اپل مک‌بوک پرو، آی‌پد پرو دارای تراشه 5 نانومتری هستند

مک بوک پرو و آیپد پرو که امسال به سمت تولید انبوه می روند، از فناوری تراشه 3 نانومتری استفاده نمی کنند. به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، هر دو گجت اپل به تراشه های جدید 5 نانومتری مجهز خواهند بود. مدل های جدید مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی با پردازنده های جدید در 4Q22 وارد تولید انبوه خواهند شد.

macbook pro apple
به گزارش های فن تک و به نقل از توئیتی که کو منتشر کرد، او ادعای قبلی خود را تکرار کرده و معتقد است که MacBook Pro و iPad آینده در سه ماهه چهارم سال 2022 وارد تولید انبوه خواهند شد. او همچنین پیشنهاد کرده بود که ممکن است مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی اپل با «گره پیشرفته ۵ نانومتری» عرضه شوند. این بدان معناست که این لپ‌تاپ‌های جدید همان تراشه M2 را در زیر کاپوت خود خواهد داشت که مک‌بوک پرو (2022) و مک بوک ایر (2022) را تامین می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، در مورد فناوری تراشه‌ای که اپل برای تامین انرژی آی‌پد پرو و مک بوک پرو آینده استفاده می‌کند، بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد. اینجاست که Kuo ادعای خود را مبنی بر این که مدل ها ممکن است با تراشه های 5 نانومتری عرضه شوند، تکرار کرد. او دلیل این کار را در توییتی توضیح داد و گفت: "EMS باید برای محصولاتی که در 4Q22 وارد تولید انبوه می شوند قطعات را حداکثر تا ماه اکتبر خریداری کند، اما تراشه های 3 نانومتری تا ژانویه 2023 در دسترس نخواهند بود. بنابراین فکر می کنم مک بوک پرو و آی پد جدید هستند. Pro که در 4Q22 وارد تولید انبوه می شود، همان پردازنده های 5 نانومتری را دارند و بعید است تراشه پیشرفته 3 نانومتری را دریافت کنند. "


یک ماه پیش، مارک گورمن در بلومبرگ [مدعی شده بود] ادعا کرد تراشه Max ، پاییز 2022 و بهار 2023 در لپ تاپ های مک بوک پرو با تراشه های M2 Pro و M2 عرضه می شود. گورمن همچنین خاطرنشان کرده بود که «پیش‌بینی دقیق اینکه چه زمانی در قفسه‌های فروشگاه‌ها می توان آن ها را مشاهده کرد بسیار دشوار است. "
اطلاعات اولیه در مورد عرضه این لپ‌تاپ‌ها در اوایل سال جاری زمانی ارائه شد که گورمن ادعا کرد که اپل در حال کار بر روی 9 رایانه رومیزی و لپ‌تاپ با تغییرات مختلف پردازنده M2 از جمله Pro M2 و Max M2 می باشد.


چاپ