بهترین لپ تاپ های 13 اینچی سال 2022، قسمت اول

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که فضای کمی اشغال کرده و علاوه بر آن، قدرت سخت افزاری بالایی هم داشته باشد، لپ تاپ 13 اینچی گزینه بسیار ایده آلی برای شما خواهد بود. معمولا همه لپ تاپ های 13 اینچی امکانات یکسانی ندارند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین لپ تاپ های 13 اینچی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید.


به نظر کارشناسان، Dell XPS 13 بهترین لپ‌تاپ 13 اینچی موجود در حال حاضر است، اما با توجه به امکانات و بودجه شما گزینه‌های زیادی وجود دارد. مهم ترین عامل در انتخاب لپ‌تاپ‌های 13 اینچی، قدرت و وزن آن می باشد. در اینجا فهرست لپ تاپ هایی که مورد بررسی قرار دادیم آمده است:


        فهرست

  1. Dell XPS 13
  2. Apple MacBook Air M1
  3. Asus ROG Flow X13
  4. Lenovo Chromebook Flex 5
  5. Lenovo Thinkpad X1 Nano
  6. Google Pixelbook Go
  7. MacBook Pro 13 M1
  1. Dell XPS 13
    بهترین لپ تاپ 13 اینچی          

dell xpx

 معایب مزیت 
 اتصال محدود است  طراحی ساده
 عمر باتری کاهش یافته است     حاشیه های کوچک در اطراف
     صفحه نمایش 16:10 باعث افزایش بهره وری می شود
   صفحه کلید و تاچ پد بزرگتر 
   عملکرد بهره وری جامد


           
 
چه ویژگی باعث جذابت آن می شود؟ میزان بهره وری و تاچ پد بزرگ تر در این رایانه، مهم ترین عامل در جذابیت آن است

برای چه کسانی مناسب است؟ برای همه افرادی که به دنبال یک لپ تاپ 13 اینچی مناسب هستند.

این لپ تاپ یکی از پرطرفدارترین لپ تاپ در پنج سال گذشته بوده است و آخرین نسخه ارائه شده آن نیز بهتر از نسخه های دیگر است. Dell تغییری در قسمت وب کم ایجاد کرده که، سال‌ها کاربران منتظر آن بودند. این شرکت، وب‌کم را به بالای صفحه‌ کامپیوتر منتقل کرده است و شکایت های خیلی کمی در مورد آن از سوی کاربران گزارش شده است. اضافه شدن اخیر گزینه صفحه نمایش 3.5K OLED طراحی آن را پررنگ تر کرده است.

همانند XPS 13s که قبلا عرضه شد، این نسخه نیز دارای وزن کم (زیر 3 پوند)، قابل حمل و فوق العاده جذاب است. مشخصات فنی دیگر آن شامل دارابودن پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3-1115G4، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه درایو از نوع حالت جامد، پورت‌های آن شامل دوپورت تاندربولت 4/USB-C (شامل DisplayPort و سازگاری با انتقال نیرو) است و لپ‌تاپ با یک آداپتور USB-C به USB-A از لوازم جانبی قدیمی‌تر شما پشتیبانی می کند. گزینه های گران تر آن دارای صفحه نمایش لمسی هستند و قدرت پردازنده نیز ارتقا داده شده، اما از نظر بقیه ویژگی ها، یکسان هستند.

اما انتظار نداشته باشید که جدیدترین و بهترین بازی‌ها را با نرخ فریم بالا در این رایانه بازی کنید، زیرا این لپ‌تاپ برای بازی طراحی نشده است. هیچ لپ‌تاپی کامل نیست، اما Dell XPS 13 نسبت به رقبای خود از نظر انجام کارهای مختلف کارایی بیشتری داشته و توانایی بالایی در انجام همه آنها دارد.

  1. Apple MacBook Air M1
    این یک لپ تاپ قابل حمل است

apple m1

 معایب  مزیت
 

فقط از یک صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می کند

 M1 اپل اینتل را از بین می برد
   عمر باتری فوق العاده
   صفحه کلید و تاچ پد عالی
   کیفیت ساخت سنگی محکم
   ظاهر زیبا


بیشتر برای چه کسانی مناسب است؟ این بهترین لپ تاپ طراحی شده برای دانش آموزان است.هر دانش آموزی که بخواهد لپ تاپی سریع، بادوام و وزن کمی داشته باشد.

چه چیزی در Apple MacBook Air M1 باعث جذابیت آن شده است؟ M1 لپ تاپ مناسبی برای دانش آموزان است. سبک وزن، فوق‌العاده قدرتمند و دارای ویژگی‌های است که معمولا مک‌ها به آن معروف هستند. دارای باتری بادوام، تاچ پد بزرگ، بهترین کیبورد لپ تاپ و کاملا بی صدا می باشد.مک بوک ایر همه چیزهایی را که دانش آموزان برای موفقیت نیاز دارند ارائه می کند. قیمت آن با داشتن حداقل استانداردهای اپل، ارزان است.

جدیدترین مک بوک ایر دارای تراشه های از نوع M1 اپل است که هسته های CPU و GPU را با رم سیستم ترکیب می کند. M1 بر اساس معماری کم مصرف تر نسبت به پردازنده های اینتل ساخته شده است. در واقع آنقدر میزان بهره وری آن بالا است که مک حتی به فن هم نیاز ندارد. این لپ تاپ با عبور گرما از بدنه آلومینیومی خنک می ماند، بنابراین می توانید بدون ایجاد سر وصدا برای کسی، به کار خود ادامه دهید.

