ارزان قیمت ترین لپ تاپ های دانش آموزی در ژوئن سال 2022

وقتی که دانش آموز یا دانشجو هستید، مسلما قدرت خرید کمتری دارید. مخصوصا اگر سال تحصیلی 2021-2022 خود را تازه به پایان رسانیده باشید. اگر برای کار یا بازی به لپ تاپ جدیدی نیاز دارید، اما بودجه زیادی ندارید (یا اگر در کلاس های تابستانی شرکت می کنید و هنوز مدرسه برای شما تمام نشده است.)، ما به شما در انتخاب و خرید یک لپ تاپ مناسب و مقرون به صرفه کمک خواهیم کرد. در این مقاله، مجموعه‌ای از بهترین لپ‌تاپ های ارزان قیمت دانش آموزی گردآوری شده است. پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید.


قیمت همه لپ تاپ هایی که در فهرست زیر مشاهده می کنید، کمتر از 1000 دلار هستند.


ارزان قیمت ترین لپ تاپ های دانش آموزی


HP Chromebook 11 که قیمت حال حاضر آن 98 دلار است، اما قیمت قبل آن 225 دلار بود.
Dell Inspiron 15 3000 که قیمت حال حاضر آن 330 دلار است، اما قیمت قبل آن 450 دلار بود.
HP Pavilion x360 14 2-in-1 که قیمت حال حاضر آن 480 دلار، اما قیمت قبل آن 630 دلار بود.
Acer Spin 5 13 2-in-1 که قیمت حال حاضر آن 669 دلار، اما قیمت قبل آن 999 دلار بود.
Apple MacBook Air M1 که قیمت حال حاضر آن 900 دلار، اما قیمت قبل آن 999 دلار بود.

  • HP Chromebook 11

hp 11
چه ویژگی در آن وجود دارد که باعث جذابیت آن شده است؟ ویژگی هایی نظیر اندازه قابل حمل، قیمت مناسب، عمر باتری طولانی
نسبت به اندازه اش و تا حدودی بادوام


بعضی افراد اعتقاد دارند HP Chromebook 11 یک کامپیوتر قابل حمل ارزان قیمت است، اما حقیقت این است که به طرز شگفت انگیزی از نظر قیمت یک دستگاه خوب و جذاب می باشد، حتی اگر امکاناتش کسی را شگفت زده نکند.

از نظر مشخصات، تقریباً همه امکاناتی را که شما از یک رایانه انتظار دارید، را فقط با پرداخت چند صد دلار به شما می دهد. پردازنده اصلی آن از نوع AMD A4 است، که برای اجرای سیستم عامل ChromeOS کافی به نظر می رسد. شما می‌توانید با کمک آن، با اکثر نرم‌افزارهای بهره‌وری در ChromeOS کار کنید، زیرا واقعاً این رایانه به همین دلیل طراحی شده است. مهمتر از آن، اندازه صفحه نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 آن بزرگ تر از یک تبلت معمولی می باشد. پس آنقدر بزرگ نیست که نگران وزن آن باشید.

در مورد سایر مشخصات می توان به مواردی نظیر 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی که برای کار شما کافی خواهد بود، اما می توانید در صورت تمایل، آن را با یک هارد اکسترنال ارتقا دهید. جالب اینجاست که Chromebook 11 دارای یک پردازنده گرافیکی یکپارچه از نوع AMD Radeon R4 می باشد. اگرچه خیلی قدرتمند به نظر نمی رسد، اما می تواند چند بازی را از فروشگاه Play مدیریت کند.

در نهایت، Chromebook 11 به عنوان یک دستگاه همه جانبه مقرون به صرفه برای کسانی که واقعاً به یک دستگاه برای مطالعه (یا حتی کار) نیاز دارند، اما نمی‌توانند هرینه زیادی پرداخت کنند، مناسب است. از طرف دیگر، برای کارهای عمومی دیگر، مانند پخش جریانی و حتی برخی بازی‌های سبک موبایل نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است، بنابراین در کل می تواند گزینه عالی برای شما باشد.

