جدیدترین مک بوک 12 اینچی اپل تا سال 2023 وارد بازار می شود

اپل به دلیل این که مک بوک های 12 اینچی نتوانست انتظارات این شرکت را محقق کند، تولید آن ها را در سال 2019 متوقف کرده بود. اما به تازگی زمزمه هایی مبنی بر بازگشت دیدنی آن به عرصه رقابت مطرح شده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی مک بوک پرو12 اینچی تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

mac12 5
اگر این شایعات صحت داشته باشد، سئوالات زیادی در ذهن ما ایجاد می کند. سئوالاتی مانند این که، از این لپ تاپ جمع و جور اپل می توانیم چه انتظاری داشته باشیم؟ آیا مدل جدید مانند مک بوک 12 اینچی قبلی خواهد بود یا تغییرات جدیدی در راه است؟ ما تمام اخبار و شایعات را در این مقاله جمع آوری کرده ایم تا اطلاعات کامل تری د اختیار شما قرار دهیم.

mac12 1
قیمت و تاریخ عرضه
در حال حاضر، به نظر می رسد که مک بوک 12 اینچی تا زمان عرضه، فاصله زیادی دارد. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، که یکی از حامیان ایده احیای مک‌بوک ۱۲ اینچی به حساب می آید، می‌گوید این دستگاه «هنوز در مرحله توسعه اولیه است» و احتمالاً تا اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار نخواهد شد.

راس یانگ، له عنوان کارشناس و تحلیل گر صنعت نمایش گفت: « در حال حاضر استراتژی اپل برای نوت بوک ها 13 اینچ و بالاتر است.» شرکت‌های زنجیره تامین نمایشگر مک بوک پرو نیز از تاریخ دقیق [مک بوک ۱۲ اینچی] اظهار بی اطلاعی کردند.

ممکن است منابعی که یانگ با آنها صحبت کرد از ساخت این دستگاه اطلاعای نداشته باشند، زیرا این دستگاه در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. یا ممکن است گورمن در تاریخ انتشار اشتباه کرده باشد. تنها زمان می تواند به طور دقیق تاریخ عرضه آن را به ما بگوید.

در مورد قیمت آن، فعلا اطلاعاتی در دست نیست. مک بوک 12 اینچی در سال 2015 با قیمت اولیه 1299 دلار عرضه شد، اما ممکن است نسخه بروز شده آن قیمت بیشتری داشته باشد، زیرا اپل اخیرا قیمت لپ تاپ خود را افزایش داده است. اپل باید نگران این موضوع هم باشد که، چگونه این مک بوک قرار است در خط تولید M2 MacBook Air و‌M2 MacBook Pro قرار بگیرد!!

mac12 3

آیا از طراحی جدیدی برخوردار است؟
اخیراً، اپل اقدام به ترکیب خطوط مک بوک پرو و مک بوک ایر از نظر ظاهری کرده است، به همین دلیل هر دو لپ تاپ از طراحی های لبه مسطح مشابهی استفاده می کنند. کارشناسان معتقدند که این احتمال وجود دارد که، مک‌بوک 12 اینچی نیز از همین روش پیروی کند.

طراحی آن احتمالاً بستگی زیادی به خانواده مک‌بوک‌های آن دارد. آیا این مک‌بوک ایر کوچک‌تر خواهد بود و از زبان طراحی آن دستگاه پیروی می‌کند یا فرمت کمی بزرگ‌تر شبیه به مک‌بوک پرو خواهد داشت؟ یا این که در خط مک‌بوک شخصی خودش قرار می‌گیرد و طراحی آن کمی متفاوت به نظر می‌رسد؟ این فعلا معلوم نیست.

مک بوک 12 اینچی اصلی به عنوان یک دستگاه پیشگام معرفی شد. از بسیاری جهات انقلابی بود و باعث شد بسیاری از ویژگی ها و عناصر طراحی آن در مک بوک های دیگر استفاده شود. تا زمانی که بخواهد مک بوک ۱۲ اینچی جدید عرضه شود، شاید اپل خود را برای ارائه یک چیز کاملاً جدیدی آماده کند.


عملکرد مک بوک 12 اینچی سال 2015 ناامید کننده بود. از آنجایی که از چنین شاسی کوچکی استفاده می کرد، مجبور بود از تراشه سری M اینتل استفاده کند، که بیشتر مناسب وبگردی و ارسال ایمیل بود. از آن زمان تا کنون، همه چیز بسیار تغییر کرده است.