MacBook Air M1 در ضخیم ترین نقطه خود 0.63 اینچ ضخامت دارد و تنها 2.8 پوند وزن دارد. تعداد پورت آن دو عدد از نوع Thunderbolt است، اما می توانید به راحتی تعداد آن را با یک داک Thunderbolt 3 بیشتر کنید.

MacBook Air M1 یک لپ‌تاپ بسیار کاربردی به نظر می رسد، نه فقط برای دانش‌آموزان، بلکه برای هر کسی که به دنبال یک دستگاه قابل حمل و قدرتمند است. از برخی جهات، حتی بهتر از مک بوک پرو است.

  1. Asus ROG Flow X13
    عملکرد بازی  باورنکردنی

asus lap         

معایب   مزیت
 عمر باتری متوسط  قابلیت حمل شگفت انگیز
 صفحه نمایش می تواند روشن تر باشد  عملکرد خوبی نسبت به اندازه آن دارد
 

قیمت آن گران است 

 صفحه کلید و تاچ پد راحت
   XG Mobile گزینه خوبی است
   نرخ نوسازی 120 هرتز

 

چه ویژگی باعث جذابت آن می شود؟ بهترین لپ تاپ 13 اینچی برای انواع بازی است.

به درد چه کسانی می خورد؟ گیمرهایی که می خواهند جدیدترین بازی هایی که وارد بازار می شود را امتحان کنند، اما می خواهند روی لپ تاپ کوچکتر و سبکتر از بازی کردن لذت ببرند.
Asus ROG Flow X13 با ترکیبی از تجهیزات مدرن و طراحی خلاقانه، توانست جایگاه برتر لیست بالا را به عنوان بهترین لپ‌تاپ بازی 13 اینچی به خود اختصاص داد. این تنها یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست، بلکه یک لپ‌تاپ 360 درجه قابل تبدیل 2 در 1 با نمایشگر نسبت تصویر 16:10 است، که باعث می‌شود برای کارهایی به غیر از بازی‌ نیز مناسب باشد. با نگاهی به آن، می توان به شباهتش با سایر محصولات Asus ROG پی برد، مانند محصولات پیشین دارای یک نمای بیرونی کاملا مشکی ساده و خطوط مورب روی درب که به جذابیت بیشتر آن کمک کرده است.

دارای مشخصات فنی از جمله CPU AMD Ryzen 9 5000HS، 16 گیگابایت رم، هارد SSD 1 ترابایتی و کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti می باشد. ایسوس یک اتصال PCIe اختصاصی ساخته است که به شما امکان می دهد GPU لپ تاپ (گرافیک) را ارتقا دهید.

صفحه نمایش لپ تاپ 13.4 اینچی مدل ROG Flow X13 با وضوح 1920 در 1200 اجرا می شود که برای گیمرها مناسب است، و علاوه بر آن از لمس و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند. تعداد پورت های آن محدود است، اما برای یک لپ تاپ بازی کوچک قابل قبول است.

  1. Lenovo Chromebook Flex 5
    بهترین لپ تاپ موجود در بازار با قیمت کمتر از 500 دلار

lenovo x1

معایب  مزیت 
 پد لمسی بد  صفحه کلید پاسخگو
 صفحه نمایش متوسط  عملکرد چشمگیر
   ارزش عالی
   زیر سه پوند

 

چه ویژگی باعث جذابت آن می شود؟ قیمت آن، بهترین لپ تاپ 13 اینچی زیر 500 دلار است.

به درد چه کسانی می خورد؟ هر کسی که یک لپ تاپ 13 اینچی سریع و انعطاف پذیر می خواهد اما بودجه محدودی برای خرید دارد.

این یک دستگاه انعطاف‌پذیر 2 در 1 است که برای انجام کارهای روزمره عملکرد مناسبی دارد. پیداکردن لپ تاپی در این بازه قیمتی کار بسیار سختی است. اما لنوو موفق شده است Chromebook Flex 5 را برای کارهای روزمره بسازد، این کامپیوتر از بارگیری سریع سیستم عامل Chrome بهره برده تا شما هنگام کار با آن، زمان انتظار زیادی نداشته باشید.

از ویژگی های سخت افزاری آن می توان به مواردی مانند یک پردازنده دو هسته ای نسل دهم اینتل Core i3-10110U، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه SSD اشاره کرد. اگرچه ممکن است این فضای ذخیره‌سازی کم به نظر برسد، اما اساسا Chromebookها تمایل دارند با تمرکز بر فضای ذخیره‌سازی ابری و برنامه‌های خود را در فضای ابری اجرا کنند تا فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز در لپ‌تاپ خود را کاهش دهند. شما می‌توانید از یک درایو حافظه خارجی استفاده کنید.

عمر باتری تقریباً برای یک روز کاری کامل کافی است. دارای پورت های اتصال از نوع پورت های USB-A و USB-C به همراه یک کارت خوان microSD است. اگر مقرون به صرفه بودن معیار انتخاب شما برای رایانه های قابل حمل است، Lenovo Chromebook Flex 5 نسبت به قیمت آن می تواند برای شما گزینه خیلی خوبی باشد.

       مقالات مرتبط



چاپ