بدترین مک بوک اپل ارتقا پیدا کرد

اپل دو مک بوک جدید خود را در رویداد WWDC 2022 معرفی کرده است که شامل یک مک بوک ایر بازطراحی شده و یک مک بوک پرو 13 اینچی می باشد. همانطور که در رویداد اصلی گفته شد، این دو لپ تاپ پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های مک اپل هستند. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

macbook 13 inch

مک بوک ایر M2 اکنون با یک طراحی جدید عرضه شده، اما مک بوک پرو 13 اینچی در وضعیت رقت انگیزی قرار گرفته است. این مدل مستقیماً از همان شاسی های سال 2016 استفاده می کند و مانند یک انگشت شست دردناک در خط تولید مک بوک خودنمایی می کند. یعنی، دارای خصوصیاتی مانند حاشیه‌های ضخیم تر، شکل جعبه‌ای، وب‌کم ضعیف و حتی نوار لمسی ضعیف بود.


زمانی که MacBook Pro 13 اینچی در سال 2020 در مجموعه اصلی M1 باقی ماند، باعث ناراحتی طرفداران محصولات اپل شد. زیرا، از همان تراشه M1 استفاده می‌کرد و تفاوت عملکرد و عمر باتری آن با مدل معمولی تر آن، تفاوت چندانی نداشت. همه اینها به کنار، قیمت آن نیز 300 دلار بیشتر بود. کارشناسان به همه کسانی که قصد خرید یکی از این دو مدل را داشتند، این بود که مک بوک ایر ارزانتر را انتخاب کنند.

اما در سال 2022، خرید یک مک بوک پرو 13 اینچی با قیمت 1299 دلاری، حتی با تراشه M2، هم توجیه اقتصادی ندارد. این مک بوک در میان مک بوک های سطح پایه اپل از گران قیمت ترین آن ها محسوب می شود. البته باید قبول کرد نسبت به مدل قبل خود، از نظر فنی کمی سریعتر بود زیرا دارای سیستم حرارتی قوی تری است. اپل ادعا می کند زمان نگه داشتن شارژ باتری آن دو ساعت بیشتر ارتقا پیدا کرد. اما این امکانات بیشتر ناامید کننده به نظر می رسد تا مفید. این محصول با نام مک‌بوک پرو در فروشگاه‌های اپل به مشتریانی فروخته می‌شود که نمی‌توانند یک M1 Pro یا M1 Max MacBook Pro مناسب با قیمت 2000 دلار بخرند. خرید این مک‌بوک‌های قدرتمندتر نیز بسیار دشوار بوده و تولید آن تا دو ماه پس از خرید به تاخیر افتاده است.

خریداران آن، چیزی که می خرند یک محصول حرفه ای واقعی نیست. زیرا، بیش از یک مانیتور خارجی را پشتیبانی نمی کند! مهمتر از آن، آنها ویژگی های فوق العاده M1 MacBook Air و علاوه بر آن، آخرین طراحی و ارتقاء صفحه نمایش موجود در M2 MacBook Air را ندارند.

واقعاً دلیل خوبی برای خرید مک بوک پرو 13 اینچی وجود ندارد، اما این محصولی است که به هر حال تنها بر اساس نام، فروش خوبی برای اپل دارد. این برای خریداران گیج کننده است، اما اپل آن را به عنوان دومین لپ تاپ پرفروش خود معرفی کرده و قصد ندارد تولید آن را کنار بگذارد.

      مقالات مرتبط



چاپ