  • Dell Inspiron 15 3000

dell 15
چه ویژگی در آن وجود دارد که باعث جذابیت آن شده است؟ ویژگی هایی نظیر نمایشگر بزرگ، میزان بهره وری مناسب، تاچ پد زیبا و همراه با ویندوز 11


این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع Inspiron 15 3000 می باشد، با وضوح Full HD و اندازه نسبتا خوب، حجم زیادی از صفحه نمایش را برای برنامه ها و بهره وری شما فراهم می کند و علاوه بر این، اندازه بزرگتر آن به این معنی است که صفحه کلید نسبتا بزرگی برای تایپ در اختیار شما قرار می دهد، که نقطه قوت یک کامپیوتر مقرون به صرفه است. حتی بهتر از آن، استفاده از یک‌ پد در کنار آن، به‌طور شگفت‌انگیزی در حرکات ماوس به شما کمک می کند، تا برای کنترل ماوس خود نیازی به انجام حرکات عجیب و غریبی نداشته باشید. این لپ تاپ همچنین به یک وب‌کم از نوع 720p در جلو مجهز می باشد، که اگر برای پروژه‌ها و غیره نیاز به جلسات Zoom با همکلاسی‌هایتان داشته باشید، عالی است.

از نظر مشخصات فنی، دارای یک CPU نسل یازدهم اینتل از نوع Core i3 می باشد؛ که قدرت کافی برای اجرای اکثر نرم افزارهای بهره وری را دارد. علاوه بر این، دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است که بسیار بیشتر از یک کروم بوک ارزان قیمت است. در قسمت گرافیک نیز، یک گرافیک از نوع Intel UHD می باشد، که به شما امکان دهد بازی‌های ساده یا بازی‌هایی را که به منابع زیاد حافظه نیاز ندارند، انجام دهید. در هر صورت، رایانه قابل حمل Inspiron 15 3000 بسته به هر نوع نیازی که داشته باشید، خواه مطالعه، سرگرمی یا استفاده عمومی، به خوبی عمل می کند.
به طور کلی، Inspiron 15 3000 یک جایگزین عالی برای تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها است، به‌خصوص اگر رایانه ای با صفحه‌کلید بزرگ‌تر می‌خواهید، اما بودجه‌ شما کمتر از ۴۰۰ دلار می باشد.

  • HP Pavilion x360 14 2-in-1

hp 2 in 1
چه ویژگی در آن وجود دارد که باعث جذابیت آن شده است؟عملکرد عالی، کیبورد عالی، کیفیت ساخت محکم و نسبت به اندازه اش بسیار سبک می باشد.


لپ تاپ های 2 در 1 می توانند بسیار مفید باشند، به خصوص برای مطالعه و ارائه کارهای دانش آموزی. متأسفانه، آنها می توانند به دلیل قابلیت تبدیلی که دارند، بسیار گران قیمت باشند. به همین دلیل، دیدن یک مدل مقرون به صرفه که دارای برخی مشخصات عالی باشد، خوب است.

رایانه مدل Pavilion x360 دارای صفحه نمایش با وضوح 14 اینچی FHD و پنل IPS است که وضوح رنگ و تصویر خوبی را برای زمانی که در حال طراحی یا نوشتن هستید، ارائه می دهد. لولاهای آن نیز بسیار محکم و بادوام هستند، بنابراین لرزش کمتری دارد. اما، یک نقطه ضعف در این محصول HP وجود دارد: حداکثر روشنایی آن 250 نیت است که بد نیست، اما اگر در محدوده 300 یا 400 قرار داشت،بهتر بود. علاوه بر این موارد، دارای قلم بسیار خوبی است و می تواند در زمان طراحی، خیلی سریع در صفحه نمایش حرکت کند.

