مک بوک های اپل با تراشه های M2 و M3 به زودی وارد بازار می شوند

اپل در حال آماده سازی مک بوک هایی با تراشه های M2 و نسل بعدی آن M3 است که در سال جاری به بازار عرضه کند. برای اطلاعات بیشتر از مشخصات فنی مک بوک های جدید اپل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

apple m2

چیزی که شاید هیجان انگیزتر باشد این است که مک های M2 احتمالا امسال عرضه می شوند، از جمله Mac Pro که افراد زیادی مدت ها در انتظارش بودند. اپل برای اواخر امسال و بعد از آن به فکر ارائه چه محصولاتی است؟


منبع اخبار هیجان انگیز امروز اپل، مارک گورمن از مجله بلومبرگ است. گورمن در خبرنامه Power On خود در مورد طیف گسترده ای از محصولات اپل صحبت کرد که ظاهراً به زودی وارد بازار خواهند شد. این محصولات شامل یک دسته کامل از مک ها هم می شود. اگرچه به نظر می رسد دستگاه های مبتنی بر M2 برای عرضه در سال جاری برنامه ریزی شده اند، اما پیش بینی های Gurman فراتر از M2 رفته و به نسل بعدی تراشه شایعه شده Apple M3 گسترش پیدا می کند.


گفته می شود به منظور جان بخشیدن به این محصولات جدید، اپل به زودی از نسخه های ارتقا یافته M2 رونمایی خواهد کرد. این به روز رسانی در چهر نسخه که شامل M2 Pro ، Ultra، Max و Extreme می باشد، به بازار خواهند آمد. به نظر می رسد که اپل ممکن است سرعت انتشار نسخه های جدید تراشه را افزایش دهد. بنابراین احتمال دارد، به زودی بتوانیم اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه ها بشنویم، البته تا زمانی که همه ادعاهای Gurman صحت داشته باشد.


به گفته گورمن، اپل در حال آماده سازی موارد زیر است:

  • مک مینی مبتنی بر M2
  • M2 Pro Mac Mini
  • مک بوک پرو 14 و 16 اینچی در دو رنگ Pro M2 و Max M2
  • M2 Ultra و M2 Extreme Mac Pro


Gurman هیچ اطلاعات دیگری در مورد دستگاه های مورد نظر یا خود تراشه ها فاش نکرده است، بنابراین تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که حدس بزنیم. در مورد یک چیز مطمن هستیم، که Mac Pro بر روی سیلیکون اپل اجرا می شود، مدت هاست که از کار افتاده است. همانطور که در حال حاضر، تراشه M2 با وجود ارزان تر بودن حدود 5000 دلار قیمت دارد، قادر است از مک پرو مبتنی بر اینتل بهتر عمل کند. Mac Pro بیش از 6000 دلار قیمت دارد، در حالی که M2 در حال حاضر فقط در دستگاه های نسبتا ارزان قیمت موجود است، مانند: M2 MacBook Air و MacBook Pro 13 inch.

با فرض اینکه اپل واقعاً قصد دارد همه اینها را امسال یا اوایل سال آینده منتشر کند، به نظر می‌رسد که فصل پاییز با انبوهی از مک‌ بوک های جدید رو به رو خواهیم شد. علاوه بر همه موارد فوق، گورمن به طعنه گفت که انتظار دارد M2 را در هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز ببیند. گورمن انتظار دارد این هدست، مجهز به تراشه پایه M2 و 16 گیگابایت رم باشد.

اگرچه تراشه M2 به تازگی در جریان برگزاری رویداد 2022 WWDC رونمایی شده است، اما اپل در حال آماده سازی تراشه ای به عنوان جانشین آن است که احتمالا تراشه ای است که یک جهش واقعی را در مقایسه با M2 ارائه می دهد. با کمال تعجب، گفته می شود که اپل استفاده از M3 را از اوایل سال آینده آغاز خواهد کرد.


این تراشه ممکن است ابتدا در یک مک بوک ایر 13 اینچی به روز شده یا یک مک بوک ایر 15 اینچی و یک آی مک جدید استفاده شود. گورمن همچنین، به یک لپ‌تاپ 12 اینچی اشاره می‌کند که هنوز در مراحل اولیه توسعه است. آیا می‌تواند یک مک بوک ایر جدید باشد؟ زمان پاسخ این سئوال را به ما خواهد داد.

با توجه به اینکه همه این محصولات اپل به زودی وارد بازار می شوند، مطمئناً پایان سال هیجان انگیزی خواهد بود. اپل اغلب محصولات جدید را در تابستان به نمایش می گذارد تا آنها را در پاییز عرضه کند، بنابراین ممکن است به زودی خبرهای واقعی را از خود منبع اصلی بشنویم.

       مطالب مرتبط



چاپ