بهترین لپ تاپ های 13 اینچی سال 2022، قسمت دوم

ما در اینجا با ادامه بررسی فهرستی از بهترین لپ تاپ های 13 اینچی، می خواهیم به شما در انتخاب لپ تاپ مناسب کمک کنیم. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

  1. Lenovo Thinkpad X1 Nano

           قدرت زیاد، وزن کم

lenovo x

معایب  مزیت 
 حاشیه ها کمی بزرگ هستند  عملکرد بهره وری جامد

قیمت 1,487 دلار

 فوق العاده سبک
   صفحه کلید و تاچ پد خوب
   عمر باتری عالی
   نمایشگر بسیار زیبا 16:10


چه ویژگی باعث جذابیت آن شده است؟ وزن سبک آن باعث شده در رده یکی از بهترین لپ تاپ 13 اینچی سبک وزن قرار گیرد.

به درد چه کسانی می خورد؟ کاربرانی که به دنبال لپ تاپ 13 اینچی هستند که خیلی سنگین نباشد.

Lenovo ThinkPad X1 Nano یک لپ‌تاپ فوق‌سبک است که قدرت زیادی هم دارد. وزن مدل غیر لمسی آن تنها 1.99 پوند است و وزن مدل لمسی وزن آن کمی سنگین تر بوده و قیمت فعلی آن 2.14 پوند است. این رایانه حتی از جدیدترین لپ تاپ LG Gram نیز که مدتها با وزن 2.2 پوندی ، تاچ فوق العاده صدر نشین بود، سبک تر است. ThinkPad X1 Nano نیز مانند سایر ThinkPads‌های ساخته شده دارای مواد هیبریدی فیبر کربنی است که به اندازه لپ‌تاپ‌هایی که دو برابراین وزن را دارند، مقاوم تراست.

لپ تاپ لنوو دارای ویژگی های سخت افزاری مانند پردازنده Intel Core i7-1180G7، 16 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد SSD می باشد. اگر معیار وزن برای شما از قدرت رایانه مهم تر است، می توانید ThinkPad X1 Nano را با i5-1130G7، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD پیکربندی کنید. صرف نظر از پیکربندی، دستگاه ها دارای صفحه نمایش 16:10 2K (2160 در 1350) با حداکثر روشنایی 450 نیت و پشتیبانی از Dolby Vision HDR هستند.

رزولوشن غیر سنتی به طور کلی باعث عمر بهتر باتری می شود و برتری بیشتری نسبت به نمایشگرهای4K مانند نمونه Spectre x360 دارد. علیرغم رقابت سخت میان رایانه های قابل حمل دل، اچ پی و ال جی، لنوو ThinkPad X1 Nano یکی از بهترین هاست. لپ تاپ های لنوو به خاطر ویژگی ThinkPad معروف هستند و درعین حال وزن آن را بدون کاهش عمر باتری به میزان قابل توجهی کمتر کرده است.

  1. Google Pixelbook Go
    بهترین Chromebookی است که در بازار می توانید تهیه کنید

          pixe 13inch 

معایب   مزیت
 حاشیه های درشت  طراحی قابل حمل
 فاقد اسکنر اثر انگشت  صفحه نمایش روشن و رنگارنگ
   بلندگوها تاثیرگذار هستند
   عمر باتری عالی

 

چه ویژگی در لپ تاپ های کروم بوک13 باعث جذابیت آن شده است؟ طول عمر باتری و طراحی ویژه آن از عوامل مهم در جذابیت Chromebook محسوب می شود .

به درد چه کسانی می خورد؟ طرفداران Chromebook که وزن رایانه های قابل حمل برایشان مهم ترین معیار است.

اگرچه تعداد کروم بوک های موجود در بازار زیاد است، اما در میان آن، تنها یک گزینه از لحاظ عملکرد، کیفیت ساخت و طراحی بهتر از بقیه است. Google Pixelbook Go از ابتدا ساخته شده تا به پلتفرم سیستم عامل کروم اجازه درخشش دهد. می‌توانید پیکربندی ارزان‌قیمتی را با پردازنده Intel Core m3 و 8 گیگابایت رم انتخاب کنید، اما گوگل پیکربندی این لپ تاپ را با صفحه نمایش 4K، Core i7 و 16 گیگابایت رم هم ارائه می‌کند.

Pixelbook Go غیر از قدرت، دارای چند عنصر طراحی است که به آن کمک می کند در بازار شلوغ Chromebook بیشتر به چشم بخورد. به عنوان مثال، قسمت پشت این رایانه دارای بافتی است که هنگامی که در حالت نشسته مشغول کار با آن هستید، سر نخورد. علاوه بر این، بلندگوهای استریو نزدیک تخت کلید قرار دارند، که صدای واضحی را در زمان اجرای فیلم ها، بازی ها و موسیقی ارائه می دهند. همچنین دارای ضخامت 0.5 اینچ و وزن 2.3 پوندی می باشد. Google Pixelbook Go دارای عمر باتری 12 ساعته است و دارای دو پورت از نوع USB-C می باشد.

  1. MacBook Pro 13 M1
    قدرتمندترین لپ تاپ 13 اینچی

macbook pro 13inch

معایب  مزیت 
 فقط دو پورت Thunderbolt  M1 فوق العاده سریع است
 صفحه کلید لمسی رضایت بخش نیست  نمایشگر زیبا مثل همیشه
   عمر باتری فوق العاده
   صدای بلندگوها عالی است
   صفحه کلید و ترک پد درجه یک

 

چه ویژگی باعث جذابیت Apple MacBook Pro 13 M1 شده است؟ ویژگی هایی مانند طراحی، قدرت پردازنده و طول عمر باتری توانسته این رایانه را در دسته بهترین مک بوک اپل برای کاربران قرار دهد.

