیگر خود در این بازار پیشی بگیرد.

بزرگ ترین لپ تاپ تاشو 17 اینچی سامسونگ

به نقل از دیجیتال ترندز؛ این برند کره‌ای زمانی که گلکسی فولد خود را با نمایشگر داخلی 7.3 اینچی در سال 2019 عرضه کرد، توانست رهبری بازار نمایشگرهای تاشو را به دست بگیرد. سامسونگ با انجام چندین اصلاحات مانند قابلیت ضدآب، قلم S-Pen و شارژ سریع حالا تصمیم گرفته است نوآوری بعدی خود را عرضه کند.


این شرکت قرار است از پنل‌های 17.3 اینچی OLED شرکت زیر مجموعه خود Samsung Display استفاده کند که در حالت تاشو ابعاد آن به 13.3 اینچ می رسد. استفاده از محصولات خود شرکت می تواند قیمت صفحه نمایش تاشو سامسونگ را تا حدودی کاهش دهد.


HP از دیگر برندهایی است که در سال 2023 از لپ تاپ های تاشوی سایز بزرگ خود رونمایی می کند. این اولین لپ‌تاپ تاشو 17 اینچی Hp با صفحه‌نمایش ال‌جی است که در آن حالت اندازه آن به 11 اینچ می رسد. این دستگاه قابل رقابت با نمونه مشابه سامسونگ است و همزمان با رویداد این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.

ابتدا سامسونگ قرار بود از لپ تاپ تاشو 17.3 اینچی خود در سال 2022 رونمایی کند اما، به دلایل نامعلوم این زمان به تعویق افتاد. اگر این لپ تاپ تاشو در همین امسال عرضه شده بود، می‌توانست با لپ‌تاپ‌های تاشو مانند ZenBook17 Fold ایسوس و ThinkPad X1 Fold Gen2 رقابت کند. مدل ZenBook17 Fold یک قدم عقب‌تر از لپ تاپ‌های تاشو سامسونگ 17 اینچی است. این لپ تاپ در حالت تاشو به یک دستگاه 12.6 اینچی تبدیل می شود. ThinkPad X1 Fold Gen2 دارای یک صفحه نمایش 16.3 اینچی OLED است که در یک دستگاه 12 اینچی قرار داده شده است.


آمارها نشان می دهد که هنوز تقاضایی برای خرید نمایشگرهای تاشو وجود ندارد. قیمت این لپ تاپ ها بسیار بالاست. به عنوان مثال ZenBook17 Fold ایسوس با قیمت 3500 دلار و ThinkPad X1 Fold Gen2 با حدود 2500 دلار به فروش می رسد. ایسوس، در حال حاضر 10000 پنل منعطف از نوع OLED به شرکت BOE سفارش داده است. HP نیز همین مقدار پنل را به شرکت LG سفارش داد. سامسونگ پس از به تعویق انداختن عرضه دستگاه خود، سفارشات پنل های OLED انعطاف پذیر خود را از 6 میلیون به 8.5 میلیون افزایش داد.


چاپ