ما انتظار داریم که تراشه سیلیکونی اپل مک بوک ۱۲ اینچی، امکاناتی بسیار بیشتر از قبل داشته باشد. البته این در سطح مک بوک پرو نخواهد بود، اما مخاطبان مخاطبان خاص خود را خواهد داشت.

اگرچه یک احتمال دیگر وجود دارد. Majin Bu، فاش کننده اپل در توئیتی نوشت که این لپ تاپ می تواند بخشی از سری مک بوک پرو به حساب بیاید و دارای تراشه M2 Pro یا M2 Max باشد. با توجه به سابقه Majin Bu ، ما این ادعا را کمی بعید می دانیم.

اگر تاریخ عرضه ای که Gurman ادعا می کند، در اواخر سال 2023 یا اوایل 2024 درست باشد، احتمالاً در چرخه انتشار M3 Pro/Max قرار می گیرد، نه سری M2. علاوه بر این، مک بوک ۱۲ اینچی همیشه به عنوان یک دستگاه سبک وزن و مناسب برای سفر در نظر گرفته می شود، نه کارهای سنگینی که تراشه های پرو و مکس اپل برای آن طراحی شده اند. با این حال خبرهای Majin Bu در گذشته دقیق بوده است، پس ما نمی توانیم کاملا این ادعا را رد کنیم.

mac12 4
ویژگی ها: تعداد فن و پورت کم است؟
با توجه به اینکه MacBook Air و12inch MacBook احتمالاً به عنوان لپ‌تاپ‌های سبک وزنی معرفی می‌شوند که برای کاربرانی همیشه در سفر، گزینه مناسبی خواهد بود. اگر هر کدام از این رایانه ها بی‌صدا و بدون فن باشند، چیز خیلی عجیبی نیست. زیرا، با توجه به کوچک بودن شاسی، این امکان وجود دارد که اپل نتواند یک فن را در آن‌ها قرار دهد.

مک بوک 12 اینچی سال 2015 به علت داشتن تنها یک پورت و یک درگاه USB-C که هم داده ها و هم برق را مدیریت می کرد، بدنام شد. با توجه به اینکه پورت ها بخشی از فضای مادربردها را اشغال می کنند و به دلیل سایز کوچک مادربرد 12 اینچی مک بوک، اگر اپل دوباره از ترفند کاهش تعداد درگاه استفاده کند، چیز عجیبی نخواهد بود.

یک احتمال نهایی وجود دارد: ممکن است با صفحه کلید پروانه ای ارائه شود. اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی ۲۰۱۵ را با صفحه‌کلید تقسیم‌کننده تجهیز کرد، تا حدی به این دلیل که بسیار نازک بود و به باریک شدن دستگاه کمک می‌کرد. از این گذشته، فیل شیلر اپل قبلاً ادعا کرده بود که هنوز این شرکت مشغول کار روی این صفحه کلید است. با این حال، اختلاف نظر های زیادی در این بین وجود دارد، به خصوص با وجود کیبورد فعلی که عملکرد فوق العاده ای دارد.


مک بوک 12 اینچی: لیست علاقه مندی های ما
مک‌بوک ۱۲ اینچی اصلی نسبت به آنچه ارائه می‌کرد گران بود، تا حدی به این دلیل که بسیار آزمایشی و متفاوت تر از هر چیزی که اپل تا آن زمان ارائه داده بود. بنابراین تعجب نخواهیم کرد اگر در مک بوک 12 اینچی جدید برخی ویژگی ها را کمتر کند. با این حال، امکانات دیگری که ما دوست داریم ببینیم شامل:

اول از همه یک وب کم مناسب است. اپل ارتقاء لپ تاپ های خود را به وب کم های p1080 آغاز کرده، اما این شرکت ممکن است وسوسه شود که مک بوک 12 اینچی را فقط به یک دوربین p720 مجهز کند. این تصمیم ناامید کننده به نظر می رسد، زیرا احتمالاً در جاده‌ها توسط بسیاری از افراد استفاده می شود، جایی که کیفیت تماس ویدیویی در آن جا مهم است.

کارشناسان امیدوارند که، اپل بیش از یک پورت USB-C روی لپ‌تاپ قرار دهد، زیرا این روزها وجود یک درگاه کافی نیست. به بیان دیگر، برای اتصال یک دستگاه جانبی دیگر مانند کابل شارژ دچار مشکل خواهید شد.


چاپ