به درد چه کسانی می خورد؟ طرفداران اپل که به دنبال بهترین لپ تاپ 13 اینچی موجود در بازار هستند.

درست مانند مک بوک ایر، جدیدترین مک بوک پرو نیز بر اساس تراشه M1 اپل ساخته شده است. این تراشه مشابه تراشه داخل مک بوک ایر دارای هشت هسته CPU و 8 گیگابایت حافظه یکپارچه است. اما Pro 13 به دلیل داشتن خنک کننده فعال، نسبت به مدل Air برتری بیشتری دارد. به علاوه، جدیدترین مک بوک M1 پرو، 500 دلار ارزان تر از همتای اینتل خود است. تراشه M1 علیرغم خنک و کم مصرف بودن، به اندازه کافی برای اجرای بازی ها قدرتمند است.

سوالات متداول کاربران


آیا اندازه صفحه نمایش لپ تاپ مهم است؟
بله قطعا مهم است. تغییر اندازه صفحه نمایش می تواند کار با برنامه های کاربردی را به طور همزمان در کنار هم بسیار راحت تر کند. اندازه کلی لپ تاپ نیز در قابلیت حمل و نقل آن تفاوت ایجاد می کند. قرار دادن لپ تاپ 15 اینچی در یک کوله پشتی همیشه امکان پذیر نیست و سعی نمی شود از آن در مکان های کوچک تر مانند یک میز کافی شاپ کوچک یا در هواپیما استفاده کرد.

شاید مهمتر از آن، تفاوت های قابل توجهی در پیکربندی بین لپ تاپ های 13 اینچی و 15 اینچی وجود دارد. برای مثال Dell XPS 13 و XPS 15 را در نظر بگیرید. XPS 13 از پردازنده چهار هسته‌ای با گرافیک که در یک چیپ قرار دارند و غیر قابل ارتقا هستند، استفاده می کند. در حالی که، XPS 15 در حال حاضر شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای با کارت گرافیک جداگانه GTX 1650 می باشد.


وضوح صفحه نمایش برای یک لپ تاپ 13 اینچی چقدر است؟
اکثر لپ‌تاپ‌های 13 اینچی در دو نسخه با وضوح 1080p (1920 در 1080) و 4k (3840 در 2160) ارائه می‌شوند. گزینه های 4k اغلب معمولا گران تر هستند و طول عمر باتری را به میزان چند ساعت کمتر دارند. برای اکثر افراد، تنظیمات 1080p در صفحه نمایشی با این اندازه بسیار واضح است. ویرایش عکس ها در 4k با توجه به رنگ های بیشتر، ایده آل تر هستند.

گزینه های وضوح تصاویر برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگ تر تغییر می کند. به عنوان مثال، مک بوک پرو دارای صفحه نمایش 13 اینچی واضح تر با نسبت تصویر 16:10 است که منجر به وضوح صفحه نمایش 2560 در 1660 می شود. در حالی که، Surface Laptop 2 دارای صفحه نمایش 3:2 و 13 اینچی با وضوح 3000 x 2000 است.

بهترین برند لپ تاپ کدام است؟
انتخاب بهترین برند لپ تاپ به ترکیبی از این بستگی دارد که کدام شرکت بهترین محصولات را طراحی کرده و بهترین خدمات را ارائه می دهد. دل با استانداردهای هر دوی اینها مطابقت دارد و بهترین لپ تاپی را که می توانید در حال حاضر بخرید، را به شما ارائه می دهد. اچ‌پی و لنوو با ارائه طرح‌های خوب و خدمات مشابه به مشتریان، از این نظر فاصله زیادی دارند.
اپل از لحاظ مقاومت رایانه، محکم ترین لپ تاپ در بازار محسوب می شود . آنها علاوه بر آن، خدمات پس از فروش خیلی یخوبی را به مشتری ارائه می دهد.

آیا لپ تاپ 13 اینچی برای بازی خیلی کوچک است؟
یک لپ تاپ 13 اینچی ممکن است به اندازه یک صفحه نمایش بزرگتر از نظر بصری عالی به نظر نرسد، اما اگر پردازنده گرافیکی شما بتواند از بازی مورد علاقه شما پشتیبانی کند، لپ تاپ 13 اینچی یک دستگاه بازی عالی خواهد بود. بهتر است مشخصات لپ تاپ خود را از لحاظ پردازنده، رم، SSD و GPU بررسی کنید تا پارامترهای مورد نیاز بازی شما را به راحتی پشتیبانی کنند.

چگونه اندازه لپ تاپ را بفهمیم؟
برای اندازه‌گیری سریع صفحه‌نمایش، به ابزارهای اندازه‌گیری مانند خط‌کش، متر اندازه‌گیری نیاز دارید. آن را باید به شکل مورب در کل صفحه نگه دارید. ابزار اندازه گیری باید از گوشه بالا تا گوشه پایین مورب کشیده شود. دقت کنید که حاشیه های صفحه نمایش خود را در اندازه گیری های خود لحاظ نکنید. اگر ابزاری برای اندازه گیری فیزیکی صفحه نمایش ندارید، سعی کنید شماره مدل و ساخت لپ تاپ خود را به صورت آنلاین جستجو کنید.

       مقالات مرتبط



چاپ