در مورد مشخصات فنی، دارای CPU نسل یازدهم اینتل از نوع i3-1125G4 می باشد که یک CPU کوچک بسیار قدرتمند است. شما علاوه بر این، 8 گیگابایت رم دریافت می‌کنید که برای استفاده های عمومی از رایانه بسیار مفید خواهد بود. یک کارت گرافیک از نوع UHD اینتل دارد که می تواند بازی های سبک را به راحتی اجرا کند.

با وجود آن که قیمت Pavilion x360 در حال افزایش است، اما باز هم در دسته بندی رایانه ها، بین رایانه های مقرون به صرفه و رایانه های سطح متوسط قرار می گیرد. در مجموع، اگر به دنبال رایانه ای برای استفاده های عمومی هستند، می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

  • Acer Spin 5 13 2-in-1

acer 2 in 1
چه ویژگی در آن وجود دارد که باعث جذابیت آن شده است؟ اجرای فوق العاده، بسیار جمع و جور، حمل آسان، عمر باتری عالی
و نمایشگر فوق العاده


مجموعه لپ‌تاپ‌های مدل Spin 5 در مجموع یک دستگاه عالی 2 در 1 است. قابل حمل بودن یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های Acer Spin می باشد. به‌طور باورنکردنی نازک و سبک که برای استفاده روزانه در مدرسه و یا دانشگاه مناسب ترین گزینه خواهد بود. دارای صفحه‌نمایش 13 اینچی با حاشیه‌های ظریف که برای تایپ کردن عالی است. از ویژگی دیگر می توان به صفحه نمایش FHD آن اشاره کرد که دارای نرخ تازه سازی نرم و دارای قابلیت لمسی است که شاید برای شما خیلی مهم نباشد، اما داشتن آن خوب است.

مشخصات فنی آن شامل یک CPU Intel i5، Intel Xe Graphics، حافظه داخلی SSD 512 گیگابایتی و 16 گیگابایت رم، عمر باتری بالا و قابلیت اتصال با Wi-Fi و بلوتوث دارد.

شاید قیمت Acer Spin کمی گران به نظر برسد، اما برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که می‌خواهند یک اولترابوک جمع‌وجور با عملکرد عالی داشته باشند، گزینه‌ای مناسب است. بعلاوه، واقعاً زیبا به نظر می رسد و این یک ویژگی خیلی خوبی است.

  • Apple MacBook Air M1

apple macbook air 1
چه ویژگی در آن وجود دارد که باعث جذابیت آن شده است؟ دارای تراشه قدرتمند M1 ،عملکرد عالی، دارای باتری بادوام، صفحه کلید دوست داشتنی و کاملا بی صدا می باشد.
M1 Apple Macbook Air به سختی نیاز به معرفی دارد. در واقع، این اولین نسخه از مک بوک ایر است که اپل، پردازنده های اینتل را به طور کلی حذف کرده و تراشه های M1 اپل را جایگزین آن کرده است.

یکی از اولین چیزهایی که در مک‌بوک ایر جدید متوجه خواهید شد این است که تقریباً هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند، که با توجه به عملکرد M1 که می‌تواند با معماری Tiger Lake اینتل برابری کند یا حتی از آن پیشی بگیرد، قابل توجه است. آن را با 8 گیگابایت رم می توانید پیاده سازی کنید. علاوه بر این،دارای حافظه داخلی 256 گیگابایتی که قابلیت ارتقا هم دارد.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ آن، سیستم عامل جدید Big Sur است که تغییرات جالبی در رابط کاربری و جریان کلی در استفاده از رایانه به ارمغان می آورد. در مورد صفحه نمایش، دارای یک نمایشگر 13.3 اینچی رتینا است، اما به شما این امکان را می دهد که یک مانیتور خارجی را هم برای فضای اضافی صفحه نمایش، اضافه کنید.

به طور کلی، Apple Macbook Air یک لپ‌تاپ کوچک عالی برای دانش‌آموزانی است که قبلاً از اپل استفاده می‌ کردند و می‌خواهند یک رایانه اپل عالی کمتر از 1000 دلار داشته باشند.

       مقالات مرتبط



